file Vraag 66: Seven hills, seven stills

Meer
25 jan 2007 12:58 #13282 door Tomatin
Rome was built on seven hills, Dufftown was built on seven stills.

Zo'n beetje de meest klassieke whiskyzin die er is, dus hierbij een aantal vragen over de distilleerderijen van Dufftown:

1) Welke zijn de originele zeven distilleerderijen van Dufftown?

2) Welke distilleerderijen zijn gebouwd in de twintigste eeuw?

3) Welke distilleerderij kreeg in tegenstelling tot Lochnagar en Brackla geen koninklijke titel, terwijl het wel een favoriet van een koning was?

Een niet al te moeilijke setje aan vragen dames en heren, dus succes ermee. Punten voor ijverigheid, in geval van gelijkspel, als iemand alle distilleerderijen ooit in Dufftown kan opnoemen. B)

At last I have found it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
25 jan 2007 15:38 #13286 door NNN
Hoi Tomatin,

Vraag 1:

1823 Mortlach
1887 Glenfiddich
1892 Balvenie
1893 Convalmore (+ 1985)
1895 Dufftown
1897 Glendullan
1900 Parkmore. (+ 1931)

Vraag 2:

1974 Pittyvaich (+ 2000)
1990 Kininvie

NB:

1975 Allt-A-Bhainne die niet erg ver van Dufftown verwijderd is, wordt wel eens meegeteld om weer op 7 te komen. Dit is ietwat omstreden dus tellen anderen (whisky warehouse) Convalmore nog mee.

Vraag 3: Glendullan (favoriete whisky van King Edward VII)

Groet PP

Meer
25 jan 2007 16:10 #13290 door Tomatin
Beantwoord door Tomatin in topic Subliem, moving on...
Nou PP, ik hoop dat ik met mijn vragen een goeie kickstart heb gegeven om weer regelmatiger de Queste voort te zetten. Jouw antwoorden komen in ieder geval overeen met mijn gegevens. Zelfs de uitleg over Allt-a-Bhainne is vlekkeloos, want die hield ik nog achter de hand om mee te pesten.

Wel vreemd als Convalmore nog geteld wordt, maar vooruit, die is tenminste als warehouse nog in gebruik. Als ik me niet vergis is het exterieur van Parkmore ook puntgaaf bewaard gebleven. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de ligging in whiskyhoofdstad Dufftown.

De volgende vraag is aan Peat Pirate!

At last I have found it!

Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com