map-pin Enquête:Exotische finishes, Pro of Contra

Enquete: Exotische finishes, Pro of Contra (was ended 0000-00-00 00:00:00)

PRO: Finishen is prima en vindt dit een aanwinst.
26 74.3%
CONTRA: Finishen is uit den boze en overbodig
9 25.7%
Totaal aantal stemmers: 35 ( BigBarrel, di-Antonio, Sjoerd, Tom_MadMaster, cor0566 ) Lees verder
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
Meer
29 mei 2011 05:27 - 29 mei 2011 05:28 #49544 door BigBarrel
Naar aanleiding van een artikel in de WhiskyPassion over Exotische Finishes hierbij een enquête om te kijken hoe wij hier over denken en wat we hier van vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
29 mei 2011 06:42 #49545 door whisky1967
Ik ben absoluut voor experimenteren; als dat nooit was gebeurd hadden we nu überhaupt geen whisky gedronken ;)

Verder kom ik zelf niet heel vaak een subliem resultaat tegen. En soms echt lekkere toevoegingen, zoals de Longrow gaja.

Bram

Meer
29 mei 2011 07:28 #49547 door Wout Koek
Ik vind finishes prima, de hele exotische kunnen mij bijna nooit bekoren maar heel af en toe zit er toch wel weer een verassing bij.

Laat de heren /dames van de distilleerderijen ed maar raak knutselen dan bepalen wij wel of ze een goed product hebben gemaakt :whistle:

Wout.

Meer
29 mei 2011 07:48 - 29 mei 2011 09:03 #49553 door Dr.Nose
Ik heb mij eens laten vertellen dat alleen 'slechte' whisky's worden gefinisht, om er nog iets moois van te maken.
Stel dat dit überhaupt waar is...Ik heb al een paar mooie 'mislukte' vaten/bottelingen geproefd ;)

Emiel

Meer
29 mei 2011 08:17 #49556 door lodewijk
Ik ben niet zo happig op puristen.
Maar inhoudelijk ben ik ook voorstander van experimenterende distilleries en bottelaars.
Natuurlijk kun je een matige whisky zo een beetje upgraden maar er zijn (soms)ook mooie resultaten uit voortgekomen:
Lagavullin PX, Turf benriach op madeira , balvenie Portwood 21 y,Bowmore Dawn ( port) zijn toch leuke whisky's.
Lodewijk

Meer
29 mei 2011 15:40 #49562 door WormTub
Persoonlijk heb ik er weinig problemen dat geëxperimenteerd wordt, want dat verbreedt je horizon alleen maar. Jammerlijk zijn er maar heel erg weinig goede resultaten naar mijn smaak. Ik blijf de voorkeur bij bourbon en een enkel sherryvat houden.

Meer
30 mei 2011 07:54 #49572 door Eric D.

(soms)ook mooie resultaten uit voortgekomen:
Lagavullin PX, .......................... zijn toch leuke whisky's.
Lodewijk

Dan heb je lang geen Laga DE meer gekocht want dat spul van nu is toch erg matig ( en dan druk ik me nog voorzichtig uit) :sick:

Meer
30 mei 2011 09:04 #49578 door Sjoerd
Ik heb tegen gestemd, omdat veel experimenten als 'bijzondere whisky' gebotteld worden.

Ik heb in principe niets tegen maffe finishes, gezien ze heel leuk kunnen uitpakken (Longrow Gaja Barolo, Octomore Orpheus), maar het merendeel is opvulling van een te korte standaard range (zie Arran, Edradour, Bruichladdich).

Er komen (mijns inziens) hordes finishes op de markt die kant noch wal raken. Ik denk dat ik me dus moet aansluiten bij Eugene, en de voorkeur voor bourbon en sherryvaten hou.

Meer
30 mei 2011 10:19 #49582 door cor0566
Hoi.
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van al die exotische finishes, dit met grote uitzondering van een Sherry / Bourbon / Port finish. Jullie begrijpen dat dit mijn persoonlijke mening is, ik vind namelijk dat men in principe mag finishen wat men wil.
Groeten Cor

Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com