file Reis naar Japan, bezoek distilleerderijen

Meer
31 okt 2011 13:34 - 31 okt 2011 13:37 #51585 door Tom_MadMaster
Inmiddels verblijven we al weer ruim een week in Japan en zijn we vanuit Fukuoka, via o.a. Nagasaki, Kumamoto, Beppu en Matsuyama in Kurashiki aangeland.

Qua whiskyaanbod is het tot op heden bedroevend. Naast de (wel veel goedkoper dan in NL) standaardbottelingen van Nikka (Yoichi, Miyagikyo en de kleine 35cl flesjes) en Suntory's Karuizawa, Yamazaki, Hakushu en Hibiki ben ik nog niets interessants tegen gekomen, op wat oudere onafhankelijke Schotse bottelingen, dik onder het stof en flink aan de prijs, na.

Volgende week naar Kyoto, Osaka, Tokyo en Nagano en met hulp van 'Nonjatta' Chris Bunting, die me met adressen in die steden te hulp is geschoten, hoop ik daar dan wat leuks op te kunnen duiken.

Verder is Japan te gek, schitterende natuur en cultuur, heel relaxed en de Japanners zijn extreem vriendelijke mensen. Het eten is zeer goed en zelfs (onverwacht) goedkoper dan in NL.
Taal is een drama, bijna niemand spreekt Engels, maar met handen, voeten en een glimlach kom je een heel eind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
02 nov 2011 22:40 #51599 door Tomatin
Tom, je hebt vast interesse een mooi verslag te maken voor De Kiln zodra je terug bent :-)

At last I have found it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com