Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Verval van Laphroaig?

Re:Verval van Laphroaig? 01 feb 2008 12:45 #23898

Er komt binnenkort Laphroaig 1990 van Berry Bros. binnen. De eerste op 46%, daarna ook op CS. Ik heb ze zelf nog niet geproefd, maar volgens Doug McIvor is het erg goed.

Misschien op tijd binnen voor festival in Gent, en anders hoop ik toch in ieder geval voor WFNN Groningen.

Als ik ze geproefd heb houd ik jullie op de hoogte.

Marcel

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re:Verval van Laphroaig? 01 feb 2008 19:55 #23930

Ik ga zo een H2H2H doen met een Laphroaig 40 % met een neklabel met 1815, een Laffie uit een 20 cl flesje op 43%, een QC. Of moet ik ook nog de Laffie uit de Ultimate reeks er aan toe voegen?

Ik ben benieuwd...

Re:Verval van Laphroaig? 01 feb 2008 22:11 #23937

1. Laphroaig 10y 40 % 70 cl. flescode F249R1K
2. Laphroaig 10y 43 % 20 cl.
3. Laphroaig QC 48 %
4. Laphroaig 7y 46 % D. 25/03/99 B. 23/10/06 Cask 06/799/5 The Ultimate

Bij de eerste neus heeft de Laphroiag op 43% al meer rook en turf dan de 10y op 40%. De 40% is gesloten en heeft overwegend een zoete geur, bij goed walsen komt er wat meer zilte en turf geuren vrij, maar niet zoals de 43%. Die heeft meer turf, medicinaal en is meer complex. De QC heeft een nog complexere turf, kampvuur, zilt en citrus neus. Dan de Ultimate...ook een mooie neus, net als de QC, maar toch duidelijk verschillend. Moeilijk het verschil te beschrijven. De QC is zeker zoeter met meer rook en lijkt daardoor voller, de Ultimate is droger, meer zilt, maar doet zeker niet onder. Duidelijk is dat alleen al met de neus de 10y 40% versie het bij lange na niet haalt ten opzichte van de rest.

nog snel een slokkie....

De 40% tov de 43%...Wauw, wat een verschil de 43% knalt over de 40% heen en laat er niets van over. De 40% is flauw en saai tov de ander, met veel meer rook, turf en heerlijke ziltige tonen. En dan de QC...die gaat daar overheen, met in eerste aandronk een zoetje maar dan de kust, turf en jodium elementen, heerlijke rook. De Ultimate mist het zoetje, maar geeft veel daarvoor in de plaats. Eerst wat fruit en dan als een donderslag de turf en zilte smaken. heftige en lange rook. Heerlijk.....

Ik ga verder genieten....;)

Re:Verval van Laphroaig? 01 feb 2008 22:31 #23938

Ha, dat klinkt erg spannend.
Over goed een week hoop ook de 10 yo 40 en 43% te vergelijken met de QC en wat andere 10-jarige laffies te proeven en vergelijken. Ben benieuwd.

Princess.

Re:Verval van Laphroaig? 01 feb 2008 22:41 #23939

Antoine,

ik kan me helemaal vinden in jouw beschrijving van de geproefde Laffies, De Ultimate is inderdaad een beetje een buitenbeentje maar daarom niet minder lekker. Mijn favoriete betaalbare OB Laffie is op dit moment de QC. Hierin proef je nog de jodium, zeewier, kampvuur.
En dan te bedenken dat de 10yo een aantal jaren geleden nog zo lekker was.
Daarnaast heb ik nog een aantal IB's staan die errug lekker zijn, waaronder de Ultimate, en JWWW en een paar Signatory's.

Slainthe mhath,

Leapfrog (aka Peter Graus)

De gustibus non disputandum est

Re:Verval van Laphroaig? 01 feb 2008 22:42 #23940

Voor de Princess:

is ff hard werken, maar daarna kan je rustig de glaasjes op je gemak leegdrinken...

@ Leapfrog..The Ultimate is idd erg oke, met de QC. Opvallend vond ik vooral het verschil tussen de reguliere 10y en een 20 cl flacon...je zou verwachten dat die toch dicht bij elkaar liggen...maar niets blikt minder waar!

Re:Verval van Laphroaig? 09 feb 2008 23:03 #24064

Zorgwekkende berichten....
Ik heb de standaard botteling 40% al een tijd niet meer gedronken. Onlangs nog wel een 43% duty free die nog prima was.

Ik zal eind deze maand in Groningen weer eens de proef op de som nemen, want ik heb de 10Y momenteel nog pontificaal op nummer 1 als prijs/kwaliteit tip onder de 30 euro; wellicht moet dat herzien.

Re:Verval van Laphroaig? 22 feb 2008 07:48 #24342

Vorige week ben ik naar California (San Diego) verhuist, en heb vandaag mijn eerste fles gekocht hier!
En ja....een Laphroaig 10Y 43% 750ml.

Ik deel de mening van de meeste.
Het medicinale heeft plaatsgemaakt voor meer zoet. Aan kracht is duidelijk ingeboet.
Maar voor $33,- hoor je mij niet klagen.

Gelukkig is er nog de CS. Die is nog steeds TOP.

Re:Verval van Laphroaig? 22 feb 2008 08:09 #24343

Moet jij niet aan de Bourbon met ijs dan?:laugh:

Je zult daar vast nog wel meer moois uit Schotland kunnen vinden. Blijf je daar voorgoed of is het tijdelijk?

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.229 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com