Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Sample 10 BTC2016

Sample 10 BTC2016 15 dec 2016 16:24 #65977

• BigBarrel
  • BigBarrel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Admin Cask
  • Admin Cask
  • Ontvangen bedankjes 108

Dag 9 in de BTC is toch wel een heel vlakke race geweest. Er zijn geen buitensporige punten gescoord op The Nose na die met zijn 69 punten de aansluiting met Sandokan heeft gepakt en viaanscheboys die met zijn 70 punten naar voren aan het sprinten is.

En laten we wel zijn, de heren Bol en Kok hebben met deze First Cask botteling toch de hand gelegd op een aparte Bruichladdich.

We gaan kijken of er vandaag weer een bijzondere botteling in dat sample flesje zit.

Heel veel plezier weer,
Emalt en BigBarrel
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Sample 10 BTC2016 15 dec 2016 19:10 #65978

• Tomatin
  • Tomatin's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
Met elke slok die ik neem verandert mijn idee over wat het zou kunnen zijn! Dit wordt bijltjesdag voor mij, na mijn 0 punten van gisteren... :pinch:

At last I have found it!

Sample 10 BTC2016 15 dec 2016 19:52 #65979

• GJR
  • GJR's Profielfoto
  • Junior Spirit
  • Junior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
Eerste waar ik echt totaal geen eerste ingeving heb (goed of fout, nou ja gezien mijn score meer fout dan goed :woohoo: )...... kan van alles zijn ...... pure gok en beetje gespreid.... hopen op paar sprokkel puntjes..... :unsure:

Sample 10 BTC2016 15 dec 2016 21:55 #65980

Ik ben ook at a loss. Heb dit (of iets wat er op lijkt) eerder gedronken, maar kan me niet herinneren wat of wanneer :dry:

De gustibus et coloribus non est disputandum

Sample 10 BTC2016 15 dec 2016 23:22 #65981

• Sandokan
  • Sandokan's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
BTC 2016 - sample 10

Kleur: sunlight

neus (20)
In eerste instantie ietwat compact en gesloten, maar je ruikt de alcoholsterkte er toch doorheen. Doet me onmiddelijk aan zo’n Rare Malts botteling denken, die vind ik ook zo gesloten. Na een beetje opwarmen komt er langzaam wat ontbijtkoek (kaneel, gember) los, maar de whisky blijft vooralsnog weigeren zichzelf prijs te geven. In een poging de keuze straks te kunnen beperken moet ik nu vaststellen op basis van mijn eerste indrukken dat ik het compacte karakter wel een beetje vind passen bij Balvenie, de ontbijtkoek Glenfiddich.

smaak (21)
Een vrij stevige, licht stekelige aandronk, die lang aanhoudt voordat de whisky eindelijk neerdaalt. De body is medium tot vol, het mondgevoel olieachtig / crèmig. Over de leeftijd kan ik weinig meer zegen dan dat ik denk dat deze tussen de 15 en 18 jaar ligt. Dit zou in principe dus een distillery moeten zijn die een olieachtige spirit maakt die niet op Islay ligt. Goh… nog steeds keus genoeg!

finish (21)
De finish vind ik vrij lang, de whisky blijft lekker plakken en dat zal naast de olieachtigheid mede te danken zijn aan het hoge alcoholpercentage. Geen verdere ontwikkeling.

balans (21)
Prima in balans, matig complex.

conclusie
Ik vind het vreselijk moeilijk om tot een distillery keuze te komen. Qua leeftijd en alcoholpercentage geloof ik het wel, maar wat is nou behalve het olieachtige (dat zit in mijn hoofd) in deze whisky te herkennen waardoor je weet welke distillery het is? Ik mag aannemen niet “ontbijtkoek”!?

Als er iemand is die deze whisky – of beter: distillery - herkent op basis van een bepaalde eigenschap, dan wil ik dat graag weten. Daar leer ik vast weer wat van. Bij voorbaat dank!

Score: 83 punten

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Sample 10 BTC2016 15 dec 2016 23:30 #65982

• Kay
  • Kay's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 13
Mooie whisky, maar ook weer een nogal obscure distilleerderij die nooit zomaar bij me op zou komen.
Ik ben zelf voor een 18-jarige Arran op ex-bourbon gegaan, die gelukkig wel op leeftijd en ABV aardig overeen kwam.

Sample 10 BTC2016 15 dec 2016 23:46 #65983

Obscuur? Zeker! Er zijn maar liefst 10 single malts uitgegeven dit jaar (volgens WB) :woohoo:
Maar deze distillery stond nog op mijn wishlist. En ik vond dit ook een fijne whisky, dus bedankt voor het (weer) verbreden van mijn whiskykennis :)

De gustibus et coloribus non est disputandum

Sample 10 BTC2016 16 dec 2016 08:20 #65984

• Tomatin
  • Tomatin's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
Hemelsbreed zat ik er met Tormore niet zo ver naast. Ik kreeg een overduidelijk blend gevoel van deze malt. Dus toen ben ik het rijtje afgegaan van malts die erg neutraal zijn. Tormore, Breaval, dit exemplaar, dat zijn dan wel gedachten die door je hoofd gaan. Maar ik had het alcohol hoger ingeschat dan het werkelijk is, en de leeftijd juist lager. Mooie sample, interessant om te proeven, niet om een fles van te kopen trouwens.

At last I have found it!

Sample 10 BTC2016 16 dec 2016 09:59 #65985

• Kay
  • Kay's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 13

PunxsutawneyPhil schreef : Obscuur? Zeker! Er zijn maar liefst 10 single malts uitgegeven dit jaar (volgens WB) :woohoo:
Maar deze distillery stond nog op mijn wishlist. En ik vond dit ook een fijne whisky, dus bedankt voor het (weer) verbreden van mijn whiskykennis :)

Nou ik denk niet dat hier veel mensen zijn die 10 flessen van die distilleerderij in hun collectie hebben, laat ik het zo zeggen ;)

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 1.878 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com