- Forum
- Usquebaugh Opmerkingen
- Malt-Queste
- Quest 67: Robert Burns
Quest 67: Robert Burns
Minder Meer - Berichten: 390
- Ontvangen bedankjes 0
-
-
25 jan 2007 23:09 #13310 door NNN Hoi all,
Welke distillery wordt door Robert Burns genoemd in een van zijn gedichten. Het was destijds een beroemde distillery, misschien zijn favoriete? Hij vind het i.i.g. verdrietig dat de distillery gesloten is.
Succes
Groet PP
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder Meer - Berichten: 1001
- Ontvangen bedankjes 1
-
-
-
-
25 jan 2007 23:43 #13314 door Leapfrog Hi Peat,
Dat moet dan Ferintosh geweest zijn, een distillery die Burns noemt in zijn gedicht \"
Scotch Drink
\".
\"Thee, Ferintosh! O sadly lost!\" is de passage uit dit gedicht.
Ferintosh lag op de \"Black Isle\" ten noorden van Inverness.
Slainthe mhath,
Leapfrog (aka Peter Graus)
De gustibus non disputandum est Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder Meer - Berichten: 1024
- Ontvangen bedankjes 32
-
-
26 jan 2007 10:27 #13320 door Tomatin Ik geloof dat dit inderdaad het goede antwoord is. Ik heb afgelopen zomer een dag en nacht doorgebracht in Dumfries, misschien wel de allerbelangrijkste Schotse stad wat Robert Burns betreft. De naam van het bed & breakfast? Dat was dus Ferintosh! Wie ooit in zuid Schotland moet zijn, ik kan iedereen deze B&B aanraden. De eigenaren zijn whiskyliefhebbers, en geven hun gasten standaard een klein flesje met daarin hun 'dram van de dag'. Genoeg voor twee glazen
Ik werd getrakteerd op een Glen Moray zonder leeftijdsaanduiding. Lekker! En dat terwijl ik echt per toeval dit schattige B&B'tje had gevonden. Whisky lokt altijd
Anyway, dit terzijde
At last I have found it! Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder Meer - Berichten: 390
- Ontvangen bedankjes 0
-
-
26 jan 2007 10:59 #13322 door NNN Hoi Leapfrog,
Helemaal goed!!
The earliest reference to a distillery dates from 1690, when in the Acts of the Scottish Parliament the Ferintosh Destillery was mentioned which was owned by Duncan Forbes of Culloden
Burns mentions the most famous whisky of the period explicitly: Ferintosh. The verse starting with Thee, Ferintosh! O sadly lost! is probably Burns' most quoted verse in whisky literature
De volgende vraag is voor jou.
Groet PP
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder Meer - Berichten: 1001
- Ontvangen bedankjes 1
-
-
-
-
29 jan 2007 09:00 #13461 door Leapfrog Waar internet al niet goed voor is!!
Ik zal mijn best doen om een vraag te bedenken die niet direct via Google te beantwoorden is;)
Kan even duren...
Slainthe mhath,
Leapfrog (aka Peter Graus)
De gustibus non disputandum est Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder Meer - Berichten: 1024
- Ontvangen bedankjes 32
-
-
- Forum
- Usquebaugh Opmerkingen
- Malt-Queste
- Quest 67: Robert Burns
Tijd voor maken pagina: 0.224 seconden