file Verzamelen

Meer
12 mrt 2012 10:19 - 12 mrt 2012 10:24 #54045 door LUCKY NILS
Verzamelen werd gestart door LUCKY NILS
De meesten mensen hier verzamelen whisky naast dat ze het ook graag drinken. I ben daar zelf niet anders in. Het is echter niet mijn hoofd verzameling. Mijn eigenlijk (hoofd) hobby is het verzamelen van Fossielen, meteorieten en oudheden met namen oddities zoals stukje Titanic, stukje eerste atoombom (1945 new Mexico) etc. Daar gaat het meeste van mijn spaarcentjes aan op

Alles moet wel natuurlijk museum kwaliteit (verkrijg ik via musea, gerenommeerde handelaren op de internationale markt) zijn zoals mijn tyrannosaurus Rex tand en mijn Dinosaurus ei (Maiasuarus) en +/- 50 meteorieten.

Nu vroeg ik me af of mensen hier naast whisky ook nog leuke hobby’s en verzamelingen hebben om met mij/ons te delen.

Hieronder een kleine greep uit mijn collectie met wat foto’s

T-rex tand:

Dino tanden + Mammoet heupbeen en bot:

Dinosaurus Ei + vissen:

Meteorieten:

Pijlpunten, Bijl en scalpeermes en Tell Halaf vruchtbaarheidsbeeltje:

groetjes,

Nils

William Wallace: "They may take our lives, but they'll never take our right to drink whisky during the blind tasting competition". :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
12 mrt 2012 12:52 #54050 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Re: Verzamelen
Gaaf Nils!

Ik verzamel buiten whisky niks, dus in dat opzicht heb ik helaas niets wat bijdraagt aan dit topic :ohmy: .

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
12 mrt 2012 13:23 #54051 door BigBarrel
Beantwoord door BigBarrel in topic Re: Verzamelen
Ik verzamel eigenlijk niets op dit moment Nils echter dat ik dit een zeer intrigerende en interessante openbaring vindt wil ik toch wel even aangeven. B-) B-) Ben reuze nieuwsgierig.....

Meer
12 mrt 2012 14:40 #54053 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Re: Verzamelen
Ik verzamel eigenlijk ook niets behalve whisky. Ik heb voorheen wel Magic: The Gathering gespeeld/verzameld, hetzelfde gold voor Dungeons and Dragons. Ook heb ik nog een tijdje fervent Comics gelezen en verzameld, maar nooit op een manier dat het om het opbouwen van een verzameling ging. (En ja, ik ben een echte geek.)

Dat is met whisky niet anders. Het gaat me om het proeven en de gezelligheid, al koop ik natuurlijk wel meer dan ik kan opdrinken, zoals denk ik iedereen hier. In een paar gevallen ook om te bewaren, maar dat is meestal een tweede fles.

Wel een bijzondere hobby heb je!

Meer
12 mrt 2012 14:59 - 12 mrt 2012 15:06 #54055 door LUCKY NILS
Beantwoord door LUCKY NILS in topic Re: Verzamelen
Magic, the gathering...daar heb ik ook heel wat uurtjes aan versleten. Heb hier nog wat kaarten liggen.

IIg is alles vrij duur. Mensen denken vaak dat er veel Dino's gevonden zijn. Dat is niet zo. Ongeveer 3 zeecontainers vol. Het merendeel zijn afgietsels en replica's in musea. Dat maakt het ook behoorlijk duur. Een enkele T-rex tand kost zo'n 1200 tot 2.000 euro. Afhankelijk van de staat en eventuele restauraties (liefst niet).

Nu zijn ze wel te krijgen maar echt moeilijk op de particuliere markt. Net als oude antieke whisky :) Denk dat er diep van binnen een soort Indiana Jones jongensachtige passie is blijven hangen vanuit mijn jeugd. B-) Kan niet wachten tot de nieuwe Jurassic Park volgend jaar uitkomt... :blush:

Bern nu bezig, hopelijk lukt het me een "shrunken head' te kopen. Klik maar hier voor meer info Dat is dus zoiets als dit:

William Wallace: "They may take our lives, but they'll never take our right to drink whisky during the blind tasting competition". :)

Meer
12 mrt 2012 15:04 - 12 mrt 2012 15:06 #54056 door AJK
Beantwoord door AJK in topic Re: Verzamelen

... Ik heb voorheen wel Magic: The Gathering gespeeld/verzameld,

Grappig, zo ben ik ook door mijn middelbareschool- en studententijd heengerold. Nu ik er zo aan denk heb ik denk ik nog ergens wat gekleurd karton liggen dat ik misschien eens moest verkopen...

Ik heb ook een tijdje DVD's verzameld, zo vanaf de tijd dat ze net in Europa verkocht werden (rond 1998), inclusief rare japanse rock 'n roll zombiefilms. :poing:

Inmiddels ben ik een beetje huiverig voor dingen verzamelen die ik niet op kan eten/drinken. Neemt allemaal zoveel plek in. Maar zo'n collectie als die van Nils is wel erg gaaf.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)
Bijlage:

Meer
12 mrt 2012 15:07 #54057 door WormTub
Beantwoord door WormTub in topic Re: Verzamelen
Is idd een leuke hobby Nils, en je hebt er bijzondere items tussen liggen!!! (zeg ik als leek)

Zelf naast de whisky geen verzamelingen. Dat gaat ook moeilijk, want ik duik vol in iets, en die aandacht is niet over meerdere vlakken te verdelen ;) . Wel heb ik nog steeds een flinke boekenkast vol met de restanten van een oude hobby/verzameling van me, militaire luchtvaart. Dat zou ook eens opgeruimd moeten worden, maar daar kan ik dan nog steeds geen afscheid van nemen... :unsure: :br

Meer
12 mrt 2012 19:13 - 13 mrt 2012 06:43 #54058 door Proof
Beantwoord door Proof in topic Re: Verzamelen

Ik heb ook een tijdje DVD's verzameld, zo vanaf de tijd dat ze net in Europa verkocht werden (rond 1998), inclusief rare japanse rock 'n roll zombiefilms. :poing:

Deel je deze met liefhebbers? Naast whisky doe ik aan B films en strips...

Nils

One of life's secrets is the enjoyment of malt Whisky in good company...!

Meer
13 mrt 2012 11:28 #54061 door Meijer
Beantwoord door Meijer in topic Re: Verzamelen
je hebt een zeer interessante verzameling moet ik als bioloog zeggen. Hoe valideer je de authenticiteit?

ik heb zelf de afgelopen jaren vrouwen verzameld; ik heb er al 3: ben er één getrouwd en heb twee dochters... maar het valt me zwaar, dus ik denk dat ik er maar bij deze drie hou. Whisky verzamelen is goedkoper en minder gecompliceerd - whisky manipuleert je ook niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LUCKY NILS

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com