Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Even over Muziek!

Antwoord:Even over Muziek! 05 okt 2007 22:46 #20699

• Tristan
  • Tristan's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
inhico schrijft:

Tristan schrijft:

Van Der Graaf generator, haha, cool!
Wat vindt je dan van Klaus Schulze?

Tja, Klaus Schulze; van alle synthesizer-lieden vind ik het een van de betere. Ik heb er 2 albums van en dat vind ik meer dan genoeg, want erg enerverend vind ik het niet. Daarentegen vind ik zijn samenwerking met Stomu Yamash'ta en Steve Winwood in Go wel erg goed.

Maar de link met Van der Graaf Generator ontgaat me geheel: dat lijkt in niets op Schulze.

Peter

Nou ja, in hen tijd behoorden ze toch een beetje tot dezelfde stroming, het is toch allebei synthesizer muziek?
Klaus Schulze, tsja, het is een pionier en van de synth pioniers een van de minst saaie naar mijn mening, maar okee echt enerverend is het niet nee...
De drumgeluiden die hij uit zijn synths haalt zijn wel fantastisch, gewoon kunst dat iemand dat uit zo'n bak weet te halen...

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

earthling and spaceman

Antwoord:Even over Muziek! 05 okt 2007 22:50 #20700

• Tristan
  • Tristan's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
RenevanHoven schrijft:

De muziek van Answer me op jullie MySPace deed me even denken aan de eerste cd van Antimatter (met Duncan van Anathema) alleen jullie hebben meer jazz erin.

Zelf ben ik meer in Metal, maar klassiek en bijna alles hier tussen in vind ik goed.

Is er al eens gedacht aan een Whisky Band? Ik speel drum, dus laat maar horen. Als het maar rockt!

Leuk dat je het hebt geluisterd! :)
Antimatter, hmm, dat ken ik niet, ik zal het eens ergens proberen te luisteren...
Jazz zit er bij ons inderdaad wel een beetje in ja, daar hou ik ook van...
Metal invloeden hebben we ook wel, vooral in een paar nieuwere nummers die nog niet op de MySpace staan...
Ik denk dat je Oceansize dan misschien ook wel kan waarderen...
Een Whisky Band, haha, cool, maar zou er dan wel nog wat van spelen komen? :laugh:

earthling and spaceman

Antwoord:Even over Muziek! 06 okt 2007 10:01 #20702

• inhico
  • inhico's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Tristan schrijft:

Nou ja, in hen tijd behoorden ze toch een beetje tot dezelfde stroming, het is toch allebei synthesizer muziek?
Klaus Schulze, tsja, het is een pionier en van de synth pioniers een van de minst saaie naar mijn mening, maar okee echt enerverend is het niet nee...
De drumgeluiden die hij uit zijn synths haalt zijn wel fantastisch, gewoon kunst dat iemand dat uit zo'n bak weet te halen...

Nee hoor: Van Der Graaf Generator is in het geheel geen synthesizermuziek. Welk etiket er wel op hoort weet ik niet, het wordt doorgaans gerekend tot progrock of alternative rock. Dat zegt weinig want daar wordt ook van alles onder gerekend.
De oudste albums (eind 60, begin 70) hebben enige verwantschap met de oude King Crimson (Robert Fripp is ook af en toe van de partij) en de oude Genesis (trad op in het voorprogramma van VDGG). De albums van eind jaren 70 zijn voor zover ik weet niet vergelijkbaar met enige andere muziek. Sterk bepalend is de zang van Peter Hammill. Die is niet alledaags en is voor sommigen voldoende reden om af te haken. Bijzonder (voor die tijd in ieder geval) is ook de ondergeschikte rol van gitaar. Aanraders zijn Godbluff en World Record.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_der_Graaf_Generator

Peter

Re:Even over Muziek! 06 okt 2007 18:25 #20714

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

[/b]]inhico schrijft:[/b]

Godbluff en World Record.

Peter

Ik heb onlangs nog de cd. ''STILL LIFE'' van de van der Graaf Generator opgenomen. Ik zou ook niet het hele repertoire van Peter Hamill willen hebben, maar deze vond ik nog wel aardig.
-Je moet er echt voor in de stemming zijn, want zulke \"vrolijke\" muziek is het allemaal niet.
Maar goed, dat geldt uiteraard voor meerdere bandjes en/of musici.

Slainthe mhath.
Kees Geritsen. B)

Enjoy Life!

Re:Even over Muziek! 07 okt 2007 10:29 #20722

Even over muziek!!!

Gisteren in Den Bosch naar een optreden van de Canadese zanger Matt Dusk geweest.
Plaats van handeling: Theater aan de Parade in het oergezellige Den Bosch:laugh:
Mooi theater, goede zitplaatsen en een gelikt optreden.
Waren met 16 personen, vooraf heerlijk gegeten bij Bellagio, Italiaans restaurant met een bijzonder goede keuken.
Na het optreden was het de bedoeling om een afzakkertje te halen maar is een afzakker geworden:woohoo:
Het is best toeven in de binnenstad van Den Bosch:laugh: :laugh: :laugh:
Al met al bijzonder geslaagd.

