Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Alles

Onderwerp: Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht?

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 18 feb 2006 23:10 #3513

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Thomas schrijft:

Wat ik heb geproefd?? Poeh, te veel eigenlijk ;).
Persoonlijk favoriet: Een festival bottling Port Ellen 22 y/o CS. Zeer fijne whisky. Zijn maar 150 flessen van gebottled.. Via http://www.wfnn.nl zijn nog flessen te bestellen voor de geinterreseerden.
De Linkwood 30 y/o CS uit de Rare Malts serie vond ik zelf ook erg lekker.

Nou Thomas,

Voor iemand die pas èèn jaartje serieus met single malt bezig is, zijn dit toch wel zeer schone bottelingen zeg! ;)
Ik wou dat ik zo'n start had gemaakt! :)
Jij valt ahw. in dat eerste jaartje al meteen met je neus in de boter zeg! :)

Zou je overigens svp. nòg iets meer willen vertellen over jullie whiskyvereniging?
En misschien heb je wel meer whiksymaten, die hier zouden willen posten? ;)
Zou toch leuk zijn?! :)

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 19 feb 2006 12:06 #3516

• Thomas
  • Thomas's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Kees Geritsen schrijft:

Thomas schrijft:

Wat ik heb geproefd?? Poeh, te veel eigenlijk ;).
Persoonlijk favoriet: Een festival bottling Port Ellen 22 y/o CS. Zeer fijne whisky. Zijn maar 150 flessen van gebottled.. Via http://www.wfnn.nl zijn nog flessen te bestellen voor de geinterreseerden.
De Linkwood 30 y/o CS uit de Rare Malts serie vond ik zelf ook erg lekker.

Nou Thomas,

Voor iemand die pas èèn jaartje serieus met single malt bezig is, zijn dit toch wel zeer schone bottelingen zeg! ;)
Ik wou dat ik zo'n start had gemaakt! :)
Jij valt ahw. in dat eerste jaartje al meteen met je neus in de boter zeg! :)

Zou je overigens svp. nòg iets meer willen vertellen over jullie whiskyvereniging?
En misschien heb je wel meer whiksymaten, die hier zouden willen posten? ;)
Zou toch leuk zijn?! :)

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

De Törfstekers is een groep van maltliefhebbers die 4 keer in het jaar samen komen in cafe De Mingelmous in Stadskanaal, provincie Groningen. Tijdens deze bijeenkomsten worden er een paar single malts geproefd met de groep. Na de proeferij is er dan de kans om op eigen initiatief verscheidene malts te proeven, buiten de geselecteerde malts voor de proeferij om. Dit alles onder het genot van lekkere hapjes en goed gezelschap. Het is een hele ontspannen sfeer, met een grote verscheidenheid aan karakters, waardoor alles gewoon erg gezellig is. Daarnaast worden er dus ook wel's groeps-uitjes naar festivals georganiseerd.
Het leuke is, de cafe-eigenaar is zelf lid en groot malt-liefhebber, waardoor er in dit cafe altijd wel een paar lekkere malts te vinden wanneer je gewoon met wat vrienden gaat drinken.

Wat betreft mijzelf, ik noem mijzelf nog lang geen expert op het gebied van whisky. Ik weet wat ik lekker vind, en wat voor geuren en smaken ik zoek in mijn malts, maar ik vind mijzelf nog lang niet goed genoeg om een echte 'recensie' te geven van een whisky, met een volledig rapport en score dus. Maar dat is misschien meer plankenkoorts denk ik. ;)

Moet wel zeggen, dat ik dit tot nu toe een leuk forum vind, leuke sfeer.

Gezocht: 1 leuke signature-post voor op forums. Liefst nieuw, maar ZGAN mag ook. Over de prijs valt te praten.

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 19 feb 2006 17:08 #3525

Niet gekocht... wel gekregen... (er was er één jarig hoera, hoera!)

