file Sample18 BTC2018 Finale

Meer
23 dec 2018 23:35 #67513 door Pindahaas
Beantwoord door Pindahaas in topic Sample18 BTC2018 Finale
Sandor,
Your notes were outstanding and I was really waiting for them every day. Very detailed and meaningful and a great way to understand how you built your assessment (and to learn more about the profiles of diverse distilleries). I also enjoyed the exchanges of views with others, particularly Kay, and want to thank you all! Chapeau and tot volgende jaar (I hope)
Last but not least, congratulations to the top 3 and to all participants who dare to take the challenge.
Fijne feestdagen, Eric
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sandokan, Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
24 dec 2018 00:00 #67515 door Broeder Brouwer
Beantwoord door Broeder Brouwer in topic Sample18 BTC2018 Finale
Big Barrel en Emalt, bedankt voor de fantastische lineup deze 18 dagen.
Voor mij de eerste keer. In het begin had in moeite om te genieten van de whisky's. ik was zo gedreven dat ik de 25y coal Ila niet eens lekker kon vinden. Na de eerste week ben ik gewoon van de whisky's gaan genieten. Dat is uiteindelijk belangrijker dan er achter komen welke whisky het is.

Allemaal hele fijne feestdagen en op naar een nieuw whiskyjaar

Broeder Brouwer

Meer
24 dec 2018 00:14 #67516 door Tristan
Beantwoord door Tristan in topic Sample18 BTC2018 Finale
Ha Sandor,

Bedankt voor de notities man.
Ik had wat weinig tijd om mee te doen helaas maar hopelijk volgend jaar beter.

Vaak kan ik je smaaknotities wel plaatsen maar ben ik niet helemaal met je eens wat betreft of de Whisky in de smaak valt ja dan wel nee, haha. :woohoo:
Net als met die Deanston van vorig jaar bijvoorbeeld (dat was pas een zwavelbom als ik het me goed herinner).

Geen idee of het soms toch ook aan een verschil in de samples zou kunnen liggen, hoewel op zo'n schaal dat wel heel frappant zou zijn.

Betreft zwavel in sherry gerijpte Whisky's denk ik dat het heel veel kan uitmaken of deze zwavel vanuit de cask of vanuit het destillaat komt.
Zo kan ik sommige Ben Nevis, Bunnahabhain, Glen Garioch, Glenrothes (1990 / 1997) en Mortlach (80's) in dat opzicht wel waarderen (afgezien van Bunnahabhain kunnen we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat een zwavelachtige component zich ook regelmatig in deze spirits nestelt).

Aan de andere kant zijn veel Cadenheads Wood Series sherry bottelingen en soms ook bepaalde Springbank of Longrow sherry bottelingen echt niet mijn ding en deze hebben dan ook typisch de smaak van vervuilde vaten voor mij.

Net name de smaak bepaalt voor mij of ik een gezwavelde Whisky trek of niet, de neus interesseert me wat dat betreft minder, soms wordt de zwavel inderdaad minder prominent als je het glas laat staan maar dat is niet altijd het geval.
Wat ik vanuit ervaring wel weet is dat 9 van de 10 keer een te sterk gezwavelde Whisky opknapt naarmate er meer zuurstof in de fles bijkomt.

earthling and spaceman
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sandokan

Meer
24 dec 2018 15:35 - 24 dec 2018 15:47 #67521 door Kay
Beantwoord door Kay in topic Sample18 BTC2018 Finale
Bedankt voor de gezonde concurrentie allemaal, en natuurlijk vooral voor de organisatie!
Ik heb enkele heel mooie whisky's geproefd. Met met name de Fettercairn, Talisker, Highland Park (al kende ik die al, maar niet geraden), Glenrothes, Glentauchers, Ben Nevis en Hazelburn zaten er voor mij heel wat toppers tussen. De Fettercairn ondertussen al aangeschaft en de Hazelburn komt er zeker ook nog. Winnen is leuk, maar een mooie line-up is nog veel belangrijker.
O ja en ook een pluspunt wat mij betreft: Vrijwel alleen recente bottelingen van merken die ook daadwerkelijk te raden zijn. Dat is voor het competitie element toch het leukst.

Voor de anderen die in de prijzen zijn gevallen: Check even mijn voorstel in het prijzen topic.

Meer
24 dec 2018 20:16 #67525 door pieterj68
Beantwoord door pieterj68 in topic Sample18 BTC2018 Finale
Het was weer een plezier om mee te doen. Ewald en Leon, bedankt voor de (weer) prima organisatie.

Kay en de andere prijswinnaars, van harte gefeliciteerd.

Sandor, Kay, bedankt voor de proefnotities. Het is leuk om deze te vergelijken met mijn eigen waarnemingen en om te lezen hoe jullie tot een keuze komen. Zeker voor herhaling vatbaar.

Groeten,
Pieter Jan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sandokan, Kay

Tijd voor maken pagina: 0.262 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com