file Deanston

Meer
16 nov 2011 07:02 #51735 door tokkie
Deanston was gemaakt door tokkie
Deanston, uit de exclusive malt serie by David Stirk.1998, 55,6% Sherry Hogshead.

Deze fles blind gekocht en met een dubbel gevoel de fles opengetrokken. Dubbel vanwege het feit dat hetgeen ik over Deanston kon vinden nu niet echt veel belovend was. Daarentegen ben ik tot op heden door de Excl Malt serie (macduff, bunna, Glenburgie, benromach) nog niet teleurgesteld. En gelukkig bij de eerste nosing had ik al het gevoel dat het nu ook weer goed zit, 85ptn voor wat het waard is. Prijs/kwaliteit (het mag altijd goedkoper hahah) prima in verhouding.

Neus: zoetigheid, chocotonen, sherry, kruidig, ontbijt/peperkoek (associaties met de Sinterklaastijd)

Smaak: iets vlezigs, licht rubbertje (niet vervelend, eerder juist goed) choco, zoetigheid, krentebrood

Afdronk, lang verwarmend, iets drogend Lekkere sherry dram voor deze tijd van het jaar.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 nov 2011 12:12 #51743 door Marcel Bol
Beantwoord door Marcel Bol in topic Deanston
Ook ik was verrast toen ik het sample proefde. De allereerste zeer goed drinkbare Deanston in mijn geheugen. De voorgaande pogingen liepen altijd uit op grote teleurstellingen.

Zo zie je maar, het blijft het waard om het te blijven proberen. B-)

Marcel

Meer
16 nov 2011 12:32 #51746 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Deanston
leuk om te lezen Peter. Ben altijd wel in voor het proeven van whisky door "underdog" distilleries en was bij toeval ook al nieuwsgierig geraakt.

Over Deanston gesproken: Ken je de Virgin Oak DB van Deanston? Ook het proberen waard wat mij betreft. Eigenwijs maar met veel smaak: Overtuig jezelf (een fles heb je voor minder dan 25 euro).

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
16 nov 2011 13:03 #51748 door gadeweerd
Beantwoord door gadeweerd in topic Deanston

Sandokan schreef : leuk om te lezen Peter. Ben altijd wel in voor het proeven van whisky door "underdog" distilleries en was bij toeval ook al nieuwsgierig geraakt.

Over Deanston gesproken: Ken je de Virgin Oak DB van Deanston? Ook het proberen waard wat mij betreft. Eigenwijs maar met veel smaak: Overtuig jezelf (een fles heb je voor minder dan 25 euro).

Groet,

Sándor

Inderdaad, Sandor. Die Virgin Oak is een aparte whisky; veel vanille en neigt naar bourbon met een schotse twist. Zeker het geld waard!

Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com