file Sample9 BTC2017

Meer
14 dec 2017 15:55 - 14 dec 2017 15:59 #66781 door BigBarrel
Sample9 BTC2017 werd gestart door BigBarrel
What a nice battle is going on at the moment. We can't tell who is going to win right now cause a load of things can happen and change the pick order.

As understood already that Deanston was a love it or hate it whisky. EMalt is surprising us everyday thus far and I am sure he will surprise us today again.

Good luck and game on
Bigbarrel & EMalt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
14 dec 2017 22:45 #66783 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Sample9 BTC2017
BTC 2017 - sample 9

Kleur: young sauterness

neus (19)
Wijnachtig, iets prikkend. Jong. Laat weinig los, maar ik bemerk ook een zeer hoog alcoholpercentage dus dat kan er zeker mee te maken hebben. Lijkt een beetje op jenever. Extreem licht van karakter. Wordt na opwarmen zoet en fruitig, kersen. Heeft tijd nodig!

smaak (20)
Zeer stevige aandronk, wordt dan vanillezoet en zacht kruidig met kaneel en een hint kruidnagel. Een lichte body. Cakebeslag.

finish (19)
Geen ontwikkeling en jammerlijk kort: ineens is ‘ie weg. Laat een licht granig aroma achter, wat me wat vertelt over de leeftijd.

balans (17)
Redelijk in balans en matig complex.

conclusie
Smaakt een beetje als een uitgeklede versie van een cask strenght Tamdhu: krachtig in de alcohol, houtkruidig maar mist de benodigde body. Dat zou ik dan toch willen wijten aan matig actief hout en/of “harde” spirit die de benodigde interactie met het hout niet toe wil laten. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar wel als je ongeduldig bent en te snel wilt bottelen. Ik denk daarom dat dit een jonge whisky is, tussen de vijf en acht jaar oud. Mijn matige score vertegenwoordigt dit keer niet persé de (technische) kwaliteit maar meer de beleving: fouten heb ik niet gevonden maar hij had gewoonweg langer door moeten rijpen. Jammer!

Score: 75 punten

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
14 dec 2017 22:46 #66784 door Kay
Beantwoord door Kay in topic Sample9 BTC2017
N: First mainly sauerkraut. Plum, nutmeg, curry and candied cherry. Then ginger cake. Water breaks down the sulphur a bit and releases some apple.
T: Weird. Nutmeg, fig liquor, curry, plum and toffee. Dog cookies (not that I've ever tasted them).
F: Nutmeg, curry, cherry, mocha, caramel and smoke.

Wat is dit dan? Een controversiële sample 9, waar heb ik dat eerder meegemaakt? Heeft veel weg van een jonge Amrut. In mijn eigen collectie hoef ik niet te kijken, het enige wat ik heb dat zo funky is is een Bruichladdich op rumvat en dat is 'm zeker niet. Ik neig dus ook nu naar Bruichladdich.

De beste optie die ik vind, zeker gezien de reviews, is deze:
www.whiskybase.com/whiskies/whisky/86251/bruichladdich-2005-cl

Ik zou wel het ABV nog ietsje hoger inschatten en de whisky gezien die Kleiner Feigling toon nog iets jonger, maar de overeenkomsten met de reviews zijn te groot om niet voor deze te gaan.

Meer
14 dec 2017 22:53 - 14 dec 2017 22:55 #66785 door thijs100
Beantwoord door thijs100 in topic Sample9 BTC2017
Ik sluit me aan bij Sandor. Mijn gedachten gingen ook uit naar de Tamdhu Batch Strength. Ik denk niet dat het die is, maar ik vond zeker overeenkomsten. Denk overigens wel dat ie net wat ouder is: 10-11 jaar.

Meer
14 dec 2017 22:57 #66786 door thijs100
Beantwoord door thijs100 in topic Sample9 BTC2017

==De beste optie die ik vind, zeker gezien de reviews, is deze:
www.whiskybase.com/whiskies/whisky/86251/bruichladdich-2005-cl=

Zou me erg verbazen. Dan smaakt ie mij nu ieder geval heel anders dan toen ik 'm eerder heb geproefd.

Meer
14 dec 2017 22:59 - 14 dec 2017 23:12 #66787 door Sandokan
Wat is jouw score Kay?

p.s.: ik bedoel niet die 20 punten maar jouw waardering :blush: .

Meer
14 dec 2017 23:23 - 14 dec 2017 23:30 #66788 door Kay
Auchentoshan? Niet te raden natuurlijk met zo'n vatinvloed. Hoewel... de Valinch heb ik ook vergeleken met Kleiner Feigling, maar dat is gelul achteraf natuurlijk. Ik heb vandaag geen moment aan die distilleerderij gedacht.

Ik zou wel het ABV nog ietsje hoger inschatten en de whisky gezien die Kleiner Feigling toon nog iets jonger, maar de overeenkomsten met de reviews zijn te groot om niet voor deze te gaan.

Misschien in het vervolg wat meer op m'n zintuigen af gaan dan op Whiskybase, scheelt zowel tijd als punten.

Meer
14 dec 2017 23:25 #66789 door Kay

Wat is jouw score Kay?

p.s.: ik bedoel niet die 20 punten maar jouw waardering :blush: .

79. Aanvankelijk lager maar na wat gewenning naar boven bijgesteld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sandokan

Meer
14 dec 2017 23:40 #66790 door Sandokan
Tja... de enige van wie ik echt hoop op een reactie is da man, "Ben", met de hartelijke complimenten bij deze!!

Tijd voor maken pagina: 0.279 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com