Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Even over Muziek!

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 08:42 #20919

Jammer dat ik Dweez gemist heb. Had wel gehoord dat hij naar NL kwam, maar heb het dus niet goed genoeg bijgehouden. Volgende keer maar weer.
Het is zo'n 20 jaar geleden dat ik Zappa in Rotterdam gezien heb. Concert staat me nog altijd bij. Is overigens ook de enige keer dat ik hem in levende lijve gezien :(

Bram

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 09:29 #20922

\"The Dweeze\". Da's Ike Willis op YCDTOSA Vol. 3 - eerste nummer, Sharleena!

Ben benieuwd hoeveel Zappa-fans er op het forum rondwaren.
Als je nog eens iets nodig hebt, ik heb Zappa compleet (behalve de bootlegs, daar heb ik er maar een paar van). Kijk jij ook regelmatig op www.zappa.com naar nieuwe releases?
Imaginary diseases bijvoorbeeld, is helemaal top. Wordt ook wel \"The Petite Wazoo\" genoemd.

Music is the best (nou ja, samen met whisky dan)

Hans

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 09:31 #20923

Oh ja, de Zweden moesten er inderdaad weer aan geloven. Op de voorste rij stond een heel stel met een spandoek waarop de gewraakte tekst.

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 09:43 #20925

• Tomatin
  • Tomatin's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
Ik heb als David Bowie fan wel wat werk van Lou Reed in de kast. Uiteraard Transformer, dat door Bowie en Mick Ronson is geproduceerd (en op Satelitte of Love hoor je Bowie in de achtergrond mee jengelen, om het nog maar niet te hebben over de New York Telephone Conversation, dat in feite een duet is). Ik heb wel een greatest hits album waarop ik eerst indrukken opdoe. Niet alle muziek van Reed kan mij bekoren, maar ik heb Berlin hoog op mijn verlanglijstje staan. Achteraf spijt als haren op mijn hoofd dat ik het themaconcert Berlin in Paradiso niet heb bezocht. Schijnt een belevenis geweest te zijn.

Voor geinige Reed momenten: toen Bowie 50 werd (in 1997) stonden hij en Reed samen op het podium. Onder meer voor Bowie's Queen Bitch en Reed's White Light White Heat en Waiting for the Man. Super performance!

At last I have found it!

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 10:00 #20926

MacOffringa schreef:

Oh ja, de Zweden moesten er inderdaad weer aan geloven. Op de voorste rij stond een heel stel met een spandoek waarop de gewraakte tekst.

Dat waren dan zeker de dubbelgangers die de avond tevoren in Tilburg zijn geweest :laugh:

Slainthe mhath,

Leapfrog (aka Peter Graus)

De gustibus non disputandum est

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 10:01 #20927

MacOffringa schreef:

\"The Dweeze\". Da's Ike Willis op YCDTOSA Vol. 3 - eerste nummer, Sharleena!

Ben benieuwd hoeveel Zappa-fans er op het forum rondwaren.
Als je nog eens iets nodig hebt, ik heb Zappa compleet (behalve de bootlegs, daar heb ik er maar een paar van). Kijk jij ook regelmatig op www.zappa.com naar nieuwe releases?
Imaginary diseases bijvoorbeeld, is helemaal top. Wordt ook wel \"The Petite Wazoo\" genoemd.

Music is the best (nou ja, samen met whisky dan)

Hans

Yep,

dat is de enige YCDTOSA die ik heb, geweldig album!

Slainthe mhath,

Leapfrog (aka Peter Graus)

De gustibus non disputandum est

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 11:44 #20933

• Tristan
  • Tristan's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
Haha, grappig, al die Zappa fans hier... :laugh:
Mijn eerste cd, ik was drie of vier jaar oud, was er een van Zappa, Does Humor Belong in Music...
Ik ging met mijn ouders naar de cd winkel en liep daar wat rond, een man pakte een cd uit het vakje met de z, keek er een tijdje naar en legde hem toen weer terug waarop ik stiekem dezelfde cd uit het vakje pakte en ermee naar mijn ouders liep: \"Wat is dit?\"
\"Oh, dat is Frank Zappa jongen, dat is goed, ga maar luisteren\"
Kennelijk vond ik het wel cool want eenmaal bij het ik geloof vierde nummer aanbeland kon 'ie helemaal niet stuk omdat ergens in dat nummer Woody Woodpecker nagedaan werd, tsja, toen moest ik 'm wel hebben natuurlijk... :laugh:
Och man, wat heb ik met die cd op vaak rond lopen stuiteren door de woonkamer, een ukelele in mijn hand en een oranje emmer op mijn kop... :laugh:

earthling and spaceman

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 13:17 #20939

• Sandokan
  • Sandokan's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 31
\"Catholic Girls\" kan ik mij herinneren toen een collega z'n hele Zappa collectie meenam naar het werk. Geweldig nummer!

En verder moet ik bekennen dat ik niks heb van Zappa. Ik zit meer in de metal momenteel (en nog wat andere stijlen).

Heeft de U.S. meer metalheads?

Ben benieuwd!

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 13:28 #20941

Ik ben misschien wat van de oude garde, maar als ik de tijd en de rust in huis heb, geniet ik het meest van raw blues.

Ik heb een tijdje geleden een 3tal cd's gekregen met de oudere nummers van Muddy Waters.
Maar ook de nieuwere blues stijl van The Eric Steckle Band vind ik echt relaxed om naar te luisteren. Liefst met een zachte en zoetere whisky uiteraard.

Greetz

rijk

Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.352 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com