file Reis naar Japan, bezoek distilleerderijen

Meer
23 feb 2011 13:50 #47372 door Tom_MadMaster
Eind dit jaar gaan mijn echtgenote en ik een trip maken richting Japan, vanuit het Zuiden (Fukuoka) tot aan de lijn Tokyo - Nagano.

En als we er toch zijn, wil ik, indien mogelijk, ook één of meerdere distilleerderijen bezoeken. Vlakbij Kyoto Yamazaki en bij Nagano Hakushu bijvoorbeeld.

Zijn er mensen die hieromtrent ervaringen en dus ongetwijfeld tips hebben?
Adressen van distilleerderijen en whiskybars heb ik al, nonjatta.blogspot.com/ heb ik al regelmatig bekeken en het boek 'Japanese Whisky' van Ulf Buxrud ga ik er nog op na slaan, maar ik hoor graag ervaringen uit eerste hand.

Dit boekje verschijnt in april en is dus mogelijk ook nog een goed bron:

Iemand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
23 feb 2011 15:54 #47377 door WormTub
Japan staat nog hoog op het lijstje van te bezoeken landen, dus in dat opzicht helaas geen tips voor je, maar misschien is een mailtje naar Ulf een idee?

Meer
23 feb 2011 16:52 #47378 door Sjoerd
Ik denk dat ook Bert Vuik wel het een en ander aan whisky gerelateerde vragen kan beantwoorden.

Meer
23 feb 2011 19:38 #47383 door MacOffringa
Probeer Ad de Koning, die heeft al eens een whiskyreis naar Japan georganiseerd.
Hij is op het WFNN. Daar is ook Dave Broom, die je wellicht verder kan helpen. Hij is een soort halfgod in Japan.

Kampai!
MacOffringa

Meer
24 feb 2011 09:26 #47405 door Tom_MadMaster
Ulf en Bert Vuik contacten is een optie...

MacOffringa schrijft:

Probeer Ad de Koning, die heeft al eens een whiskyreis naar Japan georganiseerd.
Hij is op het WFNN. Daar is ook Dave Broom, die je wellicht verder kan helpen. Hij is een soort halfgod in Japan.

Kampai!
MacOffringa

Ik ben dit jaar (wederom) niet op het WFNN, ik ga dan varen tijdens 'Whisky op Zee'.
Maar ik zie Ad de Koning waarschijnlijk in mei, tijdens het KCWS-whiskydiner in Heemstede. Had destijds (3 a 4 jaar geleden???) wel interesse in die trip met Ad naar Japan, maar vond het toen nog iets te kostbaar...

Maar deze tip brengt me wel weer bij het volgende, Dirk en Kitty van Staaden (en nog wat andere KCWS'ers) waren toen namelijk wel mee en die kan ik ook nog wel even bezoeken/bevragen:

www.liquidgold.nl/index/news-app/story.3...hisky-en-cultuurreis

www.liquidgold.nl/index/news-app/story.6...hisky-en-cultuurreis

Meer
24 feb 2011 10:24 #47406 door MacOffringa
MadMaster schrijft:

Ik ben dit jaar (wederom) niet op het WFNN, ik ga dan varen tijdens 'Whisky op Zee'.

Ga je ook per boot naar Japan? :woohoo:

Off topic:
Doe mijn zoon Sietse de groeten op de boot. Hij zit in de organisatie en weet ook wel wat van whisky. Sietse heeft o.a. een maand gewerkt bij Bruichladdich, is diverse keren (met mij) in Schotland geweest en is ook bij Bushmills aan het werk geweest.
Hij doet ook proeverijen en heeft al eens wat in Whisky Passion gepubliceerd. We worden door diverse mensen al de Jan en Yuri Mulder van de whiskywereld genoemd :cheer:

Meer
24 feb 2011 11:25 #47410 door Tom_MadMaster
MacOffringa schrijft:

Ga je ook per boot naar Japan? :woohoo:

Misschien met een onderzeeër...

Off topic:
Doe mijn zoon Sietse de groeten op de boot. Hij zit in de organisatie en weet ook wel wat van whisky. Sietse heeft o.a. een maand gewerkt bij Bruichladdich, is diverse keren (met mij) in Schotland geweest en is ook bij Bushmills aan het werk geweest.
Hij doet ook proeverijen en heeft al eens wat in Whisky Passion gepubliceerd. We worden door diverse mensen al de Jan en Yuri Mulder van de whiskywereld genoemd :cheer:

Ik ken Sietse van diverse andere whisky-gelegenheden en zal hem de groeten doen.
Spreek je hem zelf niet meer tussendoor? :unsure:

Meer
24 feb 2011 13:54 #47417 door MacOffringa
MadMaster schrijft:

[

Misschien met een onderzeeër...

Daar heb ik ook nog eens een boek over geschreven B-)
zie:
www.hansoffringa.com/boekinfo.asp?id=24

Om snel iets over Sietse te weten kan ik doorgaans beter op Facebook kijken :silly:

Meer
15 mrt 2011 12:06 #48021 door Tom_MadMaster
De situatie in Japan is momenteel na de aardbeving, tsunami en nucleaire toestanden dusdanig dat het nog maar de vraag of we onze (al geboekte) trip straks kunnen gaan houden (als ik er dan überhaupt nog trek in heb, voel weinig voor een soort van ramptoerisme...) en dus volg ik momenteel wel alles wat er mee van doen heeft op de voet.

Zo trof ik ook onderstaand artikel aan m.b.t. de situatie bij de whisky distilleerderijen in Japan:

Updates from Japanese distilleries: 15th March, 2011.

This has just come in from our man in Tokyo, David Croll, about the status of the Japanese distilleries. Our thoughts and prayers go out to the Japanese nation at this time:

Suntory:

Awaiting response from PR department.

Nikka:

Due to ongoing transport problems and power cuts, Nikka have not yet been able to carry out a comprehensive assessment at the Miyagikyo Distillery. Initial reports suggest that there has been no major damage however and they have confirmed that distillery staff and their families are unharmed.

The Yoichi Distillery has been unaffected.

Venture Whisky:

Ichiro Akuto says

“The Chichibu Distillery staff and their families are all okay. There has been no damage at the distillery to either cask stocks or distilling equipment and just some minor damage to bottled stock. We appreciate the concern from overseas.”

Mercian:

Karuizawa Distillery

Kirin:

Fuji-Gotemba Distillery

bron: whiskymagazine.wordpress.com/2011/03/15/...ies-15th-march-2011/

Tijd voor maken pagina: 0.274 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com