× Alles

file Bang for your Buck whisky's, zijn ze er nog?

Meer
05 mrt 2015 01:20 #63642 door BracklaBoy
Vroegah hadden veel liefhebbers een lijstje met betaalbare whisky's die verrassend goed waren. Ze hoefden meestal niet meer dan 30 a 35 euro te kosten, maar konden zelfs de wat meer verwende drinker nog redelijk tevreden stellen.

Ik bedacht me dat ik steeds minder van dit soort whisky's ken. Dat komt misschien omdat er een aantal verdwenen zijn, of nu anders smaken. Of flink duurder zijn geworden. En ook omdat ik moet bekennen dat ik de nieuwe releases (waaronder veel NAS) niet allemaal meer proef / geproefd heb.

De vraag is dus of ze er nog steeds zijn, die whisky's die niet te veel kosten en best wel verrassend goed zijn? En welke dan? Tegenwoordig moet je met niet veel wel al op 4 tientjes rekenen denk ik...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
05 mrt 2015 08:07 - 05 mrt 2015 08:15 #63643 door Napple
Ardmore Traditional zie ik voorbijkomen voor zo laag als 22 euro. Geen idee of ie lekker is alleen wel proberen waard denk ik. Als ik masterofmalt moet geloven wel. (zegt uiteraard nog niets) Daar toont ie als 44 euro dus geen idee hoe hij op sommige plaatsen tussen de 20 en 30 kan kosten alleen.

Meer
05 mrt 2015 09:01 #63644 door Sjoerd
Ardmore Traditional is een prima dram inderdaad. Voor 22 euro kan je er sowieso geen buil aan vallen.

Het prijsverschil wordt grotendeels verklaard doordat Engeland altijd al duur is geweest qua drank, en momenteel zitten ze daar met torenhoge accijnzen, waardoor het verschil alleen maar groter is geworden.

Soms is ie in the UK ook wel goedkoop trouwens, op van die Black Friday achtige aanbiedingsdagen komt ie vaak voor een prikkie voorbij, maar niet voor € 22...

Meer
07 mrt 2015 11:52 #63654 door Kay
In de voorgenoemde prijscategorie ken ik ze niet, maar voor rond de 4 tientjes kun je nog wel heel mooie dingen krijgen. De GlenDronach 15 YO Revival vind ik bv. heel lekker, net als bepaalde 1997'er Imperials van Signatory. En de Cask Strength batches van Laphroaig zijn ook toppers die - mits je er op tijd bij bent en rechtstreeks bij Laphroaig bestelt - nog rond die prijs zitten.
Maar inderdaad, het wordt steeds lastiger. Overigens kan een whisky van 75 euro voor mij ook BFYB zijn als hij een score van 90 waard is. Ik denk dan bv. aan cask strength Imperials en Glen Keiths van Signatory.

Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com