file BTC 2019

Meer
23 dec 2018 21:03 - 24 dec 2018 10:15 #67500 door EMalt
BTC 2019 werd gestart door EMalt
Het wordt de laatste jaren steeds moeilijker om de BTC vol te krijgen, oudgedienden haken af, en nieuwe aanwas is er wel, maar mondjesmaat. Waar dat aan ligt weten we niet, we kunnen wel speculeren, maar doen we niet.

Desalniettemin hebben we besloten om ook in 2019 weer een BTC te organiseren (ik twijfelde nog wat), we gaan er daarbij vanuit dat we minimaal één fles aan deelnemers kunnen krijgen, en hopenlijk ook nog een 2e, net zoals de afgelopen 2 jaar, dat geeft wat 'vlees' op de competitie.

Tevens horen we graag van jullie of, en zo ja wat je gaag anders ziet, wat beter kan, etc. Dit kunnen we dan meenemen in de organisatie voor 2019.

De inschrijving is geopend: levenswater.nl/aanmelden-btc

Wij hebben 2018 met plezier georganiseerd, en we hopen velen van jullie in december 2019 weer terug te zien.

Fijne feestdagen, en een mooi uiteinde toegewenst aan allen.
BigBarrel en EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
23 dec 2018 23:11 #67506 door florisbk
Beantwoord door florisbk in topic BTC 2019
Top! Blijft elk jaar leuk. Denk elk jaar weer dat ik er wat minder fanatiek mee bezig ga maar toch grijpt het je elke weer en wordt je weer fanatieker naar het einde toe :)

Dus weer heel veel dank voor een mooie BTC2018!!!! En volgend jaar doe ik weer mee

Groeten
Floris

Meer
23 dec 2018 23:20 #67510 door Pindahaas
Beantwoord door Pindahaas in topic BTC 2019
Edwald, BigBarrel,
Another oustanding BTC!!! An opportunity to discover new whiskies, to learn a lot from my mistakes and from the tasting notes from other participants and a great experience of frustrations' management (why did I change my answer last moment again when I was right?).... not to forget that it is cheaper (and far better) than a whisky advent calendar (zuinigheid kent geen tijd)... a huge thank you for your efforts and dedication... and I am waiting for the registration for BTC 2019 to be opened and will do my best to convince friends to participate for sure! Slainte, Eric

Meer
23 dec 2018 23:20 #67511 door PunxsutawneyPhil
Beantwoord door PunxsutawneyPhil in topic BTC 2019
Top dat jullie het weer een jaar willen doen! Ik wil volgend jaar juist wat fanatieker en met meer aandacht meedoen, dus ben zeker ook weer van de partij. Dit zijn de meest leerzame whiskyweken van het jaar B-)

De gustibus et coloribus non est disputandum

Bijlage:

Meer
23 dec 2018 23:46 #67514 door Tristan
Beantwoord door Tristan in topic BTC 2019
Allereerst bedankt voor deze mooie ronde. ;)

Tof dat jullie het toch weer gaan organiseren volgend jaar! :)
Ik vond het wederom zeer leuk en leerzaam, voor de derde keer op rij dat ik meedoe.

Qua feedback / ideetjes kan ik het volgende bijdragen:
Persoonlijk vind ik 18 Whisky's vrij veel, ik zou liever minder Whisky's doen (laten we zeggen rond de 10 of 12, eventueel 14) maar dan van (nog) hogere kwaliteit, tegen dezelfde of vergelijkbare kosten voor deelname natuurlijk.

Daarnaast zie ik liever geen OB's, in ieder geval niet op een percentage lager dan 46%, die vallen mij meestal toch wel tegen.
Wat mij betreft mogen de OB's overigens helemaal geschrapt worden.

Dat is mijn duit in het zakje denk ik wel, wat ik zo kan bedenken:
- minder Whisky's van (nog) hogere kwaliteit
- geen of bijna geen OB's (zeker niet van minder dan 46%)
- geen of bijna geen Whisky's van minder dan 46% (liefst allemaal Cask Strength)

Maar goed, dat kan heel persoonlijk zijn hoor en de meerderheid hoeft het niet met me eens te zijn wat dat betreft. :lol:

earthling and spaceman

Meer
24 dec 2018 00:23 #67517 door Tristan
Beantwoord door Tristan in topic BTC 2019
Toch nog een kleine toevoeging.

In plaats van 2 cl en 4 cl samples zou ik een lans willen breken voor 3 cl samples.
Daarmee heb je net genoeg om 2 fatsoenlijke drams te drinken, en het scheelt toch weer wat qua prijs in vergelijk met als je 4 cl afneemt.

Mogelijk kan het mensen over de streep trekken toch deel te nemen.
Daarnaast kan het zijn dat je minder mensen nodig hebt om een fles vol te krijgen als meer mensen voor de 3cl samples gaan, dan zou je potentieel theoretisch met minder restvoorraad komen te zitten.

earthling and spaceman

Meer
24 dec 2018 09:28 #67518 door Pindahaas
Tristan, thank you for sharing your thoughts and allow me to provide my comments.
- I fully support having whiskies of 46% or higher but i am not for excluding OB.
- I am tasting and buying mainly independant bottlings (blame on my tasting club and my preferred shop) and the BTC is an opportunity to discover some interesting OBs.
- 18 samples are OK for me, kind of an advent calender bringing me nicely to Christmas
- I like my 4cl samples. The first 2 cl are used for the tasting and the other 2 cl to drink and enjoy after the outcome (trying to appreciate without constraint)
That said, whatever the format will be I will participate... am already feeling the void and lacking the daily excitement... Slainte, Eric

Meer
24 dec 2018 09:32 #67519 door Pindahaas
Last note: sorry for writing in English but I am French and, even if I can understand and read Dutch, my writing level is not good enough and I want to avoid imposing you a decyphering exercise... ;-)

Meer
24 dec 2018 10:15 - 24 dec 2018 10:18 #67520 door EMalt
Beantwoord door EMalt in topic BTC 2019
De inschrijving voor 2019 is geopend, je komt er via levenswater.nl/aanmelden-btc

Ik heb mezelf alvast opgegeven ;).

@Tristan, dank voor het meedenken over 3cl samples, dat hebben we eerder ook gedaan en toen besloten het bij 2 en 4 te houden. Sommigen vinden 2cl al ruim voldoende, en die willen we niet tot 3 dwingen, en 3 maten wordt een beetje teveel van het goede.

Grtz,
EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Tijd voor maken pagina: 0.362 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com