Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Voortbestaan US

Voortbestaan US 04 apr 2018 10:07 #67016

• Laddie Teun
  • Laddie Teun's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 16
Ik lees in de uitnodiging voor de ALV min of meer dat het zo maar eens de laatste ALV zou kunnen zijn....
"maar het is de vraag of deze activiteiten als basis voor de vereniging zouden kunnen dienen of dat de Kiln onmisbaar is."

Ik denk niet dat het mij gaat lukken er de 16e bij te zijn. En ik besef me dat ik nu mogelijk een beetje op de discussie vooruit loop. Maar in mijn beleving is de basis voor een club juist de activiteiten. Het feit dat de leden graag samen zijn en dingen met elkaar ondernemen. Genieten doen we samen!
Als het bestaan van een club drijft op een clubblad, ben je dan wel een club? Of ben je dan gewoon een blad met abonnees wat ook af en toe een activiteit heeft....
Blijkbaar is er bij het bestuur in ieder geval op dit moment niet de volle overtuiging dat de US zonder de Kiln kan. Ben wel benieuwd hoe de leden daar over denken. Maar goed, dat zullen na de 16e weten.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen.
Gemak. Onafhankelijk. Deskundig advies en de beste prijs.
www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Voortbestaan US 17 apr 2018 23:08 #67036

• Laddie Teun
  • Laddie Teun's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 16
Helaas kon ik zelf niet bij de ALV zijn gisteren. maar ik ben wel erg benieuwd. In de uitnodiging stond letterlijk
"Wij als bestuur hopen natuurlijk alsnog een hoofdredacteur te vinden, maar willen sowieso over de toekomst van de vereniging met jullie in gesprek en we willen dit doen tijdens de ALV."
Ik maak me wel enigszins zorgen over de toekomst van de vereniging en ben dan ook erg benieuwd naar wat er gisteren op de ALV over besproken is.
Wie was er bij en kan me alvast meer vertellen?

Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen.
Gemak. Onafhankelijk. Deskundig advies en de beste prijs.
www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Voortbestaan US 18 apr 2018 09:48 #67037

• florisbk
  • florisbk's Profielfoto
  • Bronze BTC 2012
  • Bronze BTC 2012
  • Ontvangen bedankjes 19
Hoi Teun,

Ik was er eergisteren bij. Ik hoop ook dat het bestuur nog een samenvatting zal geven.
De belangrijkste punten wat mij betreft:

1. Tijdens de ALV is de uitkomst van de ledenenquete besproken. Ongeveer een kwart van de leden heeft hem ingevuld en dat vind ik persoonlijk best een goede score. Het blijkt dat nog steeds dat een groot deel van de leden de Kiln erg belangrijk vindt en daarnaast natuurlijk de activiteiten. Bennie zal de uitslag van de enquete nog op levenswater plaatsen zodat iedereen het in kan zien.

2. De Kiln. Demelza Wage heeft aangegeven dat ze redactrice van de Kiln wil worden. Ze zal geen bestuurslid worden, wat de vergadering geen probleem vond. In eerste instantie wil ze het een jaar doen om daarna te evalueren hoe het gaat. Goed nieuws dus zou ik zeggen. Er zal dus hard gewerkt gaan worden aan de volgende Kiln. Punt van zorg is en blijft dat er weinig vanuit de leden aangeleverd wordt. De leden vinden het belangrijk dat het een blad voor leden door leden is, maar tegelijkertijd wordt er weinig aangeleverd. Hopelijk weet Demelza hier wat beweging in te brengen.

3.De website. Besloten is ook om hier nieuwe energie in te gaan steken. Er zijn vanuit de vergadering een paar mensen bereid gevonden om hier aan te gaan werken. Doel is de website weer up to date te maken en te zorgen dat het beter in lijn komt te liggen met bijvoorbeeld de Kiln. Ook de rol van social media als Facebook zal meegenomen worden door dit groepje.

4. Festivals. Feit is dat er weinig leden geworven worden tijdens festivals. Toch blijft men het belangrijk vinden dat we er staan. Er is afgesproken dat de stand een 'makeover' nodig heeft qua uitstraling en herkenbaarheid. Er is een duidelijk verhaal dat we bezoekers vertellen maar de stand moet passen bij dat verhaal. Ook hier gaan twee mensen mee aan de slag. De vereniging zal hier een budget voor maken.

