file Sample 18 Finale BTC2019

Meer
23 dec 2019 09:59 - 23 dec 2019 10:02 #67866 door EMalt
Sample 18 Finale BTC2019 werd gestart door EMalt

En we zijn alweer aanbeland bij de laatste, de finale, dram van de BTC2019.

Gisteren heeft BiggerBarrel, met een maximum score van 100, Martin op een fikse achterstand gezet, maar hij is nog niet buiten bereik. Beide kleppers hadden overigens herkend dat het om een Glenfarclas ging. Aby staat niet geheel comfortabel op plek 3, vooral floris hijgt hem in de nek, en de huidige nummers 3, 4, en 5 worden belaagd door nummer 6 en 7. Hoe het ook zal eindigen maakt ons niets uit, we hopen dat jullie genoten hebben, en wensen jullie fijne feestdagen en een mooi 2020 toe, met hier en daar een lekkere dram.

Petje af voor alle deelnemers van deze en voorgaande BTC's, we hebben het graag georganiseerd. Hopelijk wordt het stokje overgepakt, en zo niet, dan niet.

Gtrz,
BigBarrel en EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
23 dec 2019 12:06 #67867 door Martin
Beantwoord door Martin in topic Sample 18 Finale BTC2019
Mijn complimenten aan Biggerbarrel aka Pim, de zoon van Leon.
Het raden van deze specifieke Glenfarclas (sample 17) was een buitenaardse prestatie.
En dit was zelfs niet de enige 100 punter tot nu toe, zelfs 3 in totaal. Historisch.
En dat na een zeer aarzelend begin bij de eerste 4 drams.
Petje af!

Wellicht kun je ons stervelingen enig inzicht geven over hoe je dit kunststukje hebt aangepakt? Kunnen we er in ieder geval nog iets van leren.

Fijne feestdagen allen..
Groet

Martin

Living Well Is the Best Revenge (F. Scott Fitzgerald)

Meer
23 dec 2019 14:01 - 23 dec 2019 14:26 #67868 door Martin
Beantwoord door Martin in topic Sample 18 Finale BTC2019
Wat een dramatisch slechte dram is dit overigens.
Al mijn zintuigen schieten in de stress van dit ding
Geen idee wat het is, maar direct weggekiepert. :br
Gelukkig kan het geen Glendronach zijn. :lol:

Living Well Is the Best Revenge (F. Scott Fitzgerald)

Meer
23 dec 2019 20:28 #67870 door pieterj68
Beantwoord door pieterj68 in topic Sample 18 Finale BTC2019
Zojuist al weer de laatste dram geproefd. Het was (weer) erg leuk om aan de BTC mee te doen. Ik heb enkele mooke drams mogen proeven. Leon en Ewald, bedankt voor de organisatie van deze en eerdere BTC's.

Pieter Jan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BigBarrel

Meer
23 dec 2019 20:42 #67871 door GeeWee
Beantwoord door GeeWee in topic Sample 18 Finale BTC2019
Leuk, dat smaken verschillen! Ik vond het een prima dram, komt op mijn wishlist.

Meer
23 dec 2019 20:45 #67872 door GeeWee
Beantwoord door GeeWee in topic Sample 18 Finale BTC2019
Oh, ik zie dat je het over nummer 18 had... Ik was in de war met nummer 17.
Nummer 18 is inderdaad ook niet mijn ding. Het zal wel weer wat anders zijn dan ik denk.

Meer
23 dec 2019 22:25 #67873 door Biggerbarrel
Beantwoord door Biggerbarrel in topic Sample 18 Finale BTC2019

Mijn complimenten aan Biggerbarrel aka Pim, de zoon van Leon.
Het raden van deze specifieke Glenfarclas (sample 17) was een buitenaardse prestatie.
En dit was zelfs niet de enige 100 punter tot nu toe, zelfs 3 in totaal. Historisch.
En dat na een zeer aarzelend begin bij de eerste 4 drams.
Petje af!

Wellicht kun je ons stervelingen enig inzicht geven over hoe je dit kunststukje hebt aangepakt? Kunnen we er in ieder geval nog iets van leren.

Fijne feestdagen allen..
Groet

Martin

Haha, ik ben zeker geen zoon van Leon, maar wel een liefhebber van onbevooroordeeld proeven en dat kan alleen blind. De eerste vier waren inderdaad niet goed, was vorig jaar een stuk beter.

Leon heeft wel een zoon, dat is Kevin. Hij is knapper, ik liever. Je kunt ons makkelijk uit elkaar houden.

Mocht iemand de illusie hebben dat ik hulp krijg van Leon, dan wil ik diegene graag uit de droom helpen: integendeel. Voor degene die Leon kennen hoef ik niets zeggen.

Deze 100 punten was voor mij wat makkelijk omdat ik een groot liefhebber van de 105 ben, deze 22 jarigr, de 20 jarige, 10 jarige, een oude en de standaardversie heb ik dan ook thuis staan. Dat ik wist dat dit een oude was kwam door een eenvoudige test: kijken hoe snel de whisky kapot gaat. Ging bij deze erg snel. Toen bleef er maar een keuze over.

Heb overigens van die ervoor, nummer 16, eorm genoten. Nog een drie kwartier, dan is het allemaal weer klaar. Vond het een spannende editie. Iets te spannend met dank aan Martinen Aby.

Groet, Pim

Meer
23 dec 2019 22:50 #67874 door BigBarrel
Beantwoord door BigBarrel in topic Sample 18 Finale BTC2019
Biggerbarrel aka Pim is zeker niet mijn zoon en ik heb respect voor wat hij hier met neus en smaakpapillen heeft neergezet. Ik heb sommige van zijn analytische kunststukjes van dichtbij mogen meemaken en ben voor zijn vriendin blij dat dit het laatste jaar is dat Emalt en ik dit hebben gedaan. Tijdens de BTC is hij onuitstaanbaar bezig met zijn excel sheets, de whiskybase pagina en zijn veel te grote neus.

Meer
23 dec 2019 23:03 #67875 door Biggerbarrel
Beantwoord door Biggerbarrel in topic Sample 18 Finale BTC2019

Biggerbarrel aka Pim is zeker niet mijn zoon en ik heb respect voor wat hij hier met neus en smaakpapillen heeft neergezet. Ik heb sommige van zijn analytische kunststukjes van dichtbij mogen meemaken en ben voor zijn vriendin blij dat dit het laatste jaar is dat Emalt en ik dit hebben gedaan. Tijdens de BTC is hij onuitstaanbaar bezig met zijn excel sheets, de whiskybase pagina en zijn veel te grote neus.

Dank voor uw lieve woorden papa

Tijd voor maken pagina: 0.270 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com