OMC Mortlach 1990 13y
HB Miltonduff 10y

Vrouw met smaak gelukkig! Ze drinkt ze niet mee maar uitkiezen kan ze goed.

gr. Bob

Gr. Bob

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 19 feb 2006 19:48 #3526

• Kees Geritsen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
\"Medicinaal smoke, burnt sugar, embers.
Lovely palate, nutty, smooth, not oily, Very Drinkable.\"

Dit Staat op de site van Cadenhead over de Caol Ila 12 jr. 46% die ik onlangs bij Andries Visser had gekocht en afgelopen nacht even heb opengemaakt. :)
Ik zou er slechts aan willen toevoegen, dat hij naar mijn mening \"very\" smooth is! :kiss:
Een meer dan verrukkelijke èn betaalbare botteling!

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Bijlagen:

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 13 mrt 2006 21:54 #4418

• Caledonians
  • Caledonians's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 6
Zojuist weer 2 nieuwe whiskies besteld:

- Bowmore 12 years ( 0,7 ltr, 40%)
- Highland Park - hele liter 12 years ( 1,0 ltr, 43%)

En afgelopen week al besteld:

- Glenfarclas 43% 1990 vintage bottled 9-5-2005 bottle 1770/1800 first fill oloroso (voor de duitse markt)

Weer 3 mooie aanvullingen voor mijn nog jonge collectie denk ik zo! :)

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 14 mrt 2006 02:41 #4430

• Kees Geritsen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Caledonians schrijft:

Zojuist weer 2 nieuwe whiskies besteld:

- Bowmore 12 years ( 0,7 ltr, 40%)

Hallo Caledonians, nou ben ik toch wel benieuwd of die Bowmore 12jr. 40% veel verschilt met de 43% versie? ;)

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.
Bijlagen:

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 14 mrt 2006 02:59 #4431

• NNN
  • NNN's Profielfoto
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi Kees,

Hallo Caledonians, nou ben ik toch wel benieuwd of die Bowmore 12jr. 40% veel verschilt met de 43% versie?

Ik zal Scott uitnodigen voor een head-to-head. Leuk om 2 X Bowmore 12 met een verschillend alcoholpercentage aan een VWO te onderwerpen (vergelijkend whiskynerds onderzoek).

Groet PP

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 14 mrt 2006 08:37 #4433

• Kees Geritsen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
PeatPirate schrijft:

Hi Kees,

Hallo Caledonians, nou ben ik toch wel benieuwd of die Bowmore 12jr. 40% veel verschilt met de 43% versie?

Ik zal Scott uitnodigen voor een head-to-head. Leuk om 2 X Bowmore 12 met een verschillend alcoholpercentage aan een VWO te onderwerpen (vergelijkend whiskynerds onderzoek).

Groet PP

Leuk Peat!
Ik ben Benieuwd of het verschil groter is dan 3% alcohol :P

Slainthe mhath.
Kees Geritsen.
Bijlagen:

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 14 mrt 2006 09:14 #4436

• Bonny
  • Bonny's Profielfoto
  • Junior Spirit
  • Junior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ik heb zaterdag bij de WhiskyKoning in de Den Bosch het volgende gekocht:

- Macallan 100 Proof
- Glenmorangie Cellar 13
- Laphroaig Quarter Cask

De Mac 100 even snel geproefd, is toch heel anders dan de Mac CS, ik proef meer het caramel/sherry zoals ik dat ook ervaar bij Glendronach 15yo.
Mijn favoriet is het nog niet ...

Glenmorangie Cellar 13 ... aj, misverstand.
Dit is een bourbon only whisky ... ruikt heel zoet (naar zoete witte wijn), veel hout smaak ... niet zo spectaculaire afdronk.

Ik moet wel zeggen dat dit \"ff snel geproefd\" is.
Ik zal er nog eens rustig de tijd voor nemen en een goeie notitie maken in de betreffende sectie.

Bonny,

Check out my Virtual Whisky Cabinet: www.ic-prog.com/whisky/
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.590 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com