file Even voorstellen

Meer
25 feb 2021 10:00 #68040 door JoukeH
Even voorstellen werd gestart door JoukeH
Hallo whiskyvrienden

Ik ben Jouke Karper, een nieuw lid en dat komt omdat John Zandbergen mij attendeerde op de Usquebaugh Society. Bij het bekijken van de website was ik al heel snel overtuigd dat ik mij als lid wilde registreren.

Vanaf mijn 18e ben ik al bezig met (voornamelijk) Schotse Whisky. Dat begon door het te gaan drinken (met mate) en met het verzamelen van miniatuurflesjes en andere memorabilia. Ondertussen ben ik 63 jaar geworden en een leuke verzameling opgebouwd. Gaandeweg ben ik Schotland ook gaan ontdekken als schitterend vakantieland en 2002 was voor mij een gedenkwaardig jaar toen ik voor het eerst een distilleerderij bezocht, Glenkinchie. Sindsdien heb er wel meer dan 50 bezocht.
Ik bezoek veel festivals en tastings en tijdens één zo'n tasting werd ik zo enthousiast door Jan v.d Heuvel, die de tasting gaf, dat ik besloot een whiskyboek te schrijven, een wens die ik al jaren koesterde. En in september 2017 heeft mijn boek Malt Whiskywetenswaardigheden het levenslicht mogen zien. Ondertussen heb ik al een geheel herziene 2e druk uitgebracht.
In 2015 bezocht ik met mijn twee zoons en mijn schoonzoon het Spirit of Speyside Whisky festival. Ik vond het organiseren van de trip zo leuk dat ik in 2017 besloot om een eigen reisbureau op te richten met als enige doel en reisbestemming om whiskyreizen naar Schotland te organiseren. Tot maart 2020, het begin van de Corona pandemie, heb ik vele tientallen reizen met zeer veel plezier en succes mogen organiseren en begeleiden.
Je ziet dat Schotse Whisky een belangrijk deel van mijn leven, naast natuurlijk mijn echtgenote, 3 kinderen met lieve partners en 2 kleinkinderen met een derde op komst, uit bestaat.

Ik zie er naar uit om jullie te mogen ontmoeten als alle Corona-beperkingen weer zijn opgeheven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
28 feb 2021 21:36 #68042 door PunxsutawneyPhil
Beantwoord door PunxsutawneyPhil in topic Even voorstellen
Welkom Jouke, wat een intro :side:

Je drinkt al langer whisky dan ik besta. Er zijn er meer bij de vereniging die dat kunnen zeggen, maar dat is toch indrukwekkend.

We kijken met zijn allen uit naar de tijden dat we weer het glas met elkaar kunnen heffen!

De gustibus et coloribus non est disputandum

Bijlage:

Meer
01 mrt 2021 12:16 #68043 door Basslutter
Beantwoord door Basslutter in topic Even voorstellen
Hoi Jouke,
Wat een goede intro, en wat een fijn om jou als lid erbij te hebben. Welkom en hopelijk tot snel!

Bas

al doende leert men...
buurmannenvanhetvat.wordpress.com

Meer
09 mrt 2021 13:57 #68051 door HenkvTB
Beantwoord door HenkvTB in topic Even voorstellen
Welkom Jouke
Het lijkt me leuk om met US het Spirit of Speyside Whisky festival te bezoeken.
Groet Henk van tent Becking

Meer
09 mrt 2021 14:44 #68052 door JoukeH
Beantwoord door JoukeH in topic Even voorstellen
Hallo Henk
Ik hoop van ganser harte dat dit echt mogelijk wordt en de distilleerderijen weer hun deuren wagenwijd open hebben om ons te ontvangen. Na een afwezigheid van straks bijna twee jaar (sinds oktober 2019) ben ik er zo aan toe om daar weer te zijn en iedereen het mooie Schotland en natuurlijk de vele distilleerderijen te laten en zien en natuurlijk om heerlijke drammetjes te mogen nuttigen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HenkvTB

Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com