Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Even over Muziek!

Re:Even over Muziek! 21 okt 2007 11:24 #21302

Peter,

Die Johnny Cash experience die je beschrijft was inderdaad wel grappig; zo'n naam waarvan je dacht \"laat maar\" die dan ineens een plaat met prachtige uitvoeringen van bekende en minder bekende popsongs brengt in een zeer eigen stijl .

Kreeg door die platen ook wat meer interesse in zijn oude eigen werk; mede door de uitmuntende 3CD compilatie set \"Love, God, Murder\".
Hij heeft toch wel veel moois gecomponeerd en de prima film \"Walk the Line\" over zijn carriere door James Mangold maakte het herwaarderen van het belang van Cash voor de Americana compleet. Live at San Quentin staat inmiddels in het CD-kastje.

Wat betreft 16 Horsepower & Woven Hand. Er staan een aantal koopjes op de website van Glitterhouse: www.glitterhouse.com/
Onder andere Blush door Woven Hand voor 5,75 en Low Estate van 16HP met als bonustrack het briljante The Partisan.
Er staat ook een dubbel-DVD van 16HP met Live opnames en interviews; die heb ik echter nog nooit gezien. Jij wel?

Nog een tip van die website voor Americana liefhebbers: The Walkabouts with the Nighttown Orchestra - Bruxelles.
Een uitstekende Live opname van deze band op haar creatieve hoogtepunt in 2000 voor de belachelijke prijs van 5,75.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re:Even over Muziek! 22 okt 2007 10:41 #21324

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Meijboom01 schreef:

Peter,

Hij heeft toch wel veel moois gecomponeerd en de prima film \"Walk the Line\" over zijn carriere door James Mangold maakte het herwaarderen van het belang van Cash voor de Americana compleet.

Hallo Nico,

Eerlijk gezegt ben ik geen Johny Cash fan.
Ik heb de film \"walk the line\" overigens wel gezien, maar vond het ook niet echt een goede film.
Het kostte me zelfs moeite om hem helemaal uit te kijken. :dry:
Ik merkte dat ik een groeiende weerzin tegen de man kreeg. Vond het nou niet bepaald een sympathiek portret! :poing:
Ik heb me ook altijd afgevraagt, in hoeverre de persoon J.C. hier realistisch wordt neergezet?
-Hoe authentiek achten jullie in deze film, de onthullingen over zijn persoonlijk leven?

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.

Enjoy Life!
Bijlagen:

Re:Even over Muziek! 23 okt 2007 00:02 #21357

• inhico
  • inhico's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Meijboom01 schreef:

Peter,
Wat betreft 16 Horsepower & Woven Hand. Er staan een aantal koopjes op de website van Glitterhouse: www.glitterhouse.com/
Onder andere Blush door Woven Hand voor 5,75 en Low Estate van 16HP met als bonustrack het briljante The Partisan.
Er staat ook een dubbel-DVD van 16HP met Live opnames en interviews; die heb ik echter nog nooit gezien. Jij wel?

Die DVD heb ik ook nog nooit gezien. Toch eens gaan kijken. Ik leen regelmatig CD's bij de fonotheek in Rotterdam. Daar hebben ze geloof ik iedere CD die in Nederland uitkomt. Zal daar ook eens kijken.

Verder ben ik wat betreft 16HP wel compleet. Maar bedankt voor die tip van glitterhouse. Die kende ik nog niet.

Peter

Re:Even over Muziek! 23 okt 2007 10:08 #21360

• Sandokan
  • Sandokan's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
Gisteren was ik bij Amy Winehouse in de Heineken Music Hall.

Een SUPER concert.

Amen!

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Re:Even over Muziek! 23 okt 2007 17:38 #21366

• Proof
  • Proof's Profielfoto
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Sandokan schreef:

Gisteren was ik bij Amy Winehouse in de Heineken Music Hall.

Een SUPER concert.

Amen!

Groet,

Sándor

Super dat ze er was!

Zelf vrijdag in de hMh Roisin Murphy en Groove Armada gezien. Een echte aanrader!

