Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Sample 7 BTC2016

Sample 7 BTC2016 12 dec 2016 12:08 #65940

• BigBarrel
  • BigBarrel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Admin Cask
  • Admin Cask
  • Ontvangen bedankjes 111

Uit reacties denken wij te voelen dat het gewaardeerd wordt dat wij niet zomaar een selectie van soorten whisky doen tijdens de BTC maar dat het een echte uitdaging is. Wij zien dan ook dat het jarenlang determineren en beoordelen van whisky zijn vruchten af beginnen te werpen.
Hoe mooi is het dan ook dat ons aller Sàndor de koppositie heeft weten te bemachtigen, helaas zien wij Pavv wat aan het wegzakken, en whisky1967 heeft zijn aansluiting weten te vinden in de top 10 onder het mom van als je elke dag maar punten scoort en niets laat liggen kom je ook in de bovenste regionen terecht.
Vandaag heeft Emalt weer echt zijn best gedaan, BE PREPARED, ik ben benieuwd naar de stortvloed aan reacties :woohoo: :woohoo:
Prettige wedstrijd vandaag en laat het echte werk nu beginnen.
Emalt en BigBarrel.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Sample 7 BTC2016 12 dec 2016 13:29 #65941

• Kay
  • Kay's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 14
Deze gaat bij mij in ieder geval geen goud scoren.

Sample 7 BTC2016 12 dec 2016 20:55 #65946

Zat ik gisteren enigszins in de richting, heb ik voor vandaag helemaal geen idee.

Sample 7 BTC2016 12 dec 2016 21:47 #65947

:br :br :br
Ik hoop dat ik vanavond het alcohol percentage goed heb. Ik heb echt geen idee :-(

Sample 7 BTC2016 12 dec 2016 22:46 #65948

• Kay
  • Kay's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 14
N: Slightly 'contaminated': plasters? Apple, cardboard, citrus and peat smoke. Later a little peach.
T: Brackish. More peat. Apple. The addition of water releases even more yeasty off-notes, but also some Wehrter's and pepper.
F: Even more peat now. Not very strong, but still the dominent note as other things remain absent. A little vanilla in the background.

Duidelijk de minste whisky tot nu toe. Het enige wat ik me kan bedenken bij een whisky met veel off-notes en een beetje turf is een Glen Scotia. Als het dat niet is, dan waarschijnlijk weer een of ander wazig merk waarvan ik om begrijpelijke redenen niet (vaak) eerder iets geproefd heb. Zoiets als Fettercairn of zo.

Sample 7 BTC2016 12 dec 2016 23:05 #65949

• Kay
  • Kay's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 14
Tjah, zoiets is ook eigenlijk niet te raden. Knap als mensen vandaag de regio goed hadden, laat staan de distilleerderij!
Leuk voor de 'bucket list', maar een goede whisky was het niet.

Sample 7 BTC2016 13 dec 2016 00:38 #65950

• Sandokan
  • Sandokan's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
Ik ben wat laat, sorry... maar bij deze alsnog:

BTC 2016 - sample 7

Kleur: chardonnay

neus (20)
Romig, zoetig, zacht. Een lichte hout kruidigheid waaronder vanille en een hint kaneel. Heeft tevens een apart, notig, lichte feinty achtig aroma. Iets bloemig en een beetje sinaasappel. Rond. De zachtheid en rondheid vind ik opvallend, waardoor ik vermoed dat deze zeker niet jong is maar redelijk op leeftijd.

smaak (21)
Zeer zachte aandronk, gevolgd door de aroma’s uit de neus. Rond en ja, uitzonderlijk zacht - 40% dus, lijkt me – maar ook wel een beetje vlak. Ik proef niet veel uitschieters qua aroma’s; je moet alle accenten een beetje zoeken. Het feinty aroma wat ik ook in de neus waar heb genomen lijkt als twee druppels whisky op Glen Deveron. De rondheid is subliem. Ik vermoed ook dat dit, mede gezien het alcolholpercentage en de rondheid, een officiële botteling is.

finish (20)
Medium lang; dat was met wat meer power zeker beter geweest!

balans (22)
Mooi rond en vrij complex. Het lijkt me een vatting van hoofdzakelijk refill vaten.

conclusie
Een allemansvriend, makkelijk drinkbaar op het vroegst mogelijke moment van de dag. Een apetizer. Maar wat kan dit zijn? Een officiële botteling van een niet-Speyside distillery, makkelijk drinkbaar en op basis van dat feinty, notige aroma ga ik voor Glen Deveron, oftewel de Macduff distillery!

Score: 83 punten

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Sample 7 BTC2016 13 dec 2016 00:42 #65951

• Sandokan
  • Sandokan's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
p.s.: Niels, Wat ongelooflijk goed dat je deze gewoon herkent. Top hoor :) !!!

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Sample 7 BTC2016 13 dec 2016 11:58 #65952

• EMalt
  • EMalt's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 98
Tja toen ik de optie kreeg om deze fles mee te laten doen in de BTC twijfelde ik geen seconde. Hoe vaak krijg je nou de kans om een van de meest zeldzame distilleerderijen, Glen Flagler, te proeven, en zoals Kay schrijft 'van je bucketlist' af te vinken, vrijwel nooit toch? Ik was het meest 'bevreesd' voor de smaak, maar toen ik hem proefde viel me dat 300% mee (maar ja, ik kende het 'etiket' al wel B-) ). Nog leuker (voor ons dan) werd het toen Serge ruim 2 weken zomaar een review plaatste, dit proefde hij er allemaal in: www.whiskyfun.com/2016/One-single-Glen-Flagler.html

Anyway, we hopen dat het een leuke verassing was, ondanks de wat lagere score tav waardering van de smaak. Dat het een lowlander was, was in ieder geval velen duidelijk, de scores zijn een stuk hoger dan de Ailsa Bay van afgelopen jaar B-) .

EMalt en BigBarrel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sandokan

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.469 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com