file Vraag 63

Meer
23 aug 2006 09:15 #8175 door Marcel Bol
Beantwoord door Marcel Bol in topic Antwoord:Vraag 63
Bert,

Leuk om te weten. Ik heb een redelijk uitgebreide studie gedaan naar de invloed van de vorm en omvang van de stills op het karakter en de smaak van whisky, maar deze was mij onbekend.

Maar deze rubriek is ook opgezet om zo af en toe nog eens iets te leren van elkaar.

Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
23 aug 2006 12:09 #8181 door whiskywillem
Beantwoord door whiskywillem in topic Antwoord:Vraag 63
maar Bert,

Wie is nu de winnaar en mag de volgende vraag stellen?

tot later,
Willem

Parental Advisory : Explicit Whisky

Meer
23 aug 2006 12:39 #8184 door Bert B.
Beantwoord door Bert B. in topic Antwoord:Vraag 63
NIEMAND had 't juist, dus zal ik zelf nog een vraagje stellen ...

neenee, alle gekheid op een stokje, Jan had 2/3 juist, dus is de eer aan Jan.

Gr.,
B. !!!

Lees ook mijn whiskydagboek op www.weedram.be !!!

Meer
31 aug 2006 10:52 #8378 door AficionadoPirke
Beantwoord door AficionadoPirke in topic Antwoord:Vraag 63
Heren,

ben net terug van vakantie en moet nog heel wat berichtijes lezen voordat ik bij ben, maar vond de discussie hier wel interresant.

Ten eerste over de vraagstelling:
het is heel moeilijk om een goede vraag te stellen die meteen een eenduidig antwoord geeft. ALs je dat namelijk wel doet is het antwoord meestal ook zo gevonden (verwijzing van bert naar googelaars is daarin terecht). Ik vind het derhalve ook niet storend als er in loop van de discussie de vraagstelling 'aangescherpt' wordt. Wat wel storend is is als de essentie van de vraag gewijzigd wordt (als je vraagt naar een single malt uit de rest van de wereld en het antwoord blijkt een blended malt uit schotland te zijn). Wat moelijk blijft is als je een specifiek antwoord in je hoofd hebt en je wilt de mensen niet te veel sturen.

- Bert heeft het in de vraag (en ook in het antwoord) over 'wat somigen zeggen dat het effect is', nu ben ik nogniet aan het zoeken geweest, maar ik kan me voorstellen dat 'anderen' iets anders kunne beweren. Dus de term 'sommigen' is hier vaag en maakt daarom het antwoord vinden zo moeilijk. Wat me wel benieuwd is wie die 'sommigen' nu zijn?

Bert, gaarne je bron vermelden zodat we de context kunne bekijekn (en eruit verder kunen leren, maar ook om de 'autoriteit' van deze bron te kennen.

grts, Pirke

Bert B. schrijft:

Laddie Teun,

Als ik altijd alles zou geloven wat sommige van de door jou geciteerde 'sommigen' hier bijwijlen vertellen, dan zou ik nu en dan van een rare kermis thuiskomen vrees ik ... :evil:

Alle gekheid op een stokje ...

Volgens sommigen zou Old Pulteney door de nieuwe, afgeplatte still, ouder smaken/geuren dan hij in feite maar is. Als dit zo is kan ik niet zeggen want ik weet niet wanneer die still er kwam. De oudste OP die ik ooit dronk was denk ik uit 1964, en die smaakte inderdaad wel hééééélllll oud ... :evil: .

Gr.,
B. !!!

Meer
31 aug 2006 10:56 #8379 door Bert B.
Beantwoord door Bert B. in topic Antwoord:Vraag 63
Bron = Geert De Bolle, importeur OP in België en nog steeds een whiskykenner eerste klas ... ok zo ?

Gr.,
B. !!!

Lees ook mijn whiskydagboek op www.weedram.be !!!

Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com