file Kentucky Bourbon Trail

Meer
18 sept 2012 14:37 - 18 sept 2012 14:39 #55501 door Tom_MadMaster
Over enkele weken vertrekken we naar de USA, waarbij we ook Tennessee en Kentucky aandoen.
En aangezien we er dan toch zijn, wil ik (een deel van) de Kentucky Bourbon Trail ( kybourbontrail.com ) doen, waarbij Bardstown onze uitvalbasis is voor 2 dagen.

Ik heb een jaar of 10 geleden Makers Mark al eens bezocht, verder ben ik eigenlijk weinig bekend met de distilleerderijen (en hun produkten...) langs deze route.

Zijn er hier mensen die deze route al eens gedaan hebben, die aan kunnen geven welke do's en dont's er voor deze trail gelden?
Wat is wel en niet interessant?

Aangezien we ook Jack Daniels in Tennessee bezoeken op de dag dat daar het fameuze BBQ-event 'The Jack' gaande is, met o.a. deelname van Harry Havinga's BBQGuru-team (welbekend bij de Maltstock gangers), zal ik desgewenst een verslag van deze dagen in dit whiskydeel van de wereld schrijven voor de Kiln.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
18 sept 2012 14:49 #55503 door LUCKY NILS
Beantwoord door LUCKY NILS in topic Re: Kentucky Bourbon Trail
Mail Ewald (Emalt) even zou ik zeggen ;)

William Wallace: "They may take our lives, but they'll never take our right to drink whisky during the blind tasting competition". :)

Meer
18 sept 2012 15:07 #55504 door LUCKY NILS
Beantwoord door LUCKY NILS in topic Re: Kentucky Bourbon Trail
Mail Ewald (Emalt) even zou ik zeggen ;)

William Wallace: "They may take our lives, but they'll never take our right to drink whisky during the blind tasting competition". :)

Meer
18 sept 2012 15:18 #55506 door MacOffringa
Beantwoord door MacOffringa in topic Re: Kentucky Bourbon Trail
Hoi Tom,

Wat je eigenlijk niet mag missen:
Woodford Reserve en Four Roses.
Het Heaven Hill Heritage Centre in Bardstown is ook interessant,
maar verwacht daar geen distilleerderij, of je moet naar de oude
afgebrande willen gaan kijken. Al hun whiskeys worden nu in Louisville gemaakt
in de voormalige Bernheim distillery.
Heb je genoeg tijd, ga dan ook naar Jim Beam's outpost. Daar mag
je de distilleerderij overigens niet in.
Buffalo Trace is ook de moeite en dan kun je zien waar Blanton's vandaan
komt.
Maker's heb je al gezien, ik heb vorig jaar weinig nieuws gezien in vergelijking met een bezoek enkele jaren daarvoor.
Wild Turkey, als je de kans hebt om Jimmy Russell te ontmoeten, dan zou ik zeker gaan. Hij is een levende legende en al meer dan 50 jaar werkzaam bij WT, en ws. de enige die nog met een van de Ripey Bros heeft samengewerkt.
In Bardstown mag je de Talbott Tavern niet missen (zie ook mijn artikel destijds in Etc.)
Het whiskymuseum in Bardstown is ook de moeite waard.
Hey, you will be spoilt for choice.

Cheers,
MacOffringa
Mocht je vooraf een paar foto's willen bekijken, mail me dan even wat via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Meer
18 sept 2012 15:27 - 18 sept 2012 15:27 #55507 door Tom_MadMaster
Beantwoord door Tom_MadMaster in topic Re: Kentucky Bourbon Trail
Hans, dank voor je info!
Foto's zal ik er waarschijnlijk zelf wel gaan maken, dus van dat aanbod maak ik geen gebruik.

Ewald zie ik, als het goed is, binnenkort nog, dus dan zal ik die ook nog even naar zijn ervaringen vragen.

Meer
18 sept 2012 23:07 - 18 sept 2012 23:08 #55511 door EMalt
Beantwoord door EMalt in topic Re: Kentucky Bourbon Trail

Hans, dank voor je info!
Foto's zal ik er waarschijnlijk zelf wel gaan maken, dus van dat aanbod maak ik geen gebruik.

Ewald zie ik, als het goed is, binnenkort nog, dus dan zal ik die ook nog even naar zijn ervaringen vragen.

Hi Tom, dat klopt, en dat is goed. Volgens mij hebben we een vrij lange treinreis zowel heen,- als terug dus tijd zat ;).

Maar zoals Hans al aangeeft, you will be spoilt for choice, in die 2 daagjes die je hebt. Het gaat er maar net om waar je interesse het meest naar uitgaat.

PS Had je mijn verslagje in de kiln een kleine 2 jaar terug al gelezen?

Grtz,
EMalt

Whisky kenner van het jaar 2011 ;).
Bourbon & Rye enthusiast.

Meer
19 sept 2012 02:42 #55516 door Tom_MadMaster
Beantwoord door Tom_MadMaster in topic Re: Kentucky Bourbon Trail
Twee jaar geleden was ik geen lid (meer) van de US, dus de Kiln met een artikel over de Bourbon Trail heb ik toen niet gelezen...

Maar over 2 weken praten we wel bij...

Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com