file Sample 2 BTC2019

Meer
07 dec 2019 11:53 #67766 door EMalt
Sample 2 BTC2019 werd gestart door EMalt
Mooi zo, de 1e dag is achter de rug, er is lekker gescoord, en er zijn toch drie personen die de juiste distillery herkend hebben, knap staaltje blind tasten.

Mensen die gisteravond naar de uitslag gekeken hebben, en nu weer kijken, en denken: Hé, waar komt die YvoV zomaar vandaan, nou die had wel ingegeven, alleen liet de techniek ons even in de steek, maar dat heeft BigBarrel weer vakkundig rechtgetrokken.

Zoals je bij de post van Sample 1 kunt zien doen dit jaar de vaste tastingnotes schrijvers/delers ook niet mee. Persoonlijk vond ik het een prima sherried dram. Een lekkere fruitige/sherried neus, een mooie cleane, geconcentreerde fruit/sherry smaak, zonder rare muffige offnotes van de PX (die ik vaak bij 'jonge'PX'n merk), wat dat betreft 'licht', en ditto afdronk.

Maar ja, dat was dus gisteren, we zijn benieuwd wat jullie er vandaag van vinden. Zet hem op, en laat het ons weten.

BigBarrel en EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
07 dec 2019 20:48 #67768 door PunxsutawneyPhil
Beantwoord door PunxsutawneyPhil in topic Sample 2 BTC2019
Ik vind deze erg lastig. Na meerdere keren ruiken en proeven vind ik de marsepein het meest kenmerkend. Helaas kan ik dit aan geen enkele distilleerderij relateren, dus ik hoop dat dit iets is waar ik weinig van heb gedronken. Dat zou mijn afgang wat kunnen verzachten.
Ik zat eerste helemaal op Speyside, maar omdat die van gisteren al een Speysider was, heb ik echt moeten gokken ::dry:

De gustibus et coloribus non est disputandum

Bijlage:

Meer
08 dec 2019 00:34 #67769 door PunxsutawneyPhil
Beantwoord door PunxsutawneyPhil in topic Sample 2 BTC2019
Dus...
Nou, inderdaad mijn eerste van deze distillery. En ik had al het idee dat het jong was en een hoog ABV had, maar toch niet zoals dit :huh:

Well done Dram Queen!

De gustibus et coloribus non est disputandum

Bijlage:

Meer
08 dec 2019 10:23 #67771 door EMalt
Beantwoord door EMalt in topic Sample 2 BTC2019
Er was nog even wat discussie (wat is de BTC zonder goede discussie) over de leeftijd van deze dram, 3 of 4 jaar? Hij is gedistileerd op 22.07.2015, gebotteld in 2019, en opgevoerd op whiskybase op 13.08.2019. Het leek ons sterk dat een whisky binnen 3 weken (want gebotteld na 22.08.2019?) van bottlehall in de winkels ligt. Dat icm het feit dat meerdere sites het over een bijna 4 jaar oude whisky hebben heeft ons doen besluiten hem 3 jaar te geven.

Mocht iemand de echte bottledatum hebben horen we dat graag.

Grtz,
BigBarrel en EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Meer
08 dec 2019 21:14 #67774 door Eric D.
Beantwoord door Eric D. in topic Sample 2 BTC2019

EMalt schreef : Er was nog even wat discussie (wat is de BTC zonder goede discussie) over de leeftijd van deze dram, 3 of 4 jaar? Hij is gedistileerd op 22.07.2015, gebotteld in 2019, en opgevoerd op whiskybase op 13.08.2019. Het leek ons sterk dat een whisky binnen 3 weken (want gebotteld na 22.08.2019?) van bottlehall in de winkels ligt. Dat icm het feit dat meerdere sites het over een bijna 4 jaar oude whisky hebben heeft ons doen besluiten hem 3 jaar te geven.

Mocht iemand de echte bottledatum hebben horen we dat graag.

Grtz,
BigBarrel en EMalt

Hoi, toch kan de botteling inderdaad binnen 1 week in de winkel komen, Heb het zelf meegemaakt dat een nieuwe afvulling (behoed me voor defles) inderdaad binnen 7 dagen vanuit schotland op de whiskytasting stond.

Het is absoluut mogelijk dus.

Slainthé
en afwachten op meer info mb tot bovenstaande

Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com