file Malt Project: Volume 1: The Distilleries of Islay

Meer
03 mrt 2006 10:33 #4006 door Caledonians
Gisteren lagen de dvd's al bij mij binnen. Erg snel met verzenden vanuit Amerika dus!

Heb gisteren avond gelijk Volume 1 opgezet. Ben tot nu toe alleen aan de eerste dvd toegekomen van Volume 1 maar vond het erg leuk! Je neemt een kijkje bij de volgende Islay distilleries: Bruichladdich, Lagavulin, Laphroaig, Ardbeg en Bowmore waar de distillery managers aan het woord zijn.

Ook zat er een stukje bij van de Port Ellen maltings ook interessant om te zien. Verder krijg je kort het proces van whisky maken te zien bij de verschillende bovenstaande distilleries. Van de malting floor tot aan het distilleren. Tussendoor kom je nog wat leuke feitjes over de verschillende distilleries te weten.

Binnenkort de 2e dvd van Volume 1 kijken. Hier staan onder andere Nosing en Tasting met de distillery managers op. En whisky en food.

Het enige minpuntje aan de dvd is dat je merkt dat de makers van The Malt Project zoekende zijn. Zo komt er op sommige momenten wat Schotse muziek op de achtergrond terwijl er net iemand aan het woord is. Ook met het camarawerk zie je dat ze nog wat zoekende zijn. Maar waarschijnlijk is dit bij de volgende volumes al beter door hun ervaring.

Later meer dus...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
03 mrt 2006 10:40 #4007 door BigBarrel
Ik heb ze nog niet ontvangen Scott. Ik wordt wel nieuwsgierig en heb wel alvast een vraagje. Staat er iets Nederlands op of is het alleen Engels ??

Meer
03 mrt 2006 10:44 #4008 door Caledonians
BigBarrel schrijft:

Ik heb ze nog niet ontvangen Scott. Ik wordt wel nieuwsgierig en heb wel alvast een vraagje. Staat er iets Nederlands op of is het alleen Engels ??

Hoi Leon,

Ik neem aan dat je bedoelt of er ondertiteling op staat? Er staat helemaal geen ondertiteling op de dvd's. Ik kon het goed volgen. Maar ik ben Schots wel gewend natuurlijk. Voor een 100% Nederlander is het misschien al wat moeilijker te volgen. De enige waar ik enige moeite mee had was Ian McPhereson van de Bowmore distillerie.

Maar of je het goed hebt kunnen volgen lezen we vast hier binnenkort van jou zelf Leon! ;)

Groeten,
Scott

Meer
05 mrt 2006 14:15 #4054 door Thomas
Caledonians schrijft:

BigBarrel schrijft:

Hoi Leon,

Ik neem aan dat je bedoelt of er ondertiteling op staat? Er staat helemaal geen ondertiteling op de dvd's. Ik kon het goed volgen. Maar ik ben Schots wel gewend natuurlijk. Voor een 100% Nederlander is het misschien al wat moeilijker te volgen. De enige waar ik enige moeite mee had was Ian McPhereson van de Bowmore distillerie.

Maar of je het goed hebt kunnen volgen lezen we vast hier binnenkort van jou zelf Leon! ;)

Groeten,
Scott

Stond er ook geen engelse ondertiteling bij? DVD's uit Engeland en Amerika willen nog wel's ondertiteld zijn in eigen taal voor doven en slechthorenden. Voor iemand die geen engels kent maakt dat geen verschil. Mijn engels is nagenoeg vloeiend, maar ik heb met sommige schotse accenten (zeker het Glasgow's accent) soms een beetje moeite met verstaan. En dan is een engelse ondertiteling erg welkom.

Gezocht: 1 leuke signature-post voor op forums. Liefst nieuw, maar ZGAN mag ook. Over de prijs valt te praten.

Meer
08 mrt 2006 07:12 #4211 door Caledonians
Thomas schrijft:

Stond er ook geen engelse ondertiteling bij? DVD's uit Engeland en Amerika willen nog wel's ondertiteld zijn in eigen taal voor doven en slechthorenden. Voor iemand die geen engels kent maakt dat geen verschil. Mijn engels is nagenoeg vloeiend, maar ik heb met sommige schotse accenten (zeker het Glasgow's accent) soms een beetje moeite met verstaan. En dan is een engelse ondertiteling erg welkom.

