Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Roundup BTC2016

Roundup BTC2016 23 dec 2016 23:02 #66059

• EMalt
  • EMalt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 108

Okay, met de Tobermory we lay this competition to rest, and are very thankfull with your participation! Een groot applaus voor jullie zelf, jullie hebben er een razend spannende competitie van gemaakt.

Sandor heeft heel lang aan kop gestaan, maar tegen het geweld wat Kay de afgelopen de dagen produceerde is geen kruid gewassen. Hij heeft maar liefst meer dan 33% van zijn punten in de afgelopen 3 dagen gepakt, wat maar weer bewijst dat niets onmogelijk is.

Kay, jongen, van harte gefeliciteerd met het prolongeren van je titel Open Nederlandse Blind Tasting Competition, razend knap om hem voor het 2e jaar op rij te pakken. Iets wat nog niemand eerder gelukt is.

Uiteraard feliciteren we Sandokan en florisbk met hun 2e en 3e plek, gezien de stijd die er geleverd is, hulde. whisky1967 en TheNose vallen welliswaar net buiten het podium, maar wel in de prijzen, niet slecht zou ik zeggen.

Och, wat bazelen we toch: We feliciteren uiteraard iedereen die meegedaan heeft en zijn/haar doelen heeft gehaald. Vrijwel iedereen heeft weer tot het einde meegedaan, en dat vatten wij als het grootste compliment op, dank daarvoor.

Zat er nog een gedachte achter de line-up vragen sommige van jullie je wellicht af? Ja, die was er min-of-meer. Het idee was om niet in herhaling te vallen, en dus veel distilleerderijen in de line-up op te nemen welke er nog niet eerder in hadden gestaan, en dat resulteerde uiteindelijk in 12 x een distilleerderij voor de 1e keer, en 6 x een distilleerderij voor de 2e keer in de line-up.

We hebben dit jaar duidelijk de almaar stijgende prijzen, en/of het snelle uitverkopen van de whisky gemerkt, maar zien dat juist als extra uitdaging om voor dezelde prijs een leuke line-up neer te zetten. Met andere woorden: Ook in 2017 organiseren wij weer een BTC, hopelijk zijn jullie dan ook weer van de partij. Je kan je vanaf heden in ieder geval weer opgeven.

Rest ons niet anders dan af te sluiten met: Mooie dagen, en een dramtastic 2017 toegewenst.

Dit was onze laatste post tav de BTC2016, een welgemeende saluut aan jullie allen!

BTC Team
EMalt & BigBarrel

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dropfater, puddle66

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Roundup BTC2016 23 dec 2016 23:50 #66066

Mag ik de organisatoren hartelijk danken voor de geweldige organisatie en de fantastische whisky's die ons zijn voor geschoteld.
Ik deed voor het eerst mee met de BTC maar ook voor eerst met een blind tasting what so ever. Ik vond het hartstikke leuk, leerzaam en verrassend.
Kay van harte gefeliciteerd.

En ik doe volgend jaar graag weer mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: EMalt

Roundup BTC2016 23 dec 2016 23:51 #66067

• Sandokan
  • Sandokan's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 33
Zoals gezegd: twee duimpies voor jullie heren, en langs deze weg ook nog de hartelijke fecilitaties aan het adres van de mensen die ook iets gewonnen hebben. Als je het leuk vindt om de geschiedenis van de BTC te bekijken, dan heb ik hier een leuke spreadsheet voor je:

Bijlage:

Bestandsnaam: BTCstatistieken2011-2016.zip
Bestandsgrootte: 23 KB

Groet,

Sándor
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: EMalt, heideroosjes

"Een glaasje port, Ellen?"

Roundup BTC2016 24 dec 2016 08:11 #66068

Ewald en Leon, bedankt voor de (weer) geweldige organisatie.

Roundup BTC2016 24 dec 2016 11:01 #66070

• Tomatin
  • Tomatin's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
Kay, van harte gefeliciteerd met je overwinning! Grote bewondering voor zoveel smaakherinnering en deductie!

Ewald en Leon, jullie zijn er weer in geslaagd een geweldige reeks neer te zetten. Ik vond de algehele kwaliteit dit jaar ongekend hoog. Natuurlijk mis je de rariteiten van Loch Lomond direct maar een hyperzeldzame Glen Flagler maakt alles goed. Mooi dat jullie altijd meerdere bijzondere parels (qua zeldzaamheid en smaak) weten te verstoppen in de 18 samples. Het niveau was zeer bijzonder!

Voor mij persoonlijk was dit mijn beste BTC ooit! Het ging er de laatste dagen echt om spannen of ik mijn persoonlijke record van 486 ging halen, maar het is me inderdaad gelukt om met 490 punten mijn beste prestatie aan te scherpen. Miniem maar toch! Dit jaar lukte het me om twee flessen exact goed te raden dankzij het proeven van die whisky eerder in het jaar, en het raden van de Lagavulin bezorgde me ook een goed gevoel ook al koos ik voor de 8 jaar oude expressie. Het doel voor 2017 is gezet: eindelijk eens die 500 punten grens doorbreken. Wie weet. Ik doe in ieder geval graag weer mee!

Fijne kerstdagen iedereen! Ik ga eens een flesje sherry of Cognac opentrekken ;-)

At last I have found it!

Roundup BTC2016 24 dec 2016 11:56 #66071

• Sjoerd
  • Sjoerd's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 40
Uiteraard felicitaties aan Kay, maar de meeste kudos gaan naar Ewald en Leon voor de organisatie!

Ik heb er weer van genoten, vooral toen ik weer in de juiste mind-set kwam dat punten niet zo belangrijk zijn. Da's vooral belangrijk met scores zoals die van mij ;-)

Ik heb een paar mooie whisky's toegevoegd aan mijn verlanglijst (Bruichladdich, Tobermory), en de Bunnahabhain is inmiddels onderweg! Ik heb er weer van genoten!

Kan ik me al inschrijven voor volgend jaar?

Roundup BTC2016 24 dec 2016 11:59 #66072

• EMalt
  • EMalt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 108

Sjoerd schreef : Kan ik me al inschrijven voor volgend jaar?

Dank je Sjoerd. En ja, dat kan, zie ook roundup post.

Grtz,
EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Roundup BTC2016 24 dec 2016 15:29 #66074

• Fop
  • Fop's Profielfoto
  • Fresh Spirit
  • Fresh Spirit
  • Ontvangen bedankjes 6
Geweldig gedaan mannen. Leuke vondsten Ewalt. Was wel erg moeilijk dit jaar. Leuk om te zien dat ik wel degelijk mee komen kan. Ben benieuwd naar volgend jaar. Eigenlijk vind ik het een dag of 4 te lang. Te oud misschien :woohoo:

Roundup BTC2016 24 dec 2016 17:48 #66075

EMalt schreef :

Sjoerd schreef : Kan ik me al inschrijven voor volgend jaar?

Dank je Sjoerd. En ja, dat kan, zie ook roundup post.

Grtz,
EMalt

Bij de BTC inschrijving staat nog 2016. Ik neem aan dat we nog even moeten wachten met inschrijven tot die pagina is aangepast?
Ik zie namelijk verder geen plekken waar het kan.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 2.397 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com