file Whiskynerd megatrip interesse peiling

Meer
06 juni 2014 13:12 #61783 door Matti
Ik koop al een tijdje (eigenlijk sinds onze reis vorig jaar naar de Speyside voor de selectie van de vorige clubbotteling) met het idee rond om een langere whiskyreis naar Schotland te gaan organiseren. Een reis in klein gezelschap (denk 4-6), met een zeer hoog nerd-gehalte. Dat wil zeggen: een grondige voorbereiding waarbij we gaan proberen om binnen te komen bij distilleries die niet open zijn voor publiek, afspraken te maken voor ontmoetingen met interessante karakters uit de Schotse whiskywereld en dingen te beleven die normaal niet weggelegd zijn voor simpele zielen als wij :)

Samenvattend: ik wil hier een reis van maken waar je je kleinkinderen nog over vertelt. Zo, dat lijkt me een mooie hoge lat ;)

Uit onze ervaringen met de alternatieve clubbotteling-reis blijkt dat als je alles zelf organiseert een dergelijke reis helemaal niet duur hoeft te zijn, en dat is dan ook wat ik graag zou willen doen: we huren een auto of minibus (afhankelijk van het aantal mensen), boeken zelf de verschillende hostels/B&B's/huisjes, regelen de tours, de vliegreis e.d. Mijn huidige plan zou zijn om steeds een paar dagen op een plek te blijven om dan vervolgens door te reizen. Ook zou er nadrukkelijk ruimte moeten zijn voor ontspanning en genieten van het landschap, de boog kan tenslotte niet altijd gespannen blijven. Mijn plan zou zijn dit alles te laten plaatsvinden in de lente of herfst van 2015.

Via dit topic hoop ik enkele gelijkgestemden te vinden die dit avontuur met mij willen aangaan en/of mee willen brainstormen over deze megavette en meganerdy trip.

Matthijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
06 juni 2014 21:40 #61785 door Banzai
Hmm, lijkt me wel interessant om te doen. Ik zit in mei volgend jaar echter al op Arran, Campbeltown en Islay. Ik denk niet dat mijn vrouw me een tweede keer laat gaan.

Nieuwe whiskyclub in Leuven -> lancering in oktober 2014:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com