file Samples nieuwe Laphroaig 15 years old

Meer
12 mrt 2015 22:46 #63725 door pavv
Beantwoord door pavv in topic Samples nieuwe Laphroaig 15 years old
Als Tom er geen meer heeft, heb ik er nog wel eentje voor je…. zelfde hoeveelheid, zelfde prijs.

Overdracht kan op bijv selectieproeverij….

groeten
fulco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
13 mrt 2015 22:48 #63738 door Tomatin
Mijn laatste gaat dan voor Sandor, en dan kan Fulco Werner voorzien!

Sandor, Sjoerd, laten jullie nog even weten waar of hoe jullie de sample willen ontvangen?

At last I have found it!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sandokan

Meer
18 mrt 2015 11:32 #63776 door Sandokan
Tom, graag op de selectieproeverij.

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
18 mrt 2015 13:03 #63777 door Sjoerd
Selectieproeverij klinkt goed.

Meer
18 mrt 2015 13:24 #63778 door Tom_MadMaster
Gisteren even mijn verkregen sample opengetrokken en deze versie van de 15 jarige Laphroaig kon mij zeer bekoren.
Eens kijken hoe lang de fles nog dicht blijft...

Meer
14 apr 2015 19:48 #63894 door Matti
Beantwoord door Matti in topic Samples nieuwe Laphroaig 15 years old
Hmm, net even een klein slokje genomen uit het sampleflesje en hij smaakt inderdaad prima! Binnenkort even aan een dieper onderzoek onderwerpen :)

Matthijs

Meer
14 apr 2015 21:36 #63896 door Sandokan
Laphroaig 15 y/o “200th Anniversary” 43%

Kleur: chardonnay / sunlight

neus (22)
Fris, rokerig, marsepein. Een typisch rokerig profiel, maar wel met duidelijk meer dimensies wat ‘m extra complex maakt. Weliswaar niet blind geproefd dit keer, maar toch meen ik een blauwdruk aroma te ontwaren dat ik koppel aan Laphroaig, en dat lijkt voor mij het meest op gember. Tonen van grafiet en dat wat ik associeer met een dunnage warehouse, namelijk nat, verrot hout. Dat klinkt fout maar is het beslist niet!

smaak (22)
Soepele aandronk, zoet met een volle body en een crèmig mondgevoel. Teer, vanille, weer die gember en een hint anijs. Amandelen en de zee in de vorm van opgedroogd zeewier. Mooi rond!

finish (21)
De whisky blijft lekker zoet en soepel maar ontwikkelt verder niet. Vrij lang.

balans (23)
Ik vind deze whisky zeer goed in balans. Redelijk complex.

conclusie
Dit is een distillery botteling die ik qua beleving iedereen zou aanraden, hoewel ik erbij moet zeggen dat ik op dit moment niet weet wat íe kost. Ik zou ‘m graag nog eens vergelijken met een - of meerdere - batches van de oudere 15 om tot een goede vergelijking te komen.

Voor wat het waard is: 88 punten.

Met dank aan Tom van Engelen voor het regelen van dit sample!

Groet,

Sándor

Meer
19 apr 2015 20:36 #63919 door Tomatin
Mooie notes Sandor!
Tijdens de jubileum regio proeverij heb ik een oude batch kunnen proeven. Deze lijkt toch wel op deze nieuwe versie maar in de oudere botteling trof ik onmiskenbaar veel meer jodium, wat bijdroeg aan het bereiken van de 90 punten grens. Voor beide expressies geldt wat mij betreft dat het perfecte voorbeelden zijn van uitgebalanceerde vattings. Zeer plezierig om te drinken en daarmee is de nieuwe Laphroaig 15 misschien een neoklassieker :)

At last I have found it!

Meer
21 apr 2015 10:28 #63926 door Sandokan

Tomatin schreef : Mooie notes Sandor!
Tijdens de jubileum regio proeverij heb ik een oude batch kunnen proeven. Deze lijkt toch wel op deze nieuwe versie maar in de oudere botteling trof ik onmiskenbaar veel meer jodium, wat bijdroeg aan het bereiken van de 90 punten grens. Voor beide expressies geldt wat mij betreft dat het perfecte voorbeelden zijn van uitgebalanceerde vattings. Zeer plezierig om te drinken en daarmee is de nieuwe Laphroaig 15 misschien een neoklassieker :)

Ik ben het zeker met je eens dat de jodiumtonen ontbreken en dat is ook wat mij betreft iets dat - bij aanwezigheid - deze whisky naar het 90-punten nivo zou tillen (mits de overige componenten net zo mooi blijven als nu, uiteraard).

Groet,

Sándor

Tijd voor maken pagina: 0.579 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com