Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Alles
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Gesprek met Michel Kappen

Gesprek met Michel Kappen 10 juni 2015 13:35 #64186

• sixty dick
  • sixty dick's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Spirit
  • Platinum Spirit
  • Ontvangen bedankjes 60
Met grote aandacht het interview gelezen wat Tom van Engelen heeft gevoerd met Michel Kappen.
Ook ik had een uitgesproken mening over de Whisky Talker toen hij nog flessen verkocht in zijn bollenschuur te Lisse. Heb menig whisky gekocht waaronder Lord of the Isles van Ardbeg. Ook een bijzonder leuke proeverij meegemaakt in een klein kasteeltje. Vond hem toen al aan de drukke kant en echt een eigen mening hebbende over whisky.
Ben hem uit het oog verloren tot ik weer in aanraking kwam met hem door de documentaire Nederland Whiskyland van Gwen Jansen. Zoals de meeste onder jullie wel weten speel ik een rolletje in deze documentaire en de eerste vertoning was bij World Whisky Index te Sassenheim. Tussen haakjes, deze vertoning leek in de verste verte niet op de versie die op DVD is uitgebracht.
Te samen met Ronald Zwartepoorte en Hans Offringa werden we verwelkomt door Michel Kappen en traden het gebouw binnen. Langs de stellingen lopend keek ik mijn ogen uit naar wat daar uitgestald stond, rijen schitterende flessen whisky's. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel zoveel moois stond daar.

Heb naderhand Michel Kappen nog een paar keer ontmoet en ben volledig omgedraaid wat betreft mijn mening over hem, vond het een beetje een praatjesmaker maar nu heerst er bij mij een grote bewondering voor hem.
Kijk ook uit naar het moment dat de voormalige verzameling van Valentino Zagatti bij World Whisky Index te bekijken is.

Gr, Dick
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sjoerd

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

Groeten,
Sixty Dick.

www.sixtydick.nl

Gesprek met Michel Kappen 10 juni 2015 16:21 #64191

Mee eens Dick, ik vond het ook interessant om het artikel te lezen en hoe hij tegen dingen aankijkt.

Ik heb of had niet echt een mening over hem of de Whisky Talker, want ik ken hem verder niet, maar ik vind het wel bewonderenswaardig dat hij een eigen(wijs) en vooral nieuw initiatief zo goed heeft weet uit te bouwen. Knap hoor. We zullen er zeker nog veel meer van horen, zeker nu binnenkort de club met een lid vertegenwoordigd is in het WT imperium... ;) B-)

Gesprek met Michel Kappen 10 juni 2015 16:21 #64192

PS. Heb jij ook de black bowmore mogen proeven Dick??

Gesprek met Michel Kappen 10 juni 2015 16:58 #64193

elepelaar schreef : PS. Heb jij ook de black bowmore mogen proeven Dick??

Uhhhhhhh, :blush: :blush: , ik zeg niks over die black bowmore ;) ;) ;) (het glas heeft het van Lisse tot Maassluis volgehouden, wat er daarna in ons magazijn is gebeurt.............) :unsure: :unsure: :unsure:

Gesprek met Michel Kappen 10 juni 2015 19:21 #64194

• C_I
  • C_I's Profielfoto
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 5
Wat mij altijd tegen heeft gestaan is hoe het rendement wordt berekend/voorgesteld.
Het gemiddelde rendement is op basis van de verkochte flessen en niet over het totaal geïnvesteerd vermogen. Om op meer dan 5% rendement op totaal per jaar te komen moet je minimaal per jaar 5% van je collectie verkopen met 100% winst. En dat zie ik niet snel gebeuren. En dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met overige kosten die over de totale collectie worden berekend.
ik denk zelfs dat je beter zelf een slijterij kan gaan beginnen om de omzetsnelheid te bereiken en iets van rendement kan behalen (met doorsnee whisky's en geen speciale collectors items).

Gesprek met Michel Kappen 11 juni 2015 16:08 #64203

• Roel
  • Roel's Profielfoto
  • Gold Spirit
  • Gold Spirit
  • Ontvangen bedankjes 27
Ik was verrast te lezen dat Sándor voor hem werkt.

Gesprek met Michel Kappen 11 juni 2015 17:36 #64204

• Fop
  • Fop's Profielfoto
  • Fresh Spirit
  • Fresh Spirit
  • Ontvangen bedankjes 5
Grappig hoe vooringenomen we vaak zijn. Vond het ook een erg leuk interview. We zijn allemaal anders. Ik weet nog dat ik een beetje sceptisch was toen Menno me vertelde over de plannen met whiskybase. Nu maak ik er zelf gebruik van. Rendement is nu eenmaal van deze wereld. Leuk als hij zondag komt. Trouwens weet ik niet beter of deze whiskywereld zit vol eigenwijze type's. Moet ik ze opnoemen of haal je er zelf wel een paar voor de geest. :cheer: :P

Gesprek met Michel Kappen 12 juni 2015 12:26 #64211

Fop schreef : Grappig hoe vooringenomen we vaak zijn. Vond het ook een erg leuk interview. We zijn allemaal anders. Ik weet nog dat ik een beetje sceptisch was toen Menno me vertelde over de plannen met whiskybase. Nu maak ik er zelf gebruik van. Rendement is nu eenmaal van deze wereld. Leuk als hij zondag komt. Trouwens weet ik niet beter of deze whiskywereld zit vol eigenwijze type's. Moet ik ze opnoemen of haal je er zelf wel een paar voor de geest. :cheer: :P

Hoeft niet Henk, we komen ze zondag allemaal tegen (me included)... :woohoo:

Gesprek met Michel Kappen 13 juni 2015 11:09 #64242

Roel schreef : Ik was verrast te lezen dat Sándor voor hem werkt.

Ah, iemand die de documentaire nog niet gezien heeft :P

• Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com