Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Trinkgut Kleve

Trinkgut Kleve 01 dec 2006 08:46 #11362

• brinkie
  • brinkie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Spirit
  • Fresh Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Voor wie binnenkort in de buurt van Kleve komt en whisky wil inslaan, deze prijzen werden vorige week bij de Trinkgut gevraagd:

Laphroaig 24,49
Cardhu (nog immer voorradig) 26,99
Highland Park 12yo 29,99; 18yo 44,99 (lekker!)
Edradour 10yo 39,99 (scheelt maar 2 euro met Gall & Gall)
Caol Ila 12yo 35,99 18yo 44,99
Glenmorangie 18yo 44,99 (vergeten de prijzen te noteren van andere Glenmorangies)
Connemaira (Ierse peated single malt) 24,99
Bowmore 12yo 26,99 15yo 36,99
Bushmills 10yo 24,99
Oban 34,99
Talisker 30,99
Balvenie doublewood 28,99
Dalwhinnie 29,99

D'r staan nog een zwik andere whiskies (en in de vitrine een collectie Glenrothes) maar m'n notitieblaadje was vol...

Route vanuit Nijmegen: N325 richting Kleve, Kleve blijven aanhouden totdat je in het centrum bent (Stadtmitte). Hoofdweg blijven volgen (je gaat op een gegeven moment naar links en na een paar 100 meter weer rechts), bij rotonde 2/3 rond (links), volgende rotonde (Wohnmobilenzentrum zie je links) 3/4 rond, richting Brienen (Brienerstrasse). Na een paar 100 meter aan de rechterkant.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

Antwoord:Trinkgut Kleve 01 dec 2006 09:58 #11365

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Hallo Brinkie,

Bedankt voor je posting.
Welkom op ons leuke forum! :)
Mag ik je wijzen op de mogelijkheid om in onze community een profiel in te vullen?
Het is voor de overige forummers altijd leuk, om iets meer over elkaar te lezen. :)

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.
Bijlagen:

Antwoord:Trinkgut Kleve 01 dec 2006 18:39 #11389

• C_I
  • C_I's Profielfoto
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 5
Persoonlijk zou ik niet blind staren op de \"goedkope\" prijzen in Duitsland (in vergelijking met \"dure\" slijters hier in Nederland). Sommige slijters in Nederland verkopen hun whisky's voor vergelijkbare prijzen als hierboven, het is gewoon even goed zoeken en of het de moeite loont om x aantal km om te rijden voor de lagere prijs.

Antwoord:Trinkgut Kleve 01 dec 2006 22:01 #11390

• inhico
  • inhico's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Inderdaad. Heb zojuist even vergeleken met de prijzen van van Zuylen in Den Haag. Die is meestal niet of nauwelijks duurder, soms ook goedkoper. Voor mij toch wel handig zo'n adresje erbij: Kleve is niet zover bij mijn woonplaats vandaan, en ik werk in Den Haag. Kortom ik kan kiezen en dat vind ik niet erg.

Antwoord:Trinkgut Kleve 02 dec 2006 00:38 #11392

• sebas
  • sebas's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 5
En ja, de BTW gaat er 1 januarie met 3% omhoog. Dat tast de marge toch ook aan die er nu nog is:blink:. En dat terwijl ik er zeker al 10 talle keren langs ben gereden, alleen had ik toen absoluut geen tijd :(. Of was het al ruim na sluitings tijd :angry:.

Maar ja, kan niet alles hebben :laugh:.

Groet,

Sebas

Antwoord:Trinkgut Kleve 03 dec 2006 14:47 #11431

C_I schrijft:

Persoonlijk zou ik niet blind staren op de \"goedkope\" prijzen in Duitsland (in vergelijking met \"dure\" slijters hier in Nederland). Sommige slijters in Nederland verkopen hun whisky's voor vergelijkbare prijzen als hierboven, het is gewoon even goed zoeken en of het de moeite loont om x aantal km om te rijden voor de lagere prijs.

Klopt maar als je dan toch in Nijmegen of omgeving woont dan is het erg aantrekkelijk om af en toe ff over de grens te kijken.

ow ja... http://www.trinkgut.de

had in februari van dit jaar ook al eens een post neergezet hierover.

Gr. Bob

Antwoord:Trinkgut Kleve 04 dec 2006 13:04 #11463

• lite
  • lite's Profielfoto
  • Fresh Spirit
  • Fresh Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Huh? De nederlandse accijns op sterke drank gaat nog verder omhoog? Wat zouden ze toch doen met al die euro's?

Antwoord:Trinkgut Kleve 04 dec 2006 13:28 #11464

• brinkie
  • brinkie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Spirit
  • Fresh Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
sebas schrijft:

En ja, de BTW gaat er 1 januarie met 3% omhoog. Dat tast de marge toch ook aan die er nu nog is:blink:. En dat terwijl ik er zeker al 10 talle keren langs ben gereden, alleen had ik toen absoluut geen tijd :(. Of was het al ruim na sluitings tijd :angry:.

Ze zijn ma-za tot 8 uur 's avonds open, dus dan was je zeker op zondag daar? :P

Wat die BTW verhoging aangaat, het verschil wordt iets kleiner, maar per fles ben je dan nog steeds vele euro's goedkoper uit (reken zelf maar uit: bij een fles van 30 euro ben je straks 90 cent meer kwijt). Wel ben ik het met andere posters eens, dat sommige dingen in NL ook wel eens goedkoop zijn. Zo baal ik dat ik destijds, toen Gall en Gall de Edradour in de aanbieding deed, niet meteen 3 flessen heb gehaald voor 32 euro het stuk. Bij Trinkgut vragen ze 40 euro, bij Gall en Gall is 'ie nu 42 euro. Dat was de whisky met het kleinste prijsverschil. In mijn woonplaats Nijmegen is niet zo bijzonder veel als je goedkope slijterijen zoekt en Versailles is gewoon idioot duur (maar heeft wel een heleboel).

Alleen voor de benzine hoef je dan niet meer in D te zijn, die gaat dan over het prijspeil in NL heen (zit nu 2 a 3 cent onder de NL prijs, de moeite van het omrijden allang niet meer waard).

Antwoord:Trinkgut Kleve 04 dec 2006 16:04 #11465

• sebas
  • sebas's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 5
Klopt, dat krijg je als je na de files pas vertrekt :blink:. Maar er zijn genoeg goede slijters in Nederland waar je voor een schapelijk bedrag, helaas komt daar je benzine daar inderdaad nog bij. Daarom maak ik nu nog optimaal gebruik van m'n OV ;). En ja bepaalde aanbieden kunnen absoluut de moeite waard zijn, hoewel de laatste tijd Gall en Gall in z'n aanbiedingen niet bepaald goedkoop. Hoewel laatst met de afprijzing van een deel van het assortiment er toch wat leuke dingen bij zat :).

Groet,

Sebas

• Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com