Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Even over Muziek!

Re:Even over Muziek! 09 okt 2007 20:52 #20810

The Stranglers...
Allemachtig, dat valt in de categorie jeugdsentiment. De band die mij in 1977 definitief om deed gaan voor de hausse aan new wave/punk bands in het toenmalige Eksit in Rotterdam. Al snel volgden The Jam, Talking Heads, Sex Pistols, Ramones, Buzzcocks, XTC en vele andere niet meer bestaande bands. Maar The Stranglers spelen dus nog verdienstelijk...

Nick Lowe speelt overigens zondag 21 oktober in Paradiso.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

Re:Even over Muziek! 09 okt 2007 21:06 #20812

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Nick Lowe.
Allemachtig, da's ook leuk!
Helaas heb ik op 21 Okt. belangrijke privèzaken waardoor ik verhindert ben, anders was het er wel van gekomen.

De laatste cd. van de Stranglers heet overigens \"Suite 16\" en is m.i. nog steeds erg goed! :)

Trouwens Tristan ik heb sinds gisteravond Oceansize-Efforesce in huis. Ik zal hem eerdaags eens op mijn gemak beluisteren. Ben benieuwd! Ik sta immers altijd open voor nieuwe ontdekkingen. :)

\"Music was my first Love and it will be my last!\" ;) :laugh:

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.

Enjoy Life!
Bijlagen:

Re:Even over Muziek! 09 okt 2007 21:18 #20813

• Tristan
  • Tristan's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
Heb je 'm gewoon zo gekocht zonder te luisteren?
Haha, ik ben echt heel benieuwd wat je ervan vindt... :laugh:
Ik heb sinds vandaag hun nieuwe album Frames in huis maar ik moet zeggen dat Effloresce nog steeds mijn favoriet is...

earthling and spaceman

Re:Even over Muziek! 10 okt 2007 01:08 #20831

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Tristan schreef:

Heb je 'm gewoon zo gekocht zonder te luisteren?
Haha, ik ben echt heel benieuwd wat je ervan vindt... :laugh:
Ik heb sinds vandaag hun nieuwe album Frames in huis maar ik moet zeggen dat Effloresce nog steeds mijn favoriet is...

Hoi Tristan, (Heeft jou naam overigens iets met Wagner en Isolde te maken? :) )

Neen ik heb hem niet gekocht, maar bij de Fonotheek van de Hoofdbibliotheek voor 1 week geleend.
*Maar ik weet het nu al, ik ga hem opnemen.

Ik vind de muziek erg mooi. Het heeft een mooie afwisseling (Balans!) tussen enerzijds behoorlijk stevige, ritmische, meer massieve muziekdelen en hele rustige, meer ontspannen delen. Maar immer harmonieus en spannend. (ergens doet me de zang in de wat rustiger delen soms denken aan Radiohead-O.K. computer) Absoluut de moeite waard!
Leuk. Bedank! :)

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.

Enjoy Life!
Bijlagen:

Re:Even over Muziek! 10 okt 2007 12:12 #20851

• Tristan
  • Tristan's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
Goed omschreven Kees, ik herken er ook wel wat Radiohead in, daar zijn ze ook wel door beinvloed denk ik alhoewel sommige stukken inderdaad wat harder en ritmischer zijn...
Blij dat je het kan waarderen... :)
Misschien vindt je Porcupine Tree dan ook wel tof, met name het album In Absentia vind ik erg sterk...

Mijn naam heeft weinig van doen met Wagner...
Er was op tv zo'n Engelse serie over twee veeartsen in vroegere tijden op het Engelse platte land \"James Herriot: All creatures great and small\", daarin zat een knakker die Tristan heette...
Er is ook een eilandje in de, ik meen, Stille Zuidzee dat binnen een dag boven de zeespiegel verrees, ontdekt door de Portugese generaal Tristan da Cunha en zo heet het eilandje dus ook, ze hebben er geen geld maar doen alles door middel van ruilhandel en/of door elkaar te helpen... :)
Tristan en Isolde is trouwens een bekend verhaal, in ieder geval zowel in het Duits als in het Frans, Wagner heeft met het thema van dat verhaal een opera geschreven...
Ik heb het verhaal wel deels gelezen maar vond het helemaal niks, ik vond die Tristan maar een sukkel, Isolde klein houden omdat hij bang is dat ze hem anders verlaat, dat is geen basis voor een goede relatie, uiteindelijk voor geen van beiden denk ik maar in ieder geval niet voor Isolde...
Modern gezegd, volgens mij vond hij het gewoon een lekker ding maar echte liefde was het niet, want dan gun je het juist dat de andere persoon groeit en zich ontwikkelt...
Sorry, wat een lang verhaal over mijn naam... :laugh:

earthling and spaceman

Re:Even over Muziek! 10 okt 2007 15:43 #20862

Twee weken geleden naar Zappa Plays Zappa (Tour de Frank) geweest, Dweezil Zappa (zoon van) speelde daar met enkele uiterst getalenteerde muzikanten enkele nummertjes van de grote meester zelf. ;)
Zelden een concert bijgewoond waar het geluid én de muziek van zulke hoge kwaliteit waren.

Dit in tegenstelling tot gisteren; concert bijgewoond van Fish (voorheen Marillion), het geluid was niet erg goed, de muzikanten kunnen niet tippen aan de muzikanten van ZPZ, maar het was wel weer ouderwets gezellig! :)

Slainthe mhath,

Leapfrog (aka Peter Graus)

De gustibus non disputandum est

Re:Even over Muziek! 10 okt 2007 22:17 #20882

• Coat
  • Coat's Profielfoto
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 12
Hoi,

Was iets voor mij geweest!. Ga eens kijken of ze ook naar het hoge Noorden komen.

groet,

Coat

Re:Even over Muziek! 11 okt 2007 21:20 #20908

Leapfrog,

Was dat in de Melkweg? Daar waren Becky en ik ook!
Wat een belevenis en Ray White die de longen uit zijn lijf zong. The Illinois Enema Bandit, enfin je kent je klassiekers wel.

Vanavond zag ik op het nieuws van 20 uur een stukje over de tentoonstelling in het Stedelijk van Amsterdam over Andy Warhol, met een heel kort interview met Lou Reed. Ook een held van mij.

Momenteel luister ik naar \"Songs voor Drella\", een postumm eerbetoon van Lou Reed en John Cale aan Andy

Ken je die CD?

Niet te verwarren met Andy van \"One size fits all\".

MacMusicOffringa

Re:Even over Muziek! 12 okt 2007 07:29 #20916

Hans,

Ik had al verwacht dat jij naar \"The Dweeze\" ging luisteren (en kijken) ;).
De avond van mijn leven gehad (voor dit jaar dan) B)

Maar, nee, ik ben in 013 in Tilburg geweest, persoonlijk vind ik dat een betere zaal dan de Melkweg qua akoustiek en overzicht. En, ook niet onbelangrijk, bijna honderd kilometer dichter bij huis!

Ray White was ongelofelijk! Wat een stem heeft die vent. Deden ze in de melkweg ook het \"roept u maar\" improvisatienummer? \"F**k the Swedes\" was de zin waar Ray mee moest improviseren, hilarisch.

\"Songs for Drella\" ken ik overigens niet, van John Cale ken ik eigenlijk niets, van Lou Reed \"Walk on the Wild Side\", en van hun tijd in \"The Velvet Underground\" ook niks. Conclusie: ik ben gewoon te laat geboren!

Slainthe mhath,

Leapfrog (aka Peter Graus)

De gustibus non disputandum est
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.237 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com