heart Sample15 BTC2017

Meer
20 dec 2017 15:12 #66841 door BigBarrel
Sample15 BTC2017 werd gestart door BigBarrel
And the final 4 days have come. Last night was like a pinball machine, everyone was jumping from one Islay Distillery to another and even to the Isle of Mull. Ans it was that island hanging in the glass at a strength of 58.5%.

For today we have planned another nice bottling and we are very curious what you all are guessing what it is.
Good luck and have a dramtastic day
Emalt and BigBarrel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
20 dec 2017 22:45 #66842 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Sample15 BTC2017
BTC 2017 - sample 15

Kleur: Chardonnay

neus (22)
Extreem fruitig, ananas en perzik. Glenmorangie? Peardrops, suikerig zoet. Niet heel complex maar enorm vitaal en de fruitigheid is – nogmaals - gigantisch. Middenin die fruitigheid ruik ik ook een licht afwijkend aroma, iets wat Inchmurrin ook heeft. Een fout vind ik, die qua aroma het meest weg heeft van verrotte citrusvruchten.

smaak (21)
Een zachte aandronk, blijft vrij compact maar krachtig. Ook in de smaak een enorme fruitbom; precies wat de neus belooft. Een vrij volle body met een opvallende zoetheid. Inchmurrin passeert ook nu weer even de revu, evenals Glencadam. En dit is sterk spul zeg… maar gevaarlijk drinkbaar!

finish (21)
Redelijk lang en ontwikkelt naar een heel mooi houtje toe, wat me doet twijfelen over de leeftijd. Maarja, met topkwaliteit hout krijg je veel voor elkaar, dat is zeker. Dus… maximaal een jaar of 10.

balans (21)
Matig complex maar goed in balans.

conclusie
Al met al brengt met het hoge alcoholpercentage mij in verwarring. Mijn gevoel brengt me naar de überfruitige whisky’s dit keer, waaronder de reeds genoemde Glenmorangie of bijvoorbeeld Balblair, die het op bourbon ook wel goed doet vind ik. Inchmurrin valt af. En dan nog een rijtje fruitige Speysiders, waaronder bijvoorbeeld Glen Elgin. En nu heb ik genoeg geroepen, behalve misschien dat ik zeer te spreken ben over de fruitigheid. Ie-wie-waai-weg…

Score: 85 punten

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
20 dec 2017 22:48 #66843 door Kay
Beantwoord door Kay in topic Sample15 BTC2017
N: Vanilla pudding and apple but also very 'green' / floral. Cactus? More zesty with water
T: Vanilla, strawberry, apple and cactus. Sometimes more like a bourbon than like a bourbon-matured malt.
F: Crême brûlée, raspberry
87 punten

Die eigenzinnige toon laat me aan Balmenach denken, maar Mannochmore, Balvenie en Glenlossie zijn ook mogelijk. Ik denk dat dit de Balmenach 2007 SMWS (10 jaar, 60%) is, maar omdat m'n volgende opties op 11-13 jaar zitten ga ik een jaartje hoger zitten.

Meer
20 dec 2017 22:54 #66844 door thijs100
Beantwoord door thijs100 in topic Sample15 BTC2017
Ik neem aan dat dit de jaarlijks terugkerende SMWS botteling is, gezien het hoge alcoholpercentage. Uiteindelijk voor een Glen Elgin gekozen.

@Kay In 2014 had Ewald ook een Balmenach van de SMWS, wellicht dat ie dat nu weer heeft gedaan.

Meer
20 dec 2017 23:05 #66845 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Sample15 BTC2017

Ik neem aan dat dit de jaarlijks terugkerende SMWS botteling is, gezien het hoge alcoholpercentage. Uiteindelijk voor een Glen Elgin gekozen.

@Kay In 2014 had Ewald ook een Balmenach van de SMWS, wellicht dat ie dat nu weer heeft gedaan.

Vandaar dat jij ook 30 punten had, net zoals ik, televisie-ster B-) :) !

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Tijd voor maken pagina: 0.209 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com