Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Verval van Laphroaig?

Re:Verval van Laphroaig? 22 feb 2008 15:51 #24349

Heb de \"nieuwe\" Laphroig nog niet geproefd. Dwz, heb al een tijdje geen Laphroig gedronken muv de Quarter Barrel (als ik me niet vergis).

Ik weet dat velen Laphroig hoog inschalen. Ik heb het persoonlijk nooit begrepen omdat Laphroig - en dan heb ik het niet over specialties maar gewoon over de normale expressies - wat mij betreft bijzonder eendimensionaal is. Als je je neus in je glas steekt, ruik je nauwelijks meer dan turf. En als je het drinkt proef je turf, slik je het door en is ie weg.

Ik prefereer zelf whiskies die meer lagen in zich hebben en een mooie afdronk.

Gaat de Laphroig die kennelijk als ik de meningen hier zie, meer richting Ardbeg?

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

Re:Verval van Laphroaig? 22 feb 2008 16:35 #24352

Tja, verval van Laphroaig is misschien wel heel erg aangezet. Maar Laphroaig had in het verleden wat meer onderliggende fruitigheid dan tegenwoordig en was bovendien berucht en geliefd vanwege wat ik in goed Nederlands maar zal noemen een behoorlijke dosis Iodene. Dat laatste is er ten faveure van de turf/rook wel enigzins af. In die zin kun je volgens mij wel zeggen dat de karakters van Ardbeg en Laphroaig dichter bij elkaar liggen dan voorheen.

Re:Verval van Laphroaig? 22 feb 2008 17:54 #24356

Gisteravond voor de eerste keer een Laphroaig gedronken. Gewoon de tienjarige. Niet duur dat spul maar een regelrechte tegenvaller, medicinaal, turf wat zoet en vooral waterig. Niet mijn ding.

Re:Verval van Laphroaig? 22 feb 2008 19:14 #24359

Lanterfanter schreef:

Gisteravond voor de eerste keer een Laphroaig gedronken. Gewoon de tienjarige. Niet duur dat spul maar een regelrechte tegenvaller, medicinaal, turf wat zoet en vooral waterig. Niet mijn ding.

Hallo Rob,

probeer vooral eens om een andere Laphroaig te proeven; de Cask Strength of de Quarter Cask zijn betere voorbeelden van een lekkere Laphroaig. Ook kun je wat IB's proberen, die geven niet altijd het distillery karakter weer, maar zijn over het algemeen zeer smakelijk.

B) B) B)

Slainthe mhath,

Leapfrog (aka Peter Graus)

De gustibus non disputandum est

Re:Verval van Laphroaig? 22 feb 2008 21:17 #24360

• TheNose
  • TheNose's Profielfoto
  • Junior Spirit
  • Junior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik ben het met Peter eens, bij de independent bottelaars zijn nog hele lekkere laphroaigs te vinden.
Ik heb laatst de Laphroaig Signatory Cask Strength Collection (16y,54,1%) en de Hag Rap Oil van de Daily Dram (9y, 55,5%)gekocht.
2 Laphroaigs met een heel verschillend karakter maar allebei zeer de moeite waard.
In beide is meer te ontdekken dan alleen maar turf!

Hans

Re:Verval van Laphroaig? 23 feb 2008 01:47 #24363

Golden Promise Alex schreef:

Moet jij niet aan de Bourbon met ijs dan?:laugh:

Je zult daar vast nog wel meer moois uit Schotland kunnen vinden. Blijf je daar voorgoed of is het tijdelijk?

Er zijn genoeg lekkere Bourbons, maar met ijs zal ik ze niet drinken.:silly:
De George T Stagg kan me wel bekoren!!

Een jaartje of 3 a 4 is de planning, maar who knows B)

Gr, Rob

Re:Verval van Laphroaig? 23 feb 2008 01:48 #24364

Leapfrog schreef:

Lanterfanter schreef:

Hallo Rob,

probeer vooral eens om een andere Laphroaig te proeven; de Cask Strength of de Quarter Cask zijn betere voorbeelden van een lekkere Laphroaig. Ook kun je wat IB's proberen, die geven niet altijd het distillery karakter weer, maar zijn over het algemeen zeer smakelijk.

B) B) B)

Hoi Peter,
Het zou van kortzichtigheid getuigen wanneer ik Laphroaig zou afrekenen op die ene botteling. Ongetwijfeld ga ik in de naaste toekomst wat ander spul proberen (wat dat betreft dank voor de tips). Misschien dat er op 15 maart in Eindhoven iets te verhapstukken valt (geen idee of Laphroaig daar ook vertegenwoordigd is).
mvrgr,
Rob

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com