file WHISKY: the Islay Edition

Meer
16 jan 2011 11:41 #46325 door Tom_MadMaster
Vorig jaar werd ik op het Whisky festival Leiden aangesproken door een Belgische dame, terwijl ik naar een TV-scherm aan het kijken was. Of ik geïnteresseerd was in Islay whiskies. 'Ze' hadden namelijk een film gemaakt op Islay met medewerking van alle 8 operationele Islay whisky distilleerderijen en hun managers, overal hadden ze mogen filmen.

Of ik een exemplaar van die film, waarvan ik dus al de trailer op het TV-scherm had gezien, aan wilde schaffen à €29,95. Eind december zou ik de DVD + Blue Ray Disc dan ontvangen, wat ook gebeurde.

Vanmorgen heb ik de DVD in z'n geheel bekeken en de film is werkelijk adembenemend mooi. Mooie rustgevende beelden van Islay-landschappen, filmmuziek op de achtergrond en een Engelstalige voice-over stem die in alle rust alle onderwerpen in de film toelicht.
Naast interviews met alle distillery managers veel beelden van alle onderdelen van de distilleerderijen, het leven op Islay en als rode draad loopt de bekende whisky-Belg Bob Minnekeer keer op keer door het beeld om de diverse aspecten van whisky proeven spraakloos toe te lichten.
Bij het schakelen van de ene distilleerderij naar de andere wordt steeds een stap van het whisky productie proces toegelicht, waardoor zelfs een leek aan het eind van de 60 minuten durende film weet hoe whisky gemaakt wordt.

De film is verkrijgbaar via de website www.whiskyseries.com en komt in een box met daarin een boekje, een DVD en een Blue Ray Disc.

Op de website www.whiskyseries.com zijn trailers te zien en ook foto's over de totstandkoming van de film.

Wat mij betreft een aanrader als basis DVD v.w.b. het whisky productie proces en toelichting bij bijv. proeverijen met als extra een toelichting op de Islay distilleerderijen en whiskies.

Ik hoop dat er nog meer whisky DVD's in deze serie worden gemaakt over andere gebieden/distilleerderijen. Het was wel hun bedoeling, vertelden ze in Leiden vorig jaar, mits deze DVD tenminste goed zou verkopen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
16 jan 2011 11:46 #46326 door dennis
Beantwoord door dennis in topic WHISKY: the Islay Edition
Goede review!

Wanneer komt de eerste McMacintosh uit ?

Meer
16 jan 2011 14:01 #46333 door LUCKY NILS
Beantwoord door LUCKY NILS in topic WHISKY: the Islay Edition
Is hij in 3D ? :)

Iemand een torrent link...?

William Wallace: "They may take our lives, but they'll never take our right to drink whisky during the blind tasting competition". :)

Meer
16 jan 2011 14:11 #46334 door GJR
Beantwoord door GJR in topic WHISKY: the Islay Edition
Leuk review, direct de trailers bekeken op de site! Ziet er goed uit. Wilde hem via de site bestellen, maar deze werkt niet :( , zo verkopen ze er natuurlijk nooit genoeg voor een vervolg.

Meer
16 jan 2011 16:29 #46336 door BigBarrel
Beantwoord door BigBarrel in topic WHISKY: the Islay Edition
Leuk. Ik zie de reklame al een paar dagen op facebook staan en had al gekeken echter geen tijd om de filmpjes aan te zetten. Zat te twijfelen om te bestellen, maar deze review haalt mij over de drempel. ;)

Meer
16 jan 2011 18:53 #46338 door Bert R
Beantwoord door Bert R in topic WHISKY: the Islay Edition
Dank voor deze tip. Kon hem bestellen.

Bert. R.

Meer
16 jan 2011 21:11 #46340 door Laddie Teun
Beantwoord door Laddie Teun in topic WHISKY: the Islay Edition
kreeg een mailtje dat er blijkbaar iets niet goed zat op de site, maar dat het opgelost is. klopt kan nu debestelling afronde. Maar 12,- euro verzendkosten...voor een DVD...? hmmmzzz....

Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen.
Gemak. Onafhankelijk. Deskundig advies en de beste prijs.
www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Meer
16 jan 2011 21:36 #46342 door WormTub
Beantwoord door WormTub in topic WHISKY: the Islay Edition
Laddie Teun schrijft:

Maar 12,- euro verzendkosten...voor een DVD...? hmmmzzz....

Worden prijzige schijfjes zo...

Meer
16 jan 2011 21:46 #46343 door pouw
Beantwoord door pouw in topic WHISKY: the Islay Edition
Had hem op het Whiskyfestival in Leiden besteld en net voor de kerst netjes thuis bezorgd.
Hoop dat ze er verder meegaan want het is een mooie DVD.

Grtz, Pieter

Bijlage:

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com