Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Alles

Onderwerp: Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht?

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 31 aug 2007 17:43 #19826

Deze zomer extreem ustig op het aankoop vlak (zou de verslaving gedaan zijn???)

Net terug van de auchan in frankrijk en daar volgende `schat´ ontdekt

Seventh Heaven
finest grain whisky
this grain whisky aged in specially selected oak casks has been distilled in a two-columned coffey or patent still in accordance with the traditional Scottish methods.

voor 7,40 kon ik dit staaltje traditionele schotse whisky niet laten staan. nog niet geproefd denk dit nog even uit te stellen.

mensen die bij mij komen proeven, opgepast voor het mystery drammetje

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 31 aug 2007 19:41 #19830

Zo aan het einde van m'n vakantie ervoor gezorgd dat ik weer een reden heb om te werken:

Gisteren in het Haarlemsche een van de laatste Adelphi Highalnd Parks cask 6088 gehaald + een leuke kleine signatory van Bladnoch (staan verschillen 0.35l signatory's en mooie literaanbiedingen bij Melgers)

En na een tip vandaag in Den Haag voor mij een nieuw slijtertje gevonden:
1. Macallan 10 jr 40%van een paar jaar terug
2. Glengoyne scottisch oak 15 jaar.
Hierstonden leuke dingen en kom er zeker nog een keertje terug.

mzzl

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 01 sept 2007 22:07 #19840

• pavv
  • pavv's Profielfoto
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 16
Vandaag weer een mooi fles op de kop getikt.

Toen ik deze variant voor het eerst in mijn glas had werd ik van mijn schoenen geblazen. Een geniale whisky met zo veel smaak en zo in balans. Niet scherp met zijn 57% en zeer genietbaar