Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Alles

Onderwerp: Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht?

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 10 feb 2006 01:13 #3009

• NNN
  • NNN's Profielfoto
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi all,

Ik heb een fles Springbank CV gescoord. Ben benieuwd hoe dat smaakt. Veel kokos met een droge afdronk is mij verteld.

Kees schreef:

En misschien nà deze dan toch een keer een Laphroaig 10 jr. 43% hè?!

Is dat Laphroaig dan lekker dan Kees? Hebben die verder nog iets gedaan de afgelopen 30 jaar? :P

Groet PP

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 10 feb 2006 08:14 #3014

• Caledonians
  • Caledonians's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 6
Kees Geritsen schrijft:

Hoi Scott,

Ook ik heb altijd wel een flesje van dit spul openstaan.
Is ook een prijs/kwaliteit topper!
Goede keus!
Geniet ervan, en vertel ons graag je bevindingen. :)
(En misschien nà deze dan toch een keer een Laphroaig 10 jr. 43% hè?! ;) :lol: )

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Hoi Kees,

Ik ga er zeker van genieten! Volgend weekend gaat de fles open hier. Dit weekend ga ik weer even terug naar Brabant om weer de familierondes te doen. (woon op kamers) ;) Gelukkig hebben mn schoonouders een fles voor me in huis gehaald zoals ik al had verteld. Dus vanavond gaat zeer waarschijnlijk de Bruichladdich open. Ben benieuwd!

Groeten,
Scott

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 10 feb 2006 10:09 #3025

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
PeatPirate schrijft:

Hoi all,

Ik heb een fles Springbank CV gescoord. Ben benieuwd hoe dat smaakt. Veel kokos met een droge afdronk is mij verteld.

Kees schreef:

En misschien nà deze dan toch een keer een Laphroaig 10 jr. 43% hè?!

Is dat Laphroaig dan lekker dan Kees? Hebben die verder nog iets gedaan de afgelopen 30 jaar? :P

Groet PP

Peat het wordt tijd dat wij elkaar op de F.U.S.T. eens ernstig gaan spreken. :P
Geniet lekker van je Springbank CV. :)

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Bijlagen:

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 10 feb 2006 10:15 #3026

• Kees Geritsen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Caledonians schrijft:

Kees Geritsen schrijft:

Hoi Scott,

Ook ik heb altijd wel een flesje van dit spul openstaan.
Is ook een prijs/kwaliteit topper!
Goede keus!
Geniet ervan, en vertel ons graag je bevindingen. :)
(En misschien nà deze dan toch een keer een Laphroaig 10 jr. 43% hè?! ;) :lol: )

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Hoi Kees,

Dus vanavond gaat zeer waarschijnlijk de Bruichladdich open. Ben benieuwd!

Groeten,
Scott

Hallo Scott,

Neem er maar een op Kees, Scott!
Want die moet werken en naar een feestje! ;) (en kan dus niet naar Groningen :( )
Laat hem je smaken en goed weekend! :)

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Bijlagen:

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 15 feb 2006 00:58 #3246

• Caledonians
  • Caledonians's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 6
En net thuis gekomen met een nieuwe fles Oban 14y. Persoonlijk opgehaald bij PeatPirate. Heb net 10 drams achter mn kiezen. ;) Ga nu maar eens mn roes uitslapen... Was gezellig Peat! ;)

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 15 feb 2006 01:17 #3248

• Kees Geritsen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Caledonians schrijft:

En net thuis gekomen met een nieuwe fles Oban 14y. Persoonlijk opgehaald bij PeatPirate. Heb net 10 drams achter mn kiezen. ;) Ga nu maar eens mn roes uitslapen... Was gezellig Peat! ;)

Tja, Caledonians nà 10 drams is het goed rusten! :whistle:
En dan ook nog een Oban ophalen. Toe maar!
De man is voorwaar gastvrij onthaald! :)
Misschien kun je ons (na een gebeitelde nachtrust, met dromen over Schotse meren gevuld met Single malt whiskys; waarin het goed baden is :whistle: ) in kennis stellen, van wat je bij Peat zo allemaal hebt genoten?
Zou leuk zijn!
Kees gaat nu, (na het harde werken en morgen lekker een dagje vrij) ook maar een drammeke pakken!
Ik heb nl. dorst gekregen van mijn eigen verhaal. :lol: (Schotse Meren gevuld met.................................................... :S

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Bijlagen:

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 18 feb 2006 21:19 #3509

• Thomas
  • Thomas's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Eerste post!! :)

Geen exclusieve whiskies gekocht de laatste tijd, maar wel een paar erg lekkere, waarvan mijn favoriet denk ik toch de Laphroaig 10y/o CS Red Stripe is. Fantastische dram, als je het mij vraagt.
Ik hoorde van de slijter waar ik veel kom dat een fles Talisker 18 y/o die ik besteld had binnen is, die ga ik binnenkort ophalen. Die blijft alleen voorlopig nog wel even dicht. Heb 'm kunnen proeven op het festival in Groningen, erg lekker als je het mij vraagt, stuk complexer dan de 10 y/o.

