file Resultaten ALV / Enquete en algemeen

Meer
25 juli 2018 13:11 #67167 door Sjoerd
Ik heb de notulen van de ALV nog eens nagelopen, en het enquete resultaat daarbij gepakt. Vooral omdat het op het forum ook al lang stil blijft/bleef over de 'spelende zaken'. Daardoor heb ik een aantal vragen, met het oog op de inmiddels verstreken drie maanden sinds de vergadering. Sorry als ik overkom als een zeikerd, maar ik wil/hoop dat er weer een beetje leven in de distilleerderij komt! De knuppel in het hoenderhok.

1: Wat is de contributie dit jaar (of staat dit in De Kiln, daar werd wel iets geschreven over de inning hiervan)?

2a: De kosten voor de stand op de festivals zouden transparant gemaakt worden. Is hier al meer duidelijkheid over?
2b: En hoeveel leden levert dit daadwerkelijk op? (als het nagekeken kan worden, hoeveel nieuwe aanmeldingen per jaar, in de laatste 1 of 2 jaar ofzo, desnoods totaal zonder specificatie of het via de stand is)

3a: Is er al toelichting op de balans aangaande de kosten voor de clubbotteling?
3b: Hoeveel Tomatins zijn er nog?
3c: Blijven die naar veilingen gestuurd worden, en leveren ze daar wat op?
3d: Is het misschien een idee om ze met een kleine korting te (proberen te) verkopen via de website? Op whiskyauction.com gaan ze voor nette bedragen, maar na aftrek van porto en sellers fee lijkt het me niet de grootste bron van winst.

4a: In het resultaat van de ledenenquete, in De Kiln, wordt door leden vooral aangegeven dat de vraag naar meer evenementen leeft. Wordt hier vanuit het bestuur wat mee gedaan, of blijft dit onder de noemer 'voor leden, door leden' bij het initiatief van de leden?
4b: Hoe wil het bestuur deze 'door leden' stimuleren, of is dat 100% op eigen initiatief?
4c: En dan cynisch: Als het op eigen initiatief is, wat is dan de toegevoegde waarde van de Usquebaugh Society hierin?

5: In de notulen staat dat Piet M mee gaat denken over regionale activiteiten, en dat Bram (met hulp van het bestuur) eventueel twee evenementen kan organiseren. Is hier al meer informatie over? Dit in verband met snel vollopende agenda's.

6: Is er al iemand voor de agenda op de website?

7: In het stukje 'rondvraag' wordt genoemd dat tijdens de werving van nieuwe leden meer aandacht besteed gaat worden aan de bijdragen aan club door leden. Hoe ziet men dat voor zich? "Je kan lid worden van onze club, maar dan wordt wel van je verwacht dat je er moeite in steekt" is niet de sterkste wervingsspeech die ik ooit gehoord heb... ;-)

8: Naast het whiskyfeest, waar net een update over geplaatst is, is meestal ook de jubileumproeverij in november. Gaat dat dit jaar ook gebeuren (heb ik de aankondiging misschien gemist?), en zo ja, waar en wanneer?

9a: Hoezo is de banner weg van de stand? Is die gejat ofzo?
9b: Op welke festivals zijn 'we' aanwezig?
9c: En in welke hoedanigheid?

10: Het 'laatste nieuws' zou verwijderd worden van de website. Misschien effe gauw doen, dat is nu een beetje beschamend... Behalve de AVG, ALV en de bestuursverandering (de eerste drie berichten), is het eerste bericht uit 2014...

Dan meer algemeen:

Als je het belangrijkste feedback punt uit de Enquete pakt kom je al heel snel uit dat leden vooral De Kiln en de evenementen belangrijk vinden. De Kiln is net weer verschenen, dus dat is top, maar qua evenementen blijf ik me een beetje afvragen hoe dat wat meer animo kan krijgen. Deze evenementen worden heel belangrijk gevonden, maar tijdens het 25-jarig jubileum waren er zo'n 80 man (toen zo'n 20% van de club), en het jaar daarna in Amersfoort maar zo'n 40 (toen zo'n 10-12% van de club). In de notulen wordt gezegd dat 'het bestuur niet alles kan doen', maar momenteel zie ik helemaal geen activiteit. De waarheid zal toch ergens in het midden moeten liggen, lijkt me.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: whisky1967

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
14 aug 2018 14:02 #67181 door bdijkslag
Hoi Sjoerd,

Je stelt veel vragen in 1 mail, waarbij de punten niet door 1 persoon beantwoord kunnen worden.

Ik heb al een mail uitgezet bij de diverse bestuursleden die met de diverse punten bezig zijn. Zodra ik antwoord heb, zal ik dat hier posten.

Bennie

Meer
30 aug 2018 12:01 #67206 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Resultaten ALV / Enquete en algemeen
Best bestuur,

Inmiddels is er meer dan een maand verstreken, en er is nog geen enkel antwoord gegeven.

Er zijn meer reacties van spambots geweest dan vanuit het bestuur.

Ik realiseer me uiteraard dat niet alle antwoorden op de vragen die ik stelde direct beantwoord kunnen worden, maar het gros was van de categorie "even nakijken" of zou parate kennis moeten zijn (zoals de hoogte van de contributie van 2018).

Ik begrijp dat het me niet in dank zal worden afgenomen dat dit en plein public gemeld wordt, maar ik doe het toch. De discussie is hier gestart (het voornaamste communicatiekanaal van de club) en mijns inziens zijn het vragen waar iedereen antwoord op wil.

Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com