lock TK: Parafilm M, het luchtdicht afsluiten van flessen

Meer
19 feb 2015 14:04 - 19 feb 2015 14:06 #63555 door pavv
Hallo

Ik heb de afgelopen jaren veel meer whisky flessen gekocht dan ik direct weer kon opdrinken (zou erg ongezond zijn ;) ) en heb dus best een aardig voorraadje staan voor de toekomst. Heel mooi natuurlijk. Ik wil over 5, 10 of 15 jaar ook van deze whisky kunnen genieten en geen flessen aantreffen die door een minder goede afsluiting een deel van hun inhoud zijn kwijt geraakt.

Daarom heb ik na wat uitzoek werk er voor gekozen om de dichte flessen een extra afsluiting te geven middels het veel gebruikte materiaal Parafilm. Deze film /folie kun je gebruiken om op eenvoudige wijze de capsule en de kurk te bedekken met een extra laag afdichtfolie om zo de kans op verdamping in te perken. De parafilm is ook weer eenvoudig en zonder schade aan de fles of de capsule te verwijderen.

In Nederland is er lastig aan te komen en is het alleen via laboratorium-benodigdhedenwinkels te bestellen.

Ik had een paar rollen besteld, maar het bleek dat ik aan een rol meer dan voldoende ga hebben om alle flessen te sealen.

Daarom heb ik nog twee rollen over die ik graag aan een medelid van de US over doe. Voor € 26,00 per stuk zijn ze over te nemen (excl evt. verzendkosten). Dus hopelijk kan ik er twee mensen mee blij maken. (op een rol zit 80 meter parafilm, dus waarschijnlijk kun je er zelfs wel meerdere collecties mee behandelen)

Het meest handige is het wanneer geïnteresseerden op zondag 22 februari ook bij de otopoets aanwezig zijn zodat e.e.a. niet via de post verzonden hoeft te worden.

Graag hoor ik via een PM wie er interesse heeft.

Parafilm M

Parafilm M-afdichtfolie kan worden gebruikt voor afdichting en afsluiting van allerlei soorten laboratoriumvaatwerk. Parafilm-afdichtfolie is waterdicht, gasdoorlaatbaar en laat zich goed uitrekken. Parafilm sluit goed aan en hecht zonder gebruik van kleefmiddelen.

Producteigenschappen
Parafilm M-afdichtfolie
Waterdicht
Gasdoorlaatbaar
Bestand tegen vele chemicaliën
Eén rol, 5 cm x 80 meter

**Voor de forum-verbouwing was er hier op het forum een afdeling Markt waar je flessen, boeken, tijdschriften kon aanbieden. Helaas kan ik die nu niet meer vinden. Deze rubriek komt een beetje in de buurt, maar als het niet gewenst is dat dit aanbod hier staat haal ik deze uiteraard meteen weer weg, of verneem ik graag waar ik deze posting dan beter kan plaatsen...

Bijlagen:
Discussie gesloten.
Meer
19 feb 2015 15:05 #63556 door Sjoerd
Erg aan te raden, dit spul. Ook voor verzending van samples enzo. Werkt heel goed!
Discussie gesloten.
Meer
19 feb 2015 15:13 #63557 door Matti
Ik heb ook een rolletje, werkt idd als een trein.

Matthijs
Discussie gesloten.
Meer
20 feb 2015 12:05 #63567 door pavv
Eén rol is verkocht.

Nog één rol beschikbaar voor de liefhebber!
Discussie gesloten.
Meer
22 feb 2015 02:18 #63586 door pavv
En de tweede rol is ook weg.

Dit draadje mag op slot/weg/dicht.

Thx!
Discussie gesloten.
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com