file Vraag 65 Single Blends

Meer
06 dec 2006 12:43 #11526 door Marcel Bol
Beste forummers,

Vraag 65 luidt:

Welke distilleerderijen hebben in het verleden Single Blends gebotteld, en welke zijn daar nog steeds toe in staat ?

Single Blends zijn blended whisky's waarvan zowel het malt als het graan gedeelte van dezelfde distilleerderij afkomstig zijn.

Veel zoekplezier !!!

Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
06 dec 2006 13:26 #11528 door florisbk
Beantwoord door florisbk in topic Antwoord:Vraag 65 Single Blends
Ehm, volgens mij doet Loch Lomond zowel graan als malt destillatie, dus die zouden dat moeten kunnen. Is volgens mij ook een botteling van uit.

Volgens mij Ben Wyvis (in het verleden dan) ook aangezien die in de Invergordon graan distilleerderij was gebouwd.

Meer
06 dec 2006 14:58 #11539 door Tomatin
Beantwoord door Tomatin in topic Ben Nevis en Loch Lomond
Het antwoord moet volgens mij zijn dat zowel de distilleerderijen van Ben Nevis als Loch Lomond de single blends kunnen maken. Een 40-jarige Dew of Ben Nevis is geloof ik ook wel eens in de prijzen gevallen.

Binnen de Moffat Grain distillery werden ook single malts gemaakt (Killyloch en Glen Flagler, maar ik kan niet vinden of daarvan ook wel eens een single blend is gemaakt. De hele bulk zal wel naar 'gewoon' blenden zijn gegaan.

At last I have found it!

Meer
06 dec 2006 19:10 #11565 door C_I
Beantwoord door C_I in topic Antwoord:Ben Nevis en Loch Lomond
En Tomatin heeft ook een on site Grain distillery. Maar weet niet of dat direct als single blend gepromoot wordt. Producten zijn Big T (met Ardmore) en Antiquary (misschien dat dit de single blend is).

En ook Girvan met Ladyburn.

Meer
06 dec 2006 22:29 #11579 door Leapfrog
Beantwoord door Leapfrog in topic Antwoord:Vraag 65 Single Blends
Loch Lomond is op dit moment de enige distilleerderij in Schotland die zowel Grain als Malt whisky's maakt, dat beantwoord in ieder geval deel twee van de vraag.

Wie hebben in het verleden \"Single blends\" gemaakt:

Adelphi heeft vorig jaar nog een Ben Nevis Single Blend gebotteld genaamd \"Dew of Ben Nevis\", er bestaat ook een Ben Nevis Single Blend 1962/2002, 40yo, 40%.
En Aberfeldy deed in ieder geval mee met zijn 21yo Single Blend

Meer zou ik er niet weten, al moeten er in het verleden vast meerdere distilleerderijen zijn geweest die zowel malts als grains produceerden.

Slainthe mhath,

Leapfrog (aka Peter Graus)

De gustibus non disputandum est

Meer
21 dec 2006 11:45 #11997 door C_I
Beantwoord door C_I in topic Antwoord:Vraag 65 Single Blends
Dumbarton + Inverleven en Lochside had ook de mogelijkheid om malt en grain te maken.

Meer
28 dec 2006 16:12 #12194 door Marcel Bol
Beantwoord door Marcel Bol in topic Antwoord:Vraag 65 Single Blends
Uiteindelijk dan het antwoord.

Er zijn in het verleden een aantal distilleerderijen in staat geweest om Single Blends te bottelen, zoals:

Ben Wyvis (malt) en Invergordon (grain)
Moffat (grain) met Killyloch en Glen Flagler (malt)
Lochside (beide)

Echter, van deze distilleerderijen is nooit een Single Blended Whisky gebotteld.
Wel zijn deze whisky's gezamenlijk gebruikt in Blends waarin meerdere verschillende Single Malts zijn gebruikt. Maar dat zijn dus geen Single Blends.

Echte Single Blends die wel zijn gebotteld zijn van Ben Nevis en Loch Lomond, en op dit moment is alleen Loch Lomond nog in staat om zowel Grain als Malt whisky te produceren.

Het lijkt mij dat Tomatin als eerste het dichtst in de buurt kwam, dus aan hem de beurt om een nieuwe vraag te verzinnen.

Tomatin, succes.

Marcel

Meer
28 dec 2006 18:16 #12206 door Tomatin
Beantwoord door Tomatin in topic Antwoord:Vraag 65 Single Blends
Kijk eens aan. Ik ga op zoek naar een vraag om de gemoederen aan het begin van het nieuwe jaar mee bezig te houden.

Dit was trouwens een heel aardige vraag. Boeiend onderwerp, die single blends.

At last I have found it!

Tijd voor maken pagina: 0.235 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com