Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Alles
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Verzamelen bepalen.

Verzamelen bepalen. 28 juni 2018 19:57 #67138

• cor0566
  • cor0566's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 3
Hoi.
Misschien oude wijn in nieuwe zakken, maar hoe bepalen jullie wat jullie willen verzamelen cq aanschaffen, ik zag bv deze week een nieuwe Glenfiddich ( 21-43-winterstorm " Wow " ) aangeboden voor 240 euro, een heel speciale natuurlijk, zo speciaal dat je er max 1 kon kopen, oei, voor 240 euro moet ik dan toch effe denken, wat schets mijn verbazing, hij was al na 1 dag uitverkocht, succes aan de kopers, maar ik blijf me dan toch afvragen van AAAAAAaaaaaaaaaahhhhhh. Hoe komen ze erbij ( zowel koper als distillery ). Ik voor mezelf zou voor dat geld toch wat anders kopen, is het niet om te bewaren dan om te drinken, afijn, neem me niet kwalijk, maar mijn broek zakte voor de zoveelste keer weer eens af, Sooooorrrryyy.....

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Verzamelen bepalen. 29 juni 2018 21:38 #67139

• JTC
  • JTC's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 12
koop niet wat iedereen wil hebben, probeer een merk en gewoon iets ongewoon, liefst niet te duur en 2 flessen, 1 verzamelen en 1 drinken en dan hopen dat hij jaren later veel duurder is geworden. Succes, Jules

Verzamelen bepalen. 30 juni 2018 09:26 #67141

• Sjoerd
  • Sjoerd's Profielfoto
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 41
Het punt met zo'n Glenfiddich en dergelijke is dat een 21 jaar oude whisky voor 240 euro al niet zo heel bijzonder meer is, qua prijs. En zeker niet als het om een officiele botteling van de distillery gaat.

En dat soort dingen worden vaak ook meer waard omdat er altijd wel een paar verzamelaars van het merk op vakantie zijn, en de verkoop missen.

Daarna kom je in een soort lus terecht. Die paar verzamelaars gaan tegen elkaar op zitten bieden waardoor de prijs voor hen omhoog gaat. Men ziet dat en denkt dat die fles meer waard is geworden. In de secondaire verkoop komt de fles beschikbaar voor de nieuwe, verhoogde prijs en de rare prijspiek is ineens de waarheid geworden.

Maar, verder, wat Jules zegt. Tenzij je heel erg fan bent van een bepaald merk of distilleerderij en je daar alles gericht van wil hebben, koop je gewoon waar je zin in hebt. En als je echt een collectie op wil bouwen moet je of in het algemeen meer kopen dan je drinkt, of er inderdaad twee kopen.

Verzamelen bepalen. 30 juni 2018 14:04 #67142

• cor0566
  • cor0566's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 3
Dank voor jullie reactie, kan me hier zeer in vinden.
Groeten Cor

• Pagina:
  • 1
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.246 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com