file Samples nieuwe Laphroaig 15 years old

Meer
29 apr 2015 09:44 #63960 door Rossie
... en was er niemand die dacht: wat durven ze een giga-bedrag te vragen voor een 15 jaar oude whisky?

Ik heb ooit een rondleiding gehad bij Laphroaig, en destijds een 15 jaar oude fles aangeschaft voor 70 gulden omdat ik 300 gulden voor een 30 jaar oude wat overdreven vond, al was dat etiket gesigneerd door de Prince of Wales. Toen ik deze mail van Laphroaig kreeg, heb ik direct ingelogd en na een anderhalf uur was ik er door en kon een fles bestellen, maar toen ik zag wat ze er voor durfden te vragen, heb ik het voorbij laten gaan.
De prijzen schieten echt omhoog, zonder enige goede reden. Niet alleen hier, maar met name destilleerderijen als Highland Park zijn echt door de marketing jongens overgenomen.

Vrij zijn wij, als we de redelijkheid als wet erkennen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 apr 2015 10:41 #63963 door Sjoerd
Het irritante hieraan is dat de eerste release via Friends of Laphroaig, vergeleken met andere speciale releases, eigenlijk nog wel meevalt.

En we weten inmiddels allemaal dat wat je zegt klopt. Er is heel veel vraag en mede door veilingen en mensen die flessen alleen kopen om de volgende dag op Ebay te zetten gaan de prijzen hard omhoog.

Ik sprak laatst iemand die in Schotland was geweest en daar hebben verschillende distilleerderijen hem verteld dat ze zelf ook de veilingen en Ebay in de gaten houden om te zien wat ze voor hun flessen kunnen vragen.

Deels zijn we dus met z'n allen zelf verantwoordelijk.

Overigens, 70 gulden is inmiddels natuurlijk ook 14 jaar geleden. Dat er dan stevige stijgingen zijn is natuurlijk niet zo gek. Waar de schoen knelt, mijns inziens, is dat deze stijgingen te bespeuren zijn op veel kortere tijdsbestekken. Per jaar gaan de prijzen omhoog van vooral speciale edities.

Meer
29 apr 2015 13:45 #63966 door EMalt
Beantwoord door EMalt in topic Samples nieuwe Laphroaig 15 years old
Of gewoon even wachten. Tijdens het Limburg Whisky Fair was ie 'al' vanaf €77,50 te koop. Geen idee of dat een one-off was, maar dat komt al wat meer in de buurt van een redelijke prijs denk ik.

Grtz,
EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Meer
06 mei 2015 14:09 #64001 door Tomatin
Ik had de indruk dat de prijs (ook in Nederland) rond de 75-80 euro zou gaan liggen, en dat zou een alleszins redelijke prijs zijn. Ondanks dat ik het een goede whisky vindt laat ik hem nu toch staan nu hij boven de 100 euro komt (afgezien van de incidentele kortingen die sommige slijters aanbieden).

At last I have found it!

Meer
06 mei 2015 19:32 #64004 door cor0566
Ik kan Tom's gedachtengang helemaal volgen.
Ondanks de evt lekkerheid een mijn insziens zware prijs voor een dergelijke whisky ( 15 yr en een laag alcholperc ).
Maar he, er worden wel gekkere dingen op de markt gezet, voor meer geld en nog verkocht ook.
Dus laat je niet leiden door mijn mening :woohoo:
Mvrgr Cor

Meer
01 juni 2015 09:38 #64123 door Robster
Ik geloof dat we hier een spammer hebben..

• ruoungoaithanhnien
  • ruoungoaithanhnien's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 nov 2018 08:41 #67327 door ruoungoaithanhnien
Beantwoord door ruoungoaithanhnien in topic Samples nieuwe Laphroaig 15 years old

Whiskywerner schreef : Is er nog eentje over? Zo ja, graag.

more feminine and elegant than Laphroaig or Lagavulin... I like it but I find myself craving the more brawny bodacious nature of the other two. particularly Laphroaig's thick wall of smoke. I am definitely a smoke-fiend and the more the better

ruou ngoai thanh nien

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com