Aangename verrassing die ik onlangs aangeschaft heb is de Bowmore Legend. Stond in een folder van de Mitra voor 22,50. Geen super-malt, maar toch wel lekker, en niet duur.

Gezocht: 1 leuke signature-post voor op forums. Liefst nieuw, maar ZGAN mag ook. Over de prijs valt te praten.

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 18 feb 2006 22:07 #3510

• Kees Geritsen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Thomas schrijft:

Geen exclusieve whiskies gekocht de laatste tijd, maar wel een paar erg lekkere, waarvan mijn favoriet denk ik toch de Laphroaig 10y/o CS Red Stripe is. Fantastische dram, als je het mij vraagt.
Ik hoorde van de slijter waar ik veel kom dat een fles Talisker 18 y/o die ik besteld had binnen is, die ga ik binnenkort ophalen. Die blijft alleen voorlopig nog wel even dicht. Heb 'm kunnen proeven op het festival in Groningen, erg lekker als je het mij vraagt, stuk complexer dan de 10 y/o.

Aangename verrassing die ik onlangs aangeschaft heb is de Bowmore Legend. Stond in een folder van de Mitra voor 22,50. Geen super-malt, maar toch wel lekker, en niet duur.

Hallo Thomas,

Welkom op dit forum!
Die Laphroaig C.S. red stripe is inderdaad zeer lekker.
(Ik heb onlangs zelfs nog een paar flessen C.S. green stripe op de kop kunnen tikken. ;) )
Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding ook!
-Ik ben wel benieuwd hoe je die Talisker 18 jr. D.B. gaat bevallen?
Zou je misschien willen laten weten, hoe die zich verhoudt tot de 10 jarige? Die voorwaar toch ook nog steeds de moeite waard is! ;)

Wat waren overigens jou Bevindingen van Groningen?
Wat voor lekkers heb je er allemaal geproeft? :)

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Bijlagen:

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 18 feb 2006 22:32 #3512

• Thomas
  • Thomas's Profielfoto
  • Senior Spirit
  • Senior Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Kees Geritsen schrijft:

Thomas schrijft:

Hallo Thomas,

Welkom op dit forum!
Die Laphroaig C.S. red stripe is inderdaad zeer lekker.
(Ik heb onlangs zelfs nog een paar flessen C.S. green stripe op de kop kunnen tikken. ;) )
Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding ook!
-Ik ben wel benieuwd hoe je die Talisker 18 jr. D.B. gaat bevallen?
Zou je misschien willen laten weten, hoe die zich verhoudt tot de 10 jarige? Die voorwaar toch ook nog steeds de moeite waard is! ;)

Wat waren overigens jou Bevindingen van Groningen?
Wat voor lekkers heb je er allemaal geproeft? :)

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Wanneer ik de tijd heb om er voor te gaan zitten, doe ik graag een vergelijking tussen de 10y/o en de 18 y/o. Ik heb 'm kunnen proeven in Groningen, mijn eerste vlugge observerigen zijn dat hij lekker complex is. Zoeter ook. Minder pittiger/kruidiger dan de 10 y/o, maar nog wel pittig/kruidig genoeg.

Groningen was erg leuk. We zijn met de whiskyclub de Törfstekers heen geweest, uurtje in de bus. Mijn eerste whiskyfestival, maar ik ben ook nog maar een klein jaartje serieus met malts bezig. Erg gezellig. Niet te druk, waar door de sfeer erg ontspannen was. Gezellig gepraat met de vertegenwoordiger van Glenfarclas (groot fan van hun malts).
Wat ik heb geproefd?? Poeh, te veel eigenlijk ;).
Persoonlijk favoriet: Een festival bottling Port Ellen 22 y/o CS. Zeer fijne whisky. Zijn maar 150 flessen van gebottled.. Via http://www.wfnn.nl zijn nog flessen te bestellen voor de geinterreseerden.
De Linkwood 30 y/o CS uit de Rare Malts serie vond ik zelf ook erg lekker.

Gezocht: 1 leuke signature-post voor op forums. Liefst nieuw, maar ZGAN mag ook. Over de prijs valt te praten.
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com