5. Activiteiten. Het whiskyfeest blijft de grote centrale activiteit en zal ook dit jaar weer georganiseerd worden. De vraag vanuit de ALV was of dit weer op een mooie lokatie zou kunnen zoals in het verleden in Utrecht om meer leden te trekken. Dit soort plekken zijn moeilijk te vinden maar het bestuur zal zijn best hiervoor doen. Verder zullen er verspreid over het land 3 a 4 proeverijen georganiseerd gaan worden met een mooi thema. Denk aan de proeverij die we elk jaar in Arnhem in November doen. Ook hier moeten lokaties voor gezocht worden.

6. De sleutel blijft dat leden aangespoord moeten worden actief bij te dragen aan de vereniging. Het is gewoon zo dat waarschijnlijk 3/4 van de leden 'abonnee' is maar hoe krijg je die actiever?

Ik vond het een goede ALV waar kritisch gediscussieerd is over de vereniging en wat er het afgelopen jaar zoal gebeurd is. Er is goed gesproken over de toekomst en er zijn duidelijke 'acties' gepland om er met frisse moed weer iets moois van te gaan maken. Hopelijk komt er vanuit de vereniging veel respons op de oproep om actief te worden en mee te helpen met alle activiteiten van de vereniging.

groeten
Floris
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Laddie Teun, Tom_MadMaster, DrinkingWhisky, Steven, Basslutter

Voortbestaan US 18 apr 2018 10:36 #67038

Goed en duidelijk verslag. Wij moeten "samen blijven genieten" van de club en onze schouders eronder (blijven) zetten.
Mac Black Peat.

Voortbestaan US 19 apr 2018 20:33 #67039

Goed bondig verslag Floris!
Ik ben inmiddels al bijna klaar met mijn voorstel voor de website zodat deze op korte termijn besproken kan worden met Bennie, Wouter, en Bas.

Voortbestaan US 29 apr 2018 14:07 #67045

• Eric D.
  • Eric D.'s Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
veel oude berichten, als nieuw leden dit zo zien, zou ik me ook 3x bedenken bij het zien van deze data en overwegen verder te kijken naar meer "actieve"website

Voortbestaan US 07 mei 2018 10:18 #67049

• cor0566
  • cor0566's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 3
Als " niet Lid " heb ik eigenlijk geen recht van spreken, maar ik sluit me zeker aan bij de opmerking van Eric. D.
Jammer als dit ter ziele gaat.

Misschien als antwoord op een eventuele opmerking van geen lid zijn, Ik ben geen lid omdat ik te veraf van alles woon, volgen doe ik het al vele jaren met plezier, maar zie inderdaad dat de inbreng op het forum tegenwoordig minimaal is.

Op hoop van zegen.
Mvrgr Cor

Voortbestaan US 07 mei 2018 12:39 #67050

Het is inmiddels bijna 15 jaar geleden dat de domeinnaam "levenswater.nl" is gedeponeerd. Ik ben toen begonnen met het Pro Deo ontwerpen van de website en het onderhouden hiervan. Dit is intensief en leuk geweest. We zijn nu 15 jaar verder en we zijn nu in de tijd van het derde bestuur dat zich de vraag stelt hoe de website effectiever gebruikt kan worden en hoe de vereniging bij elkaar te houden. Allerlei ideeën zie ik te voorschijn komen echter het ei van Columbus welke voor het oprapen ligt en ik ook steeds aandraag zit hier niet bij.
Als bestuur moet je tijd investeren in je vereniging en niet denken dat dit niet nodig is. Plaats nieuws, maak topics aan, stel vragen, plaats weetjes, zorg dat je zelf actief bent op het Forum. Helaas kan ik zelf niet meer naar verenigingsdagen door gezondheidsproblemen van mijn maatje Yvette anders kon ik deze dagen gebruiken om mijn boodschap uit te dragen.
Als er personen zijn die mij willen spreken is de weg heel makkelijk ---> 010-5913232, telefoonnummer van de winkel. Hier ben ik 65 uur per week aanwezig en het is echt heel simpel om mij even te bellen en een vraag te stellen of iets te bespreken. Ook met betrekking tot de ALV die inmiddels bijna een maand geleden heeft plaats gevonden.
Als ieder bestuurslid iedere week 1 topic maakt weet ik zeker dat er leven in de "distilllery" komt !!!! :whistle: :whistle:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Laddie Teun, whatnol, sixty dick, Niels, Maarten, DokterBol, Martin, PunxsutawneyPhil

• Pagina:
  • 1
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.244 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com