Nils

One of life's secrets is the enjoyment of malt Whisky in good company...!

Re:Even over Muziek! 23 okt 2007 19:16 #21372

Sandor,

Mijn oudste zoon was er ook en gezien zijn enthousiaste ervaring vind ik het jammer dat ik verstek heb laten gaan.

Overigens viel het hem wel op dat ze met grote regelmaat even uit beeld ging:)

Groeten,
Sixty Dick.

www.sixtydick.nl

Re:Even over Muziek! 23 okt 2007 20:31 #21374

• Sandokan
  • Sandokan's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
Hehehe... ja ja Dick, waarschijnlijk even de neus poederen ofzo ;-)

Maar, alle gekgeid op een stokkie, het is natuurlijk triest dat z'n jonge meid met zo'n talent aan de drugs raakt. Ik hoop echt dat ze, uh, de \"rehab\" in gaat om af te kicken :) .

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Re:Even over Muziek! 23 okt 2007 20:52 #21375

Kees Geritsen schreef:

Ik heb de film \"walk the line\" overigens wel gezien, maar vond het ook niet echt een goede film.
Het kostte me zelfs moeite om hem helemaal uit te kijken. Ik merkte dat ik een groeiende weerzin tegen de man kreeg. Vond het nou niet bepaald een sympathiek portret! Ik heb me ook altijd afgevraagt, in hoeverre de persoon J.C. hier realistisch wordt neergezet?
-Hoe authentiek achten jullie in deze film, de onthullingen over zijn persoonlijk leven?

Ik ken niet de exacte levensloop van the Man in Black, maar de meeste life-events in de film zijn echt gebeurd. Zeker geen sympathieke man, maar dat hoeft toch niet :poing:
Drugs, overspel en Rock & Roll.....
Over S&D&R&R en minder sympathieke zangers gesproken; gisteravond naar de film Control geweest van Anton Corbijn over opkomst en ondergang van de legendarische band Joy Division. De acteur die de tragische figuur van Ian Curtis speelt is fantastisch en de fotografie in sober zwart/wit is zoals je van Corbijn mag verwachten. Een andere enorme verrassing; sommige nummers zijn door de acteur zelf gezongen. Prachtig voor de fans van Joy Division; zeer artistieke film maar niet bepaald vrolijke kost. :(

Re:Even over Muziek! 23 okt 2007 22:29 #21378

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Meijboom01 schreef:

Ik ken niet de exacte levensloop van the Man in Black, maar de meeste life-events in de film zijn echt gebeurd. Zeker geen sympathieke man, maar dat hoeft toch niet :poing:
Drugs, overspel en Rock & Roll.....
Over S&D&R&R en minder sympathieke zangers gesproken; gisteravond naar de film Control geweest van Anton Corbijn over opkomst en ondergang van de legendarische band Joy Division. De acteur die de tragische figuur van Ian Curtis speelt is fantastisch en de fotografie in sober zwart/wit is zoals je van Corbijn mag verwachten. Een andere enorme verrassing; sommige nummers zijn door de acteur zelf gezongen. Prachtig voor de fans van Joy Division; zeer artistieke film maar niet bepaald vrolijke kost. :(

Klopt helemaal Nico.
O.a. Wagner was ook niet de meest sympathieke vent die er heeft rondgelopen, maar schreef schitterende opera's en zo zijn er uiteraard velen.

Voor wat betrefd de film over Joy Division van Anton Corbijn, die ga ik zeker òòk bekijken. Het schijnt overigens zo te zijn dat de hoofrolspeler er ook zelf in zingt.
Moet inderdaad erg goed zijn! :)

Vanavond was ik overigens nog naar de Deense film \"Adams Appel\". Een hilarische film over een priester die in zijn afgelegen dorpskerkje een aantal verstokte beroepscriminelen op het rechte pad probeerd te houden. :laugh:

Amy Winehouse heb ik helaas gemist, maar leuk voor jou Sándor! :)
Was het uitverkocht?

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.

Enjoy Life!
Bijlagen:

Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com