× Alles

file Alligator - open of dicht?

Meer
03 okt 2011 19:11 - 03 okt 2011 19:11 #51259 door Ray
Alligator - open of dicht? werd gestart door Ray
Whisky wordt gemaakt om te drinken! Maar tegenwoordig worden ze ook verkocht om te verzamelen. Zoals de recente Earl en Saint serie van Highland Park. Ik heb sterk het gevoel dat ook de Ardbeg Alligator als marketing stunt verkocht wordt om te verzamelen.

Daarom de vraag: is deze Ardbeg goed genoeg om te drinken, of moet die voor het bedrag waar hij voor verkocht wordt gewoon dicht gelaten worden?

Ik ben benieuwd of iemand die hem open gemaakt heeft achteraf dacht: "had ik hem maar dicht gelaten".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
03 okt 2011 20:29 #51260 door Tom_MadMaster
Volgens mij is de Alligator in dusdanige hoeveelheden op de markt gebracht dat er nu niet echt sprake van een collectors-item kan zijn. Alleen de Committee-batch bedroeg al 10.000 flessen en momenteel komen de 'normale' bottelingen er van ook overal boven water...

Ik heb 1 Committee-botteling geopend en deze Alligator is op zich prima te drinken.
Het is echter niet de beste Ardbeg die er is, volgens mij...

Meer
03 okt 2011 20:33 #51261 door Wout Koek
Beantwoord door Wout Koek in topic Re: Alligator - open of dicht?
Je eerste zin geeft het al aan :whistle: :whistle: Whisky is om te drinken. Alleen jij kan bepalen of je een bepaalde whisky de moeite waard vind om te drinken, soms valt het tegen en soms zou je willen dat je een heel vat had gekocht....

Ik probeer van "limited editions" wel altijd 2 flessen te scoren, is het goed spul dan kan ik ff vooruit, valt het tegen dan ben je die 2e fles vaak zo weer kwijt en kun je daar weer iets anders voor halen.

Ik verwacht volgende week in ieder geval 2 keer de alligator, en daar gaat de 1e fles meteen van open :cheer:

Wout.

Meer
03 okt 2011 20:44 #51263 door Tomatin
Beantwoord door Tomatin in topic Re: Alligator - open of dicht?
Persoonlijk vind ik alle Ardbeg prima om te drinken. De Alligator heb ik op Maltstock even snel geproefd. Prima dram, gewoon lekker open die fles.

At last I have found it!

Meer
04 okt 2011 05:11 #51267 door WormTub
Beantwoord door WormTub in topic Re: Alligator - open of dicht?
Zoals hierboven al aangegeven is ook imho de Alligator een lekkere drink whisky. Geen hoogvlieger, maar gewoon een lekker ding. Er nog van af gezien dat whisky niet verkocht wordt om te verzamelen, maar dat men whisky koopt om te verzamelen zal de standaard Alligator waarschijnlijk niet echt een hit gaan worden. De Committee Reserve is dan nog een kanshebber, maar daar is al niet meer voor een normale prijs aan te komen als ik het zo zie. Gelukkig is de whisky die in beide bottelingen zit dezelfde, dus dat verschil ga je niet merken ;) Ik zou zeggen, lekker opentrekken en ervan genieten.

Meer
04 okt 2011 17:45 #51278 door Bert B.
Beantwoord door Bert B. in topic Re: Alligator - open of dicht?

LoL, zou je denken ???

Gr.,
B. !!!

Lees ook mijn whiskydagboek op www.weedram.be !!!

Meer
04 okt 2011 19:10 #51280 door Tom_MadMaster

LoL, zou je denken ???

Gr.,
B. !!!

Dat denk ik niet alleen, dat vind ik dus ook. B-)

Maar ik ken ook mensen die er zeer over te spreken zijn.
Op een niet nader te noemen whisky monitor staan er nu 90 punten gemiddeld op de teller voor deze uitgave... ;)

Tijd voor maken pagina: 0.274 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com