file whiskyvakantie in de speyside....2013

Meer
22 jan 2013 23:32 #57042 door pascal
Allen,

We zijn onze vakantie te plannen voor 2013, oa. dit jaar gaan we in Juni 2 weken speyside doen, we vliegen op Aberdeen en hebben beschikking over een huurauto, 7 dagen proeven en 7 dagen wandelen...Dalmore en Balvenie staan op het programma aangezien ik daar een uitnodiging voor heb gekregen, Tomintoul en Glenfarclas hebben ook mijn belangstelling, graag willen we advies over welke distilleerderijen de moeite zijn om te bezoeken of een leuke goede b&b aldaar in de regio.
Alvast dank voor reactie's en of adviezen/tips.

Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
23 jan 2013 02:44 - 23 jan 2013 02:45 #57046 door Tom_MadMaster
Het bezoeken waard zijn verder Glendronach, Glen Moray, Cragganmore, Aberlour, Glenglassaugh, Strathisla, Cardhu, Benriach, The Speyside Cooperage, Glenlivet.

Whiskyshops in Elgin (Gordon & Macphail), Huntly (Duncan Taylor), Tomintoul (Whisky Castle) en Dufftown (Whisky Shop Dufftown).

Eten/drinken in Craigellachie (Hielander Inn, Craigelachie Hotel) en Aberlour (Mash Tun).

Randje Speyside bij Aviemore heb je het Cairngorms natuurgebied waar je met de lift de berg op kan en in de omgeving kan je mooie wandelingen maken (zoals bijna overal in de Speyside).

Met B&B's heb ik (nog) geen ervaring, maar die zijn er genoeg in de regio.

Keuze genoeg dus.
Veel plezier alvast!

Meer
23 jan 2013 03:21 #57047 door gadeweerd
Aanvulling op Tom: via Huntly (duncan taylor) doorrijden naar Knockdhu distillery. Doen geen tours of hebben geen shop, maar een telefoontje en je krijgt een warm onthaal. Daarnaast is een uitgebreide tour bij Glenfiddich ook aan te raden. Glenlivet zou ik links laten liggen. BenRiach is ook een aanrader.

Meer
23 jan 2013 03:41 - 23 jan 2013 03:48 #57048 door Laddie Teun
An Cnoc doen tours op afspraak: www.ancnoc.com/#doc-visit-the-distillery
BenRiach moet je ook ff bellen.
Aberlour en Balvenie zijn goed, wel vooraf boeken.
Macallan wat gladjes, maar wel mooi opgezet.
GlenGarioch niet te ver van Aberdeen.
Benromach vond ik ook leuk.
En als je toch in Speyside bent wel even de Benrinnes beklimmen he. Met helder weer echt schitterend uitzicht. hoogste punt in Speyside.

Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen.
Gemak. Onafhankelijk. Deskundig advies en de beste prijs.
www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Meer
23 jan 2013 04:18 - 23 jan 2013 04:19 #57049 door EMalt

Glenlivet zou ik links laten liggen.

Oh? Die hebben tegenwoordig ook een uitgebreide tour die zeker niet tegen viel afgelopen augustus. O.a. een heel mooi vat in een mini warehouse waaruit je met een Valinch je eigen drammetje mocht tappen, de standaard serie (t/m 25 jarige) in de members room proeven, etc. Beetje commercieel, maar wij hadden prima gids. Zit ook restaurantje bij mocht je weinig tijd hebben tussen vershillende tours. Iig niet zomaar afserveren.

PS Hij is al onder restaurant sectie genoemd, maar je kunt ook prima overnachten in de Mashtun, mooie lokatie!

Grtz,
EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Meer
23 jan 2013 04:38 #57050 door gadeweerd

Oh? Die hebben tegenwoordig ook een uitgebreide tour die zeker niet tegen viel afgelopen augustus. O.a. een heel mooi vat in een mini warehouse waaruit je met een Valinch je eigen drammetje mocht tappen, de standaard serie (t/m 25 jarige) in de members room proeven, etc.

Grtz,
EMalt

Dat klopt wel. Ik tapte een megaglas van een heerlijke sherried 1976 glenlivet... Ik vond het echter allemaal te clean, commercieel. En een zeer ongeinspereerde gids hielp ook niet.

Meer
23 jan 2013 13:11 #57051 door EMalt

Oh? Die hebben tegenwoordig ook een uitgebreide tour die zeker niet tegen viel afgelopen augustus. O.a. een heel mooi vat in een mini warehouse waaruit je met een Valinch je eigen drammetje mocht tappen, de standaard serie (t/m 25 jarige) in de members room proeven, etc.

Grtz,
EMalt

Dat klopt wel. Ik tapte een megaglas van een heerlijke sherried 1976 glenlivet... Ik vond het echter allemaal te clean, commercieel. En een zeer ongeinspereerde gids hielp ook niet.

Ha, ha, wij 2 mega glazen van hetzelfde vat, superspul! Verschil zal hem dan grotendeels in de gids gezeten hebben.

En oh ja, als je het tegenonvergestelde van een cleane commerciële tour wil hebben, pak dan de (op een na meest) uitgebreide tour bij Glenglassaugh, dan loop je pas door history incl. vervallen maltings, etc, etc. Zo ver is het niet rijden vanaf Speyside.

Grtz,
EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Meer
23 jan 2013 18:01 #57052 door pascal
Allen,
fijn voor de input, het gaat erom om weer meer te leren en te proeven van de whisky's uit de speyside en jazeker ook wij gaan van de schoonheid van Schotland genieten, Benrinnes met een dram whisky is een goede combinatie...maar meer suggesties/idee's zijn altijd welkom.
pascal.

Meer
25 mei 2013 11:23 #58656 door pascal
Allen,

Dank voor alle info/input die ik heb gekregen,
mijn schema tot heden..
Dins: The Balvenie, Glenfiddich
Woens: The Glenlivet, Cragganmore, Glenfarclas
Donderd: Aberlour, Glen Grant, Glen Moray.
Vrij: Speyside cooperage en daarna door naar de Lowlands voor een weekje wandelen.
bezoekje aan Bladnoch en misschien Glenkinchie en Auchentoschan)

Pascal

Tijd voor maken pagina: 0.248 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com