Er staat ook geen Engelse ondertiteling op. Maar het is over het algemeen allemaal goed te volgen hoor.

Heb nu ook disc 2 gezien van Volume 1 en hier staan ook nog wat leuke interviews op met onder andere Ian Henderson vlak voor die afscheid nam van Laphroaig. Ook krijgt whisky in combinatie met food wat aandacht.

Meer
08 mrt 2006 07:46 #4212 door BigBarrel
Zo, ik heb de DVD's gisteren ontvangen. Mis nog 1 DVD want die was niet leverbaar en wordt nagestuurd. Ik ben begonnen met Volume IV, The Distilleries of Speyside. Ik heb pas een klein gedeelte gezien (moest even helpen met huiswerk van zoon en dochter) en mijn eerste indruk is dat ik te weinig van de distilleries te zien krijg en teveel en te lange gesprekken met managers e.d.:blush: Ik heb slechts 2 distilleries gezien nu namelijk Macallan en Glenfiddich.

Ik weet het niet zeker, maar ik mag toch hopen dat ik niet na iedere distillery de aftiteling te zien krijg.

Later meer.

• Fred
  • Fred's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 mrt 2006 15:51 #4775 door Fred
Heren,

Om wat voor dvd's gaat het hierom? Is het een documantaire van Single Malt Whisky en waar kan ik informatie vinden van deze DVD's?

Groetjes Fred
:huh:

Meer
23 mrt 2006 16:38 #4778 door Caledonians
Fred schrijft:

Heren,

Om wat voor dvd's gaat het hierom? Is het een documantaire van Single Malt Whisky en waar kan ik informatie vinden van deze DVD's?

Groetjes Fred
:huh:

Hoi Fred,

Het zijn inderdaad documantaires over Schotse Single Malt Whisky. Meer informatie is te vinden hier:
www.maltproject.com/

Groeten,
Scott

Meer
02 juni 2008 19:40 #26692 door sixty dick
Gisteren in de late namiddag/vroege avond spontaan 8 whisky's ingeschonken van Bowmore op mijn balkon.
Had even daarvoor op het grote scherm op de zaak op mijn gemakkie volume 1 van The Malt Project \"The Distilleries of Islay\" bekeken.
Op deze DVD staan intervieuws met o.a. Jim McEwan, Ian Henderson, Ian McPherson, Stuart Tomson en Donald Renwick.
Ademloos geluisterd en gekeken naar personen waarvan hun liefde voor whisky vanaf straalt.
Met name de gesprekken van beide Ian's, McPherson van Bowmore, Henderson toen van Laphroaig, vond ik erg boeiend en leuk.
Had het genoegen om Ian Henderson, tijdens een proeverij bij Verhaar in Bilthoven samen met Andrew Symington, uitgebreid te spreken in een rookpauze. Een gesprek wat me altijd bij zal blijven.

Thuis gekomen speelde de beelden nog steeds door mijn hoofd en besloot ik een 'miniproeverijtje'te doen.

1/ Bowmore Legend 40%.
2/ Bowmore 9 jr. 62,3% Dewar Rattray.
3/ Bowmore 17 jr. 54,1% Dewar Rattrey.
4/ Bowmore 11 jr. 46% BBR.
5/ Bowmore 7 jr. 46% The Ultimate.
6/ Bowmore 7 jr. 60% The Ultimate.
7/ Bowmore 21 jr. 43% Distillery botteling.
8/ Bowmore 25 jr. 43% Distillery Botteling.

Naderhand, staan niet op de bijgevoegde foto nog een glaasje Bowmore Old Malt Cask 11 jr. 57,8% en een sample die ik van Sebas had gekregen; Bowmore Old Traine Line 11 jr. 53,9% toegevoegd aan het rijtje.

Mijn top 3 van deze reeks:

1/ Bowmore 21 jr. 43% Distillery botteling.
2/ Bowmore 11 jr. 57,8% Old Malt Cask.
3/ Bowmore 25 jr. 43% Distillery Botteling.

De Bowmore Legend eindigde op de laatste plaats.

Voorwaar wederom een heerlijke avond.
Heb het wel moeten bekopen vanochtend tijdens de eerste uurtjes van deze werkdag.
Maar dat weegt niet op aan deze spontane zondagavond.

Gr, Sixty Dick.

Groeten,
Sixty Dick.

www.sixtydick.nl

Bijlage:

Tijd voor maken pagina: 0.559 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com