Gr. Sixty Dick.
Bijlagen:

Groeten,
Sixty Dick.

www.sixtydick.nl

Re:Even over Muziek! 07 okt 2007 10:41 #20723

• Kees Geritsen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Leuk Dick!

Van zo'n achternaam als van deze zanger krijg je toch ook gewoon dorst! ;) :laugh:

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.

Enjoy Life!
Bijlagen:

Re:Even over Muziek! 07 okt 2007 13:07 #20729

Nog even over Peter Hammil van de VDGG; deze maakt ook af en toe prima solo platen. Heb zelf Fireships uit 1992.

Zijn er overigens fans op het forum van de IJslandse band Sigur Ros. Ik was in 2002 helemaal stuk van hun album ().
Het ene ijslandse verstilde sfeerbeeld na het andere trekt voorbij in langgerekte en onthaaste nummers. Beslist geen new age door de indringende zang en af toe toch wel stevig gitaarwerk. Mystieke etherische tripmuziek voor manisch depressieven, maar wat is het weer mooi. Geweldige opvolger van Agaetis Byrjun. De nummers op ( ) hebben geen titels en de eerste 5 vormen qua sfeer een zeer emotioneel geheel. Hier zie je de dampende geisers, smeltende ijsblokken en mistige fjorden bijna voor je. Geen makkelijke kost, maar absoluut origineel met wat referenties naar Mercury Rev (zang), Radiohead (Kid A) & Joy Division (Atmosphere). Stelt hoge eisen aan de audioapparatuur!

Cheers,

Nico

Re:Even over Muziek! 07 okt 2007 15:07 #20737

• Tristan
  • Tristan's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 8
inhico schreef:

Tristan schrijft:

Nee hoor: Van Der Graaf Generator is in het geheel geen synthesizermuziek. Welk etiket er wel op hoort weet ik niet, het wordt doorgaans gerekend tot progrock of alternative rock. Dat zegt weinig want daar wordt ook van alles onder gerekend.
De oudste albums (eind 60, begin 70) hebben enige verwantschap met de oude King Crimson (Robert Fripp is ook af en toe van de partij) en de oude Genesis (trad op in het voorprogramma van VDGG). De albums van eind jaren 70 zijn voor zover ik weet niet vergelijkbaar met enige andere muziek. Sterk bepalend is de zang van Peter Hammill. Die is niet alledaags en is voor sommigen voldoende reden om af te haken. Bijzonder (voor die tijd in ieder geval) is ook de ondergeschikte rol van gitaar. Aanraders zijn Godbluff en World Record.

Peter

Oh, okee, grappig, dan heb ik het een en ander omgedraaid denk ik, ik zal wel een andere artiest bedoelen dan...
Ik heb zelf van beide artiesten overigens geen platen of cd's...

Nico:
Sigur Ros ken ik alleen van naam maar ik zal het maar eens ergens proberen te luisteren dan, lijkt me toffe muziek...

earthling and spaceman

Re:Even over Muziek! 08 okt 2007 01:07 #20750

• Kees Geritsen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Vanavond met een paar goede vrienden in het gerenoveerde Patronaat te Haarlem, een fantastisch concert van de Stranglers meegemaakt. De setting was dit keer semi-akoustisch!
Golden Brown, There's always the Sun, No more Heroes e.v.a. waaronder òòk een groot aantal nieuwe nummers; werden uit volle borst meegezongen. :laugh:
De Stranglers blijven een prima Liveband! Dus de stemming zat er al gauw in en was optimaal. De heren hadden er zichtbaar plezier in.
Hun drummer Jet Black is geloof ik al 68 jaar, maar legt nog steeds een uitstekend en strak ritme neer! Zo wil ik òòk wel oud worden. \"Alive and Kicking!\" ;)

Ik vind overigens \"het Patronaat\" (na de verbouwing) ook erg mooi geworden. Ik schat dat er zo'n 500 man in kan (dus niet te groot) en de akoustiek is prima! Ik heb zowieso al jaren vèèl meer met popconcerten in kleine zalen zoals bv. de Melkweg, Paradiso, Patronaat etc. Ipv. in die megahallen! Zoals bv. de Arena, de Kuip etc. waar je met 50.000 man naar een scherm zit te kijken en voor € 90,- een kaartje koopt. Dezelfde prijs waar ik drie keer voor naar een ander goed concert kan, of een lekkere fles voor kan kopen.
Dus òòk in de muziekwereld is. m.i. een belachelijke prijsontwikkeling gaande! :evil:

*Na afloop thuis uiteraard ook nog even een dram genoten!

\"The Icing on the Cake!\" ;)

Maar daarvoor is inmiddels een andere topic! ;)

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.

Enjoy Life!
Bijlagen:

Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com