exclamation-circle Club icoon Dick

Meer
28 okt 2018 20:40 - 28 okt 2018 20:46 #67285 door LUCKY NILS
Club icoon Dick werd gestart door LUCKY NILS
Vanmiddag het zeer trietste bericht ontvangen dat ons gewaardeerd lid en club icoon, mijn mentor en vriend Dick de Jong niet meer onder ons is.

Ik zou honderduizenden woorden kunnen schrijven over dit zware verlies. Ik en ik denk velen met mij zijn er kapot van.

Rust in vrede Dick.

Ik zal het nooit vergeten: Na een bezoek aan potstill 10 jaar geleden riep ik op levenswater dat Longmorn niet te drinken was. Ik hoor het je nog zeggen: "Je slaat de plank volledig mis jochie" Je nodigde mij toen bij jou thuis uit om het tegendeel te bewijzen.

Door jou kreeg ik een passie die ik koester tot op heden. Door jou ben ik gaan werken in de whisky industrie....ik ben je zo dankbaar en jij was trots.....

Dick ik ga je missen....

Vaarwel vriend

William Wallace: "They may take our lives, but they'll never take our right to drink whisky during the blind tasting competition". :)
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BigBarrel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
28 okt 2018 20:49 #67286 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Club icoon Dick
We zullen hem missen! Een icoon van de club en een vriend voor velen, zoniet allen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LUCKY NILS

Meer
28 okt 2018 21:30 - 28 okt 2018 21:30 #67287 door Tristan
Beantwoord door Tristan in topic Club icoon Dick
Wat een gemis, Dick was een hele hele toffe peer.

Ik kan me niet eens indenken wat een reusachtig gat dit zal laten voor zijn familie dus mijn oprechte deelneming voor hen, naast voor alle leden en vrienden die Dick hier of elders hebben mogen leren kennen.

Die fantastische proeverijen bij de Otopoets komen meteen in mijn gedachte, wat hebben we daar een juweeltjes geproefd met hem, en wat was er een geweldige sfeer iedere keer weer.

Zo'n goeie kerel, een hele hele toffe peer is niet meer.

Even een brok wegslikken en wat traantjes wegpinken hoor.

earthling and spaceman

Meer
28 okt 2018 22:59 - 28 okt 2018 23:40 #67288 door Tom_MadMaster
Beantwoord door Tom_MadMaster in topic Club icoon Dick
Dank voor de vele conversaties, de mooie whisky's en de hartelijke ontvangsten tijdens de door jou georganiseerde Otopoets proeverijen.
We gaan je missen...

Rust zacht, (Sixty) Dick!

Meer
28 okt 2018 23:31 #67289 door Tomatin
Beantwoord door Tomatin in topic Club icoon Dick
Wat een surrealistisch bericht vanavond, tijdens het kijken naar Formule 1. De cirkel is daarmee rond. Eén van de mooiste avonden met Dick beleefde ik in het gezelschap van hem en een paar andere whiskyvrienden in zijn appartement na afloop van een "closed distilleries" proeverij. Eerst zaten we in het ene kamertje met al die flessen om ons heen, daarna met pizza in het andere kamertje, om te kijken naar de race op Interlagos. Het was die race waarin Felipe Massa de wereldtitel binnen leek te hebben en sommige van ons stonden te juichen op de bank... ware het niet dat er autopech optrad en dus Lewis Hamilton voor het eerst wereldkampioen werd. Dick bekeek het tafereel van dit onwerkelijke gebeuren met een grote glimlach.

De herinneringen zijn talloos, waarbij vooral de begintijd in de whisky en de Usquebaugh Society in gedachten komen. Dick bemande de stand tijdens het eerste WFNN in Groningen en na dat festival waren we ineens clubgenoten. Dan reden we samen naar proeverijen in Groningen of waar dan ook, of we troffen elkaar op Maltstock, in Leusden, op onze eigen feestjes en op festivals ... en natuurlijk op zijn eigen Otopoets proeverijen, vaak met Chinees of pizza na afloop. Wat een onvergetelijke tijden.

