× Alles

file Abhainn Dearg Single Malt

Meer
16 aug 2011 19:38 #50775 door BracklaBoy
Beantwoord door BracklaBoy in topic Re: Abhainn Dearg Single Malt
Sandor, niet alle whisky wordt met de jaren meer waard, en zeker niet binnen een interessante termijn (over 30 of 50 jaar is elke fles van vandaag zeldzaam geworden, maar da's nie erg interessant).

Ik geloof er niks van dat deze fles zoveel in waarde gaat stijgen. Kijk, dat een fles zoals een Kilchoman van 50 tientjes 3 x zo veel waard wordt in korte tijd, maar deze verwacht ik niet ook 3 x over de kop te gaan....en 2 x ook niet.

Ze proberen de verzamelaarswaarde die soms (!) onstaat gelijk te innen. En dat werkt volgens mij niet. De flessen raak je moeilijk kwijt, ze worden nauwelijks opengetrokken dus worden ook niet zeldzamer, enz. En het grote verschil is ook dat bv Kilchoman lekker was en dit spul niet te zuipen is (je proeft m.i. technische fout in distillaat) en er veel islay fans zijn.

Ik zou de fles dus lekker laten staan, ook als je geld wilt verdienen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
18 aug 2011 07:28 - 18 aug 2011 07:30 #50793 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Re: Abhainn Dearg Single Malt

Sandor, niet alle whisky wordt met de jaren meer waard, en zeker niet binnen een interessante termijn (over 30 of 50 jaar is elke fles van vandaag zeldzaam geworden, maar da's nie erg interessant).

Ik geloof er niks van dat deze fles zoveel in waarde gaat stijgen. Kijk, dat een fles zoals een Kilchoman van 50 tientjes 3 x zo veel waard wordt in korte tijd, maar deze verwacht ik niet ook 3 x over de kop te gaan....en 2 x ook niet.

Ze proberen de verzamelaarswaarde die soms (!) onstaat gelijk te innen. En dat werkt volgens mij niet. De flessen raak je moeilijk kwijt, ze worden nauwelijks opengetrokken dus worden ook niet zeldzamer, enz. En het grote verschil is ook dat bv Kilchoman lekker was en dit spul niet te zuipen is (je proeft m.i. technische fout in distillaat) en er veel islay fans zijn.

Ik zou de fles dus lekker laten staan, ook als je geld wilt verdienen.....

Hoi Arno,

Ik ben het met je eens dat er duidelijke verschillen zijn met andere "cult" whiskies zoals Kilchoman. Over de smaak kan ik niet oordelen maar gezien de vrijwel unanieme negatieve kritieken lijkt het heel veel geld voor weinig kwaliteit, dus ook laat hem zeker staan (al was het alleen al om de prijs).
Mijn opmerking over verzamelwaarde baseer ik eerlijk gezegd ook meer op de gekte die momenteel heerst (versus gezond verstand). En als je de gekte dan combineert met het feit dat deze whisky van een nieuwe distillery is die op zo'n ver weg gelegen eiland gemaakt wordt... dat past wel mooi in de whisky mythe en dan doet mij dat vermoeden dat 'ie verzamelwaarde krijgt. We gaan het zien... de tijd zal het leren!

Groet,

Sándor

p.s.: Het is ook nog eens geen volwaardig volume maar slechts 50 cl :unsure: :huh: ...

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
18 aug 2011 08:17 #50795 door Laddie Teun
Beantwoord door Laddie Teun in topic Re: Abhainn Dearg Single Malt

p.s.: Het is ook nog eens geen volwaardig volume maar slechts 50 cl :unsure: :huh: ...

...is dat niet al heel veel voor jou? Sample Sandor.. B-)

Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen.
Gemak. Onafhankelijk. Deskundig advies en de beste prijs.
www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Meer
18 aug 2011 14:30 #50799 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Re: Abhainn Dearg Single Malt

...is dat niet al heel veel voor jou? Sample Sandor.. B-)

Ja, da's veel te veel inderdaad :lol: . Maar jou kennende word ik binnenkort in de gelegeheid gesteld een sample bij je af te nemen, waarvoor bij voorbaat dank :P !

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com