file Sample17 BTC2018

Meer
21 dec 2018 23:48 - 21 dec 2018 23:56 #67481 door EMalt
Sample17 BTC2018 werd gestart door EMalt
Zo, bam, dat was een fijne waxy/fruitige Ben Nevis waar de meningen blijkbaar toch wat verdeeld over waren gelet op de net 80+ als waardering. De distillery is desalniettemin 6 keer goed geraden, maar de leeftijd en alcohol percentage was dermate moeilijk dat daardoor de heavy scores uitbleven.

Verder kunnen we nu al de officiele winnaar uitroepen, Kay, you did it again, de 3e keer! Sjappoo man, onnavolgbaar zou ik zeggen. En als je in de komende 2 dagen nog 143 of meer punten haalt evenaar en/of verbeter je de all time high van AJK, pak op die handschoen zou ik zeggen, en blijf van de pils af.

Om plek 2 en 3 word verder nog vollop gestreden, dus de spanning is er nog geenzins uit lijkt ons.

Wat valt er verder nog te melden? Nou: Hier kommt die Sonne zoals sommigen nu al neurien! Ja, dat klopt luitjes, na vandaag worden de dagen weer langer, beginnen de vogeltjes weer te fluiten, en wat doen we na de Sonnewende? Inderdaad, nummer 17 ontrafelen.

Geniet van 17, en ga alvast een zonnebril zwemkleding uitzoeken!
BigBarrel en EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
22 dec 2018 22:45 #67489 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Sample17 BTC2018
BTC 2018 - sample 17

Kleur: pale straw

neus (21)
Vol, zoet, gelaagd met een aangename hint rook. Op leeftijd. Geen fruitigheid. Ik zou ‘m willen omschrijven als kruidig, medium rokerig en niet medicinaal. Dat gezegd hebbende neig ik naar een “mainland” whisky met rook. Dat lucht op zich best op want er valt dan werkelijk een heleboel weg te strepen…

smaak (21)
Een vrij soepele aandronk, gevolgd door een zacht kruidige smaak met in de kern een rooksmaak die gevoelsmatig inderdaad niet past bij Islay. Droog, medium tot volle body, olieachtig maar toch ook iets droogtrekkend. Een hint honing, vrij rond.

finish (19)
Lang maar zonder ontwikkeling.

balans (20)
Matig complex, vrij goed in balans.

conclusie
Tja… wat moet ik hier van zeggen? Ik vind de whisky redelijk goed gemaakt; de rook domineert uiteindelijk toch nét te veel. Dat vind ik jammer. Ik twijfel over de leeftijd, want juist vanwege de dominantie van de rook is het misschien toch gewoon vrij jong. Een lastig verhaal dus ik moet er maar een leuke draai aan geven… Arran of Balvenie? Ik ga voor de Balvenie “Peatweek” op basis van de rook en de honing. Wie niet waagt, wie niet wint!

Score: 81 punten

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
22 dec 2018 22:48 #67490 door Kay
Beantwoord door Kay in topic Sample17 BTC2018
N: Peach, peat smoke, honey, orange, caramel and creamy vanilla.
T: Peach, peat, gingerbread, caramel
F: Peat, caramel, peach, apple, milk chocolate and hazelnut.

Lijkt me een mooie Bunnahabhain. Geen jonkie in ieder geval. Positief is dat ie me ook wel een beetje aan Springbank doet denken. Maar het is er geen. 88 punten, misschien 89.

Meer
22 dec 2018 23:02 #67493 door Sandokan
Wat? Talisker 25? What the fuck and pardon my french!!!

Meer
22 dec 2018 23:02 #67494 door Pindahaas
Beantwoord door Pindahaas in topic Sample17 BTC2018
Sandor, Kay,
Whatever the outcome will be, thank you so much for sharing your notes. I learn more by participating to the BTC than doing tasting with my whisky tasting clubs... Learning from my mistakes but understanding why is so great... by the way, I also went for a Bunnahabhain today, and had doubt with Springbank... Kay, you made my day...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kay

Meer
22 dec 2018 23:08 - 22 dec 2018 23:09 #67495 door Sandokan

Sandor, Kay,
Whatever the outcome will be, thank you so much for sharing your notes. I learn more by participating to the BTC than doing tasting with my whisky tasting clubs... Learning from my mistakes but understanding why is so great... by the way, I also went for a Bunnahabhain today, and had doubt with Springbank... Kay, you made my day...

Hello Pindahaas,

And you made mine by your supportive reply, much appreciated!
In terms of learning: just had another session of that today by comparing my guess to the outcome: never too old too learn.:cheer:!

Best regards,

Sándor

Meer
22 dec 2018 23:12 #67496 door Pindahaas
Beantwoord door Pindahaas in topic Sample17 BTC2018
Initially I also looked for Island, but could not find any match with my samples... including a few Talisker... learning by doing and so fun to discover that whisky tasting is not exact science but for a few of the participants...

Meer
22 dec 2018 23:32 #67497 door Kay
Beantwoord door Kay in topic Sample17 BTC2018
Zo logisch eigenlijk, en toch geen moment aan gedacht. Ik zat vanaf de eerste seconde in een Bunnatunnel.

Tijd voor maken pagina: 0.264 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com