× Alles

file Top en tobben

Meer
03 okt 2010 11:47 #43834 door whisky1967
Beantwoord door whisky1967 in topic Re:Top en tobben
Tecco,

Fijn dat je weer terug bent op het forum.

Bram

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
03 okt 2010 11:52 #43835 door elepelaar
Beantwoord door elepelaar in topic Re:Top en tobben
Dat is nu het mooie van een forum. Je kunt als lid je mening laten horen en niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn. Dat een kwestie als dit emoties oproept is logisch. Informatie achterhouden is naar mijn idee de verkeerde weg, als je al bang bent dat mensen niet alle feiten kennen is er maar een oplossing, namelijk alle feiten weergeven. Ik vind dat het bestuur dit tot zover netjes en 'politiek correct' heeft gedaan. Dat ik daar emotioneel op reageer is niet de verantwoordelijkheid van het bestuur, maar de mijne. Wat mij betreft mogen de betrokken partijen best weten dat ik (en evt. andere leden) hier van baal. Misschien draagt dat bij aan de motivatie om tot een voor ons bevredigende oplossing te komen. En als ik het uiteindelijk bij het verkeerde eind heb, ook prima, maak het dan maar duidelijk zodat ik het wel goed snap. Ik heb daarbij geen enkele behoefte om partij te kiezen in een conflict dat niet de onze is. Ieder z'n eigen verantwoordelijkheid en daarbij lijkt mij een ding duidelijk. Wij als vereniging hebben goed geld betaald voor die flessen, dus leveren die hap of terugbetalen, toch? (liever terugbetalen, want zo lekker was het nou ook weer niet... :evil: :P ;) )

Enne... je mag best Eric zeggen hoor... ;)

Meer
03 okt 2010 12:15 #43837 door Laddie Teun
Beantwoord door Laddie Teun in topic Re:Top en tobben
PeatPirate schrijft:

Voor de hygiene in deze discussie zou het goed zijn als eenieder zich afvraagt waarom hij/zij een bepaald standpunt inneemt. Als je bijvoorbeeld samen met de eigenaar van Versailles een clubje hebt opgericht, vindt je misschien dat we niet onaardig moeten doen over Versailles. Dan zou je daar duidelijk over moeten zijn, en niet hier als Lid/prominent de discussie een bepaalde richting op moeten proberen te sturen (sorry Teun).

Volgens mij gaat het hier simpel om het belang van de vereniging en niet over B & T of Versailles.

Groet

Hoi Tecoo,

Goed dat je weer op het forum bent. Jammer alleen van deze uitspraak die nergens op gebasseerd is en volstrekt onjuist! Voor de goede orde: ik heb niet gezegd dat we niet onaardig moeten doen tegenover Versailles. Ik heb zelfs de naam Versailles niet genoemd. Ik vind dat we niet onaardig moeten doen tegen geen van beide partijen zolang we niet precies weten hoe het zit! Betreur het zeer dat je nu probeert te doen voorkomen alsof een relatie welke ik met Versailles zou hebben de reden van mijn post is. Dan heb je het en mij echt niet begrepen Tecco, sorry!

Ik heb niets tegen openheid, integendeel. Punt alleen is dat we te maken hebben met een zaak waarvan we niet alle details kennen. En de publictaie leid nu al tot dieverse stellingnames. Iets wat ik betreur. Zowel richting Versailles als richting Bresser Timmer. Ook ik heb best een mening hierover, maar kan ook niet alle feiten en kan onmogelijk oordelen waar uiteindelijk de fout ligt.
Dat de US gedupeerd is momenteel is zeer te betreuren. Maar ik vind het ook jammer als mensen met oordelen komen zonder alle feiten te kennen.

Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen.
Gemak. Onafhankelijk. Deskundig advies en de beste prijs.
www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Meer
03 okt 2010 12:45 #43838 door NNN
Beantwoord door NNN in topic Re:Top en tobben
Hoi again,

In het kader van openheid, en omdat ik destijds nadrukkelijk betrokken ben geweest bij deze clubbotteling, wil ik graag dat de leden het verhaal van dit vat ook kennen.

De selectie van het vat hebben we destijds gedaan tijden Leiden 2008. We hebben toen samples geproefd van Benriach en Tullibardine (geïmporteerd door respectievelijk Versailles en B & T). Het sample van Benriach sprong er enorm uit. We hebben dit sample ook laten proeven aan een aantal prominenten van buiten het bestuur, en ook daar waren de reacties enorm positief.

Ik kan me nog goed herinneren dat een bekende whislyprominent/liefhebber zei: Reserveer voor mij gelijk een doosje.

