file Bucketlist Tax Free

Meer
02 feb 2015 11:03 #63415 door Bert R
Bucketlist Tax Free werd gestart door Bert R
Welke tips kunnen we elkaar geven voor interessante aankopen tax free bij airports.
B.v. welke whysky is waar taks free in Liverpool te bemachtigen?

Hartelijke groet,

Bert R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
02 feb 2015 14:33 #63417 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Bucketlist Tax Free
Tax Free bestaat niet echt meer tegenwoordig. Het heet nu 'travel retail' en behalve bottelingen die alleen daar te krijgen zijn, zijn de prijzen vaak exorbitant hoog. Op Schiphol bijvoorbeeld, hoef je eigenlijk niet aan te kloppen voor een leuke fles voor een leuke prijs.

Ook de 'exclusieve' bottelingen zijn vaak stevig aan de prijs, maar daar zou je nog naar kunnen kijken natuurlijk.

Ik ben misschien wat overdreven negatief, maar met alles wat ik de laatste paar jaar uit Travel Retail heb geproefd ben ik niet echt enthousiast geworden. Misschien zijn de Bowmores van vorig jaar (White Sands, Black Rock ed) de uitzondering, maar die kan je ook buiten vliegvelden kopen, vaak goedkoper.

Meer
02 feb 2015 14:54 #63418 door Matti
Beantwoord door Matti in topic Bucketlist Tax Free
We hadden twee weken terug de Craigellachie 19yo travel retail only botteling in de blind tasting op het whisky forum. Die werd behoorlijk goed beoordeeld, met heel veel mensen die dachten dat het een Clynelish was door de waxy aroma's. Ik vond hem zelf iig onverwacht goed voor een travel retail fles (want ben het verder wel met Sjoerd eens dat er niet veel leuks tussen staat).

Alsnog aan de prijs (120 euro voor een liter @ 46%), maar toch wel het overwegen waard als ik zelf weer eens in zo'n shop sta.

Matthijs

Meer
02 feb 2015 19:35 #63419 door Whiskywerner
Beantwoord door Whiskywerner in topic Bucketlist Tax Free
De travel retail is dé plaats voor producenten om nieuwe dingen uit te proberen, want divers publiek en proeven is doorgaans ook geen probleem (je hoeft immers niet meer te rijden). En omdat de vliegvelden zo'n gesloten omgeving zijn, kijkt men toch niet op een euro'tje meer of minder. Dat zou een reden kunnen zijn van de hoge prijzen.

Meer
02 feb 2015 20:28 #63420 door Matti
Beantwoord door Matti in topic Bucketlist Tax Free
Naja, enige wat je dan uitprobeert is de marketing.

On second thought: dat verklaart een hoop mbt de kwaliteit :D

Matthijs

Meer
02 feb 2015 22:58 #63424 door JTC
Beantwoord door JTC in topic Bucketlist Tax Free
Ik koop, als ik er ben, vanwege familie bezoek, op vliegveld Malaga, aparte whisky's, redelijke prijs.
Jules

Meer
03 feb 2015 10:35 #63428 door Eric D.
Beantwoord door Eric D. in topic Bucketlist Tax Free
Helemaal mee eens dat de Travelers niet echt om over naar huis te schrijven, kwaliteiten zijn. Heb oa de Highland Parks gehad, maar de 'gewone' 15 jaar doet het beter naar mijn smaak.

Sjoerd schreef : Tax Free bestaat niet echt meer tegenwoordig. Het heet nu 'travel retail' en behalve bottelingen die alleen daar te krijgen zijn, zijn de prijzen vaak exorbitant hoog. Op Schiphol bijvoorbeeld, hoef je eigenlijk niet aan te kloppen voor een leuke fles voor een leuke prijs.

Ook de 'exclusieve' bottelingen zijn vaak stevig aan de prijs, maar daar zou je nog naar kunnen kijken natuurlijk.

Ik ben misschien wat overdreven negatief, maar met alles wat ik de laatste paar jaar uit Travel Retail heb geproefd ben ik niet echt enthousiast geworden. Misschien zijn de Bowmores van vorig jaar (White Sands, Black Rock ed) de uitzondering, maar die kan je ook buiten vliegvelden kopen, vaak goedkoper.

Meer
11 feb 2015 17:31 #63488 door KSB66
Beantwoord door KSB66 in topic Bucketlist Tax Free
Onlangs was iemand toch zo vriendelijk om een Kilchoman Coull point mee te nemen voor maar 50 pond.

Meer
14 feb 2015 13:00 - 14 feb 2015 13:12 #63510 door C_I
Beantwoord door C_I in topic Bucketlist Tax Free
De laatste jaren heb ik weinig in Travel Retail gezien waarvoor ik warm liep. Als ik wat koop/kocht is het meer uit gemakzucht dan dat het werkelijk een deal was.

Als ik nu b.v. naar WorldDutyFree/World of Whiskies kijk, zie ik weinig wat mij motiveert om daar te kijken. Min of meer vanaf 2010 is het assortiment daar allemaal standaard of prijzig exclusief. Daarvoor waren er nog wel interessante dingen te vinden. Regelmatig kon je er nog deals vinden die voor "schappelijke" prijzen gingen of waarvoor je nog bewust een andere route zou reizen. B.v. Laphroaig had een 12 yo CS Oloroso vat (£35), Douglas Laing had exclusive WDF platinums (o.a. Port Ellens, Caol Ila voor ca £120), overstock whisky's (Rare Malts, Distillery Bottlings) of het uitprinten/uitknippen van de kortingsbonnetjes. Waarschijnlijk komt de verslechtering door de overname in 2008 door Autogrill.

Tijd voor maken pagina: 0.969 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com