Dick was een familieman zoals er maar weinig zijn. Altijd bezig met zijn jongens, zijn meiden, zijn kleinkinderen die hem heilig waren. Zijn vrouw heb ik nooit gekend maar haar aanwezigheid was altijd voelbaar, al was het een foto in huis die deed vermoeden dat de liefde groot was.

Ik heb ook wel eens woorden gehad met Dick. Met het hart op de tong stuit je elkaar wel eens tegen de borst. Maar met whisky hebben we het ook goedgemaakt. Mooi moment was dat, we kregen bijna ruzie over wie nou het meeste spijt had van de aanleiding! Sixty Dick... Sixty Five Dick... We zagen hem ouder worden, minder rap op de been, maar altijd enthousiast. En nu is hij gaan rusten. Wat een groot verlies voor zijn hechte familie en zijn vrienden. Ik wens iedereen heel veel sterkte in de komende tijd. Laten we het glas heffen op een echte whiskyliefhebber! Rust zacht Dick!

At last I have found it!

Meer
29 okt 2018 14:39 #67291 door DokterBol
Beantwoord door DokterBol in topic Club icoon Dick
Om stil van te worden.... Rust zacht Dick

Meer
29 okt 2018 14:54 - 29 okt 2018 14:56 #67292 door Marcel Bol
Beantwoord door Marcel Bol in topic Club icoon Dick
Ik zat net te eten bij Wullie Macmorland in Alkmaar toen ik via Henk bericht kreeg van het overlijden van Dick. Mijn gedachten gingen meteen terug naar zo'n 12 jaar geleden toen ik Dick voor het eerst ontmoette. Hij was een vers lid van de Usquebaugh Society en wilde van mij en van vele andere leden alles weten over de club en vooral ook over whisky.

Sixty Dick zoals hij zich toentertijd ging noemen op internet en vooral op dit forum werd een zeer actief en vooral ook gewaardeerd lid. Na het overlijden van zijn vrouw had Dick net een nieuwe hobby gevonden: Whisky. En Dick vond het vooral gezellig om samen te drinken en te ouwehoeren over whisky, Schotland, auto's, Ajax en alles wat verder als onderwerp kon dienen. Zo werd Dick een beetje het hart van de vereniging vooral ook met het organiseren van de Otopoets proeverijen. Legendarische middagen (en avonden) met uitstekende whisky's en gezelschap in Hilversum.

Dick zal altijd in ons midden blijven, en ik zal in ieder geval met grote regelmaat terug denken aan Dick als ik een glas whisky in schenk.

Dick, we zullen je buitengewoon missen.

Marcel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BigBarrel, Tomatin, LUCKY NILS

Meer
30 okt 2018 10:48 #67294 door cor0566
Beantwoord door cor0566 in topic Club icoon Dick
Wow, inderdaad een gemis !
Sterkte aan zijn omgeving.
Groeten Cor.

Meer
30 okt 2018 16:27 - 31 okt 2018 10:02 #67296 door BigBarrel
Beantwoord door BigBarrel in topic Club icoon Dick
Woorden van zoon Jerry:

Aankomende zaterdag 11u kunnen we afscheid nemen van onze held. Het is in Hilversum op het crematorium op de Kolhornseweg 13. Om 10.30 rijden we met hem nog een rondje op het ‘Dick de Jong’ plein, de parkeerplaats van de sportschool. Mochten jullie willen zou prachtig staan als hij daar een dikverdiende ovatie kon krijgen waarna we allemaal richting crematorium rijden. Hij was erg geliefd en hoop dat jullie massaal afscheid komen nemen. Ik typ dit met heel, heel veel ongeloof want 2 dagen geleden stond hij nog vrolijk achter de bar. Ik kan me ook echt geen leven voorstellen zonder hem lieve mensen, de man was alles voor me.....

Bijlagen:

Tijd voor maken pagina: 0.647 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com