file Sample15 BTC2018

Meer
19 dec 2018 23:27 - 19 dec 2018 23:27 #67466 door EMalt
Sample15 BTC2018 werd gestart door EMalt
Zo, flinke scores zojuist (ik open alvast maar, morgen weer druk, en kerstborrel enzo), alleen had niemand aan Octomore gedacht, velen dachten aan het minder PPM infused broertje Port Charlotte, op zich niet heel gek natuurlijk.

Nog maar 4 samples te gaan, dus maak je op voor je eindsprint, en geniet van nummer 15. Hij is de moeite waard denk ik.

Grtz,
BigBarrel en EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
20 dec 2018 22:45 - 20 dec 2018 22:52 #67469 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Sample15 BTC2018
BTC 2018 - sample 15

Kleur: fino sherry

neus (22)
Een mooie, ronde, fruitig – kruidige neus. Perzik en mandarijntjes. Duidelijk op leeftijd.

smaak (22)
Een redelijk stevige aandronk, maar de zoetheid doet al snel zijn, of nee, haar, intreden. Of toch zijn? Haar? Zijn? Het kan haar zijn, maar niet zijn haar. Enfin. Zoet dus, en daarbinnen zitten diverse laagjes waar je doorheen moet proeven. De fruitigheid neemt wat af, de houtkruidigheid neemt toe en er komt een bittertje los. Een “prikkelend” profiel; het distillaat lijkt zich te willen blijven doen gelden (dat zijn warempel vier werkwoorden achter elkaar).

finish (22)
Vrij lang en blijft vooral lekker plakken in de mond, wat eveneens een indicatie is voor de hoge leeftijd.

balans (22)
Redelijk complex, goed in balans.

conclusie
De beleving, met kleine oneffenheden, is er een die past bij een single cask (van een onafhankelijke bottelaar). Het geheel is niet heel uitgesproken of karaktervol, maar meer van een niet heel karaktervol distillaat dat een jaar of 20 heeft gerijpt op een kwalitatief goed refill bourbon vat. De regio? Geen idee. Distillery?

Score: 88 punten

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
20 dec 2018 23:12 - 20 dec 2018 23:13 #67470 door Sandokan
Kay,

Je hebt met "slechts" 64 punten toch weer ff de hoogste score gehaald vandaag. En dat is wederom top kerel.
Ik word toch wel oprecht nieuwsgierig naar die (Limburgse :cheer: ) neus van jou ;) !

Groet,

Sándor

Meer
21 dec 2018 17:53 #67473 door Kay
Beantwoord door Kay in topic Sample15 BTC2018
Ach kom, je weet toch hoe m'n neus eruit ziet. Niks bijzonders ;)

Ik had op een 21-jarige Glen Elgin ingezet. Ik vond het in ieder geval een heel mooie, 88 punten.

Je moet vanavond wel hoger scoren dan ik he Sándor!

Meer
21 dec 2018 22:26 #67478 door Sandokan

Ach kom, je weet toch hoe m'n neus eruit ziet. Niks bijzonders ;)

Ik had op een 21-jarige Glen Elgin ingezet. Ik vond het in ieder geval een heel mooie, 88 punten.

Je moet vanavond wel hoger scoren dan ik he Sándor!

Beloofd B-) .

Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com