Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Sample 8 BTC2016

Sample 8 BTC2016 13 dec 2016 15:52 #65955

• BigBarrel
  • BigBarrel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Admin Cask
  • Admin Cask
  • Ontvangen bedankjes 111

Dag 7 is alweer achter de rug en de hoofdposities zijn ingenomen. De kopgroep neemt langzaam afstand en tegen onze verwachting in, wij hadden gisteren een bijzondere whisky ingezet, was er gisteren iemand die ging voor het schot in de roos en door deze 100 punter richting de achtervolgingsgroep schoot. Niels heel bijzonder dat je deze whisky herkende :poing: :poing: .

Vandaag is het een tijdrit waarvan de richting niet bekend is. en over tijd gesproken. Kijk voordat de tijd van afsluiting is even of je inderdaad een keuze hebt ingevuld die is doorgekomen. Je ziet deze keuze linksboven bij de datum staan. Als je deze regel ziet staan : Je hebt vandaag nog niet ingezonden of je bent niet ingelogd. dan betekend het ook echt dat er geen inzending is of je bent niet ingelogd.

Voor vandaag iedereen weer een superleuke rit toegewenst en doe je best :-) als je nu richting de connaisseurs wil sprinten moet dat vandaag toch echt gaan gebeuren.

Emalt en Bigbarrel
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Sample 8 BTC2016 13 dec 2016 16:06 #65957

• Tristan
  • Tristan's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
Deze vind ik echt lekker, fruitig en met diepgang!
Mijn favoriet van deze BTC tot nu toe, samen met de Tomatin Clubbotteling.
Ik ben benieuwd wat het is, meen het te herkennen, de kans zit er best in dat ik hiervan een flesje aanschaf indien het nog mogelijk is. :)

earthling and spaceman

Sample 8 BTC2016 13 dec 2016 23:10 #65960

• EMalt
  • EMalt's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 98
Ik zie Sándor, Sandokan, de lijstaanvoerder niet online, dus bij deze zijn altijd vermakelijke tasting notes. Geniet er van met een goed glas in de hand!

BTC 2016 - sample 8

Kleur: chardonnay

neus (21)

Zo zeg, wat een vitaliteit! Veel vers eiken, met overwegend de traditionele Amerikaans eiken aroma’s
als vanille, cocos en perzik en daarom denk ik eigenlijk onmiddellijk aan die Glenmorangie Traditional
op cask strength van een jaar of 10 geleden. Of de Nàdurra van Glenlivet. Maarja, met zo’n vatkeuze
als deze kan het toch alweer gauw van alles zijn. Of toch niet? Enfin, op naar de smaak!

smaak (21)

Vrij krachtige aandronk, compact ook, en dan conform de belofte uit de neus een volle smaak met
aroma’s van vers eiken, een berg vanille, wat cocoscrème en een lichte perzik fruitigheid. Medium
volle body met een romig mondgevoel. Een beetje grapefruit toe.

finish (22)

Een behoorlijk lange voortzetting van de smaak; de aroma’s zwellen zelfs iets aan wat natuurlijk
mede te danken is aan het hoge alcoholpercentage. Fijn hoor!

balans (21)

Niet heel complex maar prachtig in balans.

conclusie

Een heerlijke slok en vooral het stevige alcoholpercentage tilt deze whisky naar een hoger niveau. Dit
ligt voor mij qua beleving absoluut in het verlengde van de Nàdurra van Glenlivet. De kwaliteit van de
vaten vind ik top. Weliswaar geen whisky voor bij de open haard, maar ik word er desondanks wel
degelijk blij van. Mooi toch? Ben benieuwd hoe de whisky in deze vaten over 10 jaar smaakt. Echwel!

Score: 85 punten

Groet,

Sándor

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 1.738 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com