Ik was erg blij dat het volgende bericht per mail binnen kwam:

We will bottle this as a

The BenRiach 1991
Cask No 6913
Ex Chateau d’Yquem Sauterne Barrel
Re-Racked 21.12.05)

BenRiach Single Cask Bottling
Bottled Exclusively for the Usquebaugh Society of Holland

The cask will produce approx 170 bottles, 70cl at 54.5% alc.vol.

let hier vooral even op de 170 bottles,.

Toen we destijds als bestuur aantraden had de vereniging een flinke schuld. Die hadden we net enigszins gesaneerd, maar we hadden zeker geen kapitaal om een clubbotteling voor te financieren. We waren dus erg blij met het aanbod van Versailles om de clubbotteling voor te financieren. Zonder die hulp geen clubbotteling. Zo simpel was het.

Het zal niemand verbazen dat we graag een clubbotteling wilden uitbrengen. Het hoort zo enorm bij deze vereniging. 1 jaar zonder, vonden we meer dan genoeg.

Dus was de tussenstand: Een zeer goed beoordeeld sample. Een verantwoord aantal flessen (170) en haalbare financiering.

Zo simpel bleek het uiteindelijk niet te worden. Een week later kwam er bericht vanuit Schotland dat het niet om 170 flessen zou gaan maar om 309. Na lange discussies binnen het bestuur en op basis van de enorm positieve reacties op het sample hebben we besloten om het wel te gaan doen.

Uiteindelijk werd er geleverd, en kwam het volgend lastig moment. Wat er uit de fles kwam stelde teleur, en herkende ik niet als datgene wat we destijds in Leiden hadden geproefd. Ik durf niet eens hardop te denken hoe dat zou kunnen komen. We baalden er wel enorm van.

Als Logistieke oplossing hebben we er voor gekozen om de flessen rechtstreeks vanaf de importeur te laten versturen aan de kopers. Vandaar dat de voorraad is opgeslagen in Wageningen bij B&T, waar Versailles nauw mee samenwerkt(e?)

Samenvattend: met deze clubbotteling was altijd wat aan de hand. Ik baal er van de zelfs nu de leden en het huidig bestuur nog steeds last hebben van deze clubbotteling.

Los van speculaties en emoties wil ik wel nog even zeggen dat ik destijds wel heel plezierig heb samengewerkt met zowel Versailles als B(&T). Het zou deze partijen sieren, deze vereniging niet de dupe laten worden van hun zakelijke belangen. Deze vereniging heeft ook een rol in het promoten van whisky en doet dat ook in het belang van deze firma's. Dus verdient deze vereniging dit niet!

Groet!

Meer
03 okt 2010 12:47 #43839 door dennis
Beantwoord door dennis in topic Re:Top en tobben
Laddie Teun schrijft:

PeatPirate schrijft:

Voor de hygiene in deze discussie zou het goed zijn als eenieder zich afvraagt waarom hij/zij een bepaald standpunt inneemt. Als je bijvoorbeeld samen met de eigenaar van Versailles een clubje hebt opgericht, vindt je misschien dat we niet onaardig moeten doen over Versailles. Dan zou je daar duidelijk over moeten zijn, en niet hier als Lid/prominent de discussie een bepaalde richting op moeten proberen te sturen (sorry Teun).

Volgens mij gaat het hier simpel om het belang van de vereniging en niet over B & T of Versailles.

Groet

Hoi Tecco,

Goed dat je weer op het forum bent. Jammer alleen van deze uitspraak die nergens op gebasseerd is en volstrekt onjuist! Voor de goede orde: ik heb niet gezegd dat we niet onaardig moeten doen tegenover Versailles. Ik heb zelfs de naam Versailles niet genoemd. Ik vind dat we niet onaardig moeten doen tegen geen van beide partijen zolang we niet precies weten hoe het zit! Betreur het zeer dat je nu probeert te doen voorkomen alsof een relatie welke ik met Versailles zou hebben de reden van mijn post is. Dan heb je het en mij echt niet begrepen Tecco, sorry!

Ik heb niets tegen openheid, integendeel. Punt alleen is dat we te maken hebben met een zaak waarvan we niet alle details kennen. En de publictaie leid nu al tot dieverse stellingnames. Iets wat ik betreur. Zowel richting Versailles als richting Bresser Timmer. Ook ik heb best een mening hierover, maar kan ook niet alle feiten en kan onmogelijk oordelen waar uiteindelijk de fout ligt.
Dat de US gedupeerd is momenteel is zeer te betreuren. Maar ik vind het ook jammer als mensen met oordelen komen zonder alle feiten te kennen.

Heren,
Wie er ook schuldig is, zakelijk gezien, er vechten er 2 om een been. Zolang de gedupeerden niet weten waar ze aan toe zijn, kan je speculeren en meningen vormen op geruchten uit 2e en verdere hand. Wij zijn als mens toch geneigd snel te oordelen en iedereen heeft er ook recht op. Maar hou het dan wel voor jezelf zolang je de feiten niet kent. Als je niet gekend wordt in de feiten zal je er ook niets mee te maken hebben lijkt me.
Laat de 2 partijen hun ding doen en het enige wat je kan doen is afwachten. Tot die tijd is de enige invloed op je kijk op een van de partijen: jezelf. Laat je niet verleiden tot overhaaste (gedreven door emotie) conclusies.
Hoever de US gedupeerd is, weet je toch pas na de uitspraak van de rechter. Wat wel erg vervelend is voor de leden die een aankoop hebben gedaan, dat er een paardehaar boven de dozen met flessen hangt met een enorm zwaard. Dat lijkt me inderdaad geen lekker gevoel. Daar zouden beide partijen wel wat aandacht aan kunnen schenken als ik in hun positie stond.

Ik hoop voor jullie dat het goed komt, Dennis

Wanneer komt de eerste McMacintosh uit ?

Meer
03 okt 2010 13:03 #43840 door NNN
dennis schrijft:

Wie er ook schuldig is, zakelijk gezien, er vechten er 2 om een been. Zolang de gedupeerden niet weten waar ze aan toe zijn, kan je speculeren en meningen vormen op geruchten uit 2e en verdere hand.

Volgens mij zijn de feiten vanuit het perspectief van de vereniging vrij duidelijk. Ze komen in ieder geval niet uit " 2e en verdere hand"

-Versailles is importeur van Benriach.
-Alle flessen zijn door de US betaald aan Versailles, en dus eigendom van de US
-Als er een zakelijk conflict is tussen 2 partijen zou je daar niet het eigendom van een derde partij in moeten betrekken.

M.i zijn dit geen speculaties, maar is dit een standpunt gebaseerd op feiten, waarbij ik overigens niet wordt gehinderd door een studie rechten ;)
Er bestaat dus een kleine kans dat ik me " juridisch" vergis. Volgens mij is er over de feiten echter niet veel discussie, en MOREEL gezien al helemaal niet.

Groet

Meer
03 okt 2010 13:14 #43841 door NNN
Laddie Teun schrijft:

Ik bedoel er vooral mee dat we moeten uitkijken voor negatieve beeldvorming ten aanzien van een of beide van de partijen. We kennen immers niet de details van de nog lopende zaak.

Volgens mij zouden vooral deze partijen zelf moeten uitkijken voor negatieve beeldvorming. Denk je niet?

Volgens mij is ieder lid van deze vereniging gelegitimeerd om er een persoonlijke mening op na te houden zonder alle feiten te kennen. Deze meningen hoeven niet al te genuanceerd te zijn. Goed dat het bestuur in ieder geval de leden zo goed mogelijk informeert.

Mij valt het op dat vooral de deelnemers aan deze discussie die zelf belangen in en met de " whiskywereld" hebben, de door anderen ingenomen standpunten proberen onderuit te halen vanwege een gebrek aan feitenkennis. Lijkt mij onnodig en overbodig.

Ik denk dus ook dat dit de bij uitstek geschikte plek is om als lid je ongenoegen te uiten. Afbreukrisico voor de zakelijk betrokkenen lijkt me vooral de verantwoording van hen zelf, en niet van forumbezoekers en leden van deze vereniging.

Groet

Meer
03 okt 2010 19:45 #43845 door whatnol
Beantwoord door whatnol in topic Re:Top en tobben
Tecco, goed dat je terug bent .

Groetjes Nol

ps. De partij waar ik mij aan erger is de nederlandse justitie die er belachelijk lang over doet om tot een uitspraak te komen in deze zaak.

Meer
03 okt 2010 20:01 #43847 door dennis
Beantwoord door dennis in topic Re:Top en tobben
PeatPirate schrijft:

Mij valt het op dat vooral de deelnemers aan deze discussie die zelf belangen in en met de " whiskywereld" hebben, de door anderen ingenomen standpunten proberen onderuit te halen vanwege een gebrek aan feitenkennis. Lijkt mij onnodig en overbodig.

Ik denk dus ook dat dit de bij uitstek geschikte plek is om als lid je ongenoegen te uiten. Afbreukrisico voor de zakelijk betrokkenen lijkt me vooral de verantwoording van hen zelf, en niet van forumbezoekers en leden van deze vereniging.

Groet[/quote]

Goed, Tecco. Het lijkt mij onnodig om op deze manier te discussiëren. Dit forum is van iedereen en als jouw mening over het gebruik daarvan door een ieder gedragen wordt die buiten de whiskywereld zit, denk ik dat ik een vanaf nu ook een punt achter kan zetten. Aan stemmingmakerij doe ik niet mee.

Wanneer komt de eerste McMacintosh uit ?

Tijd voor maken pagina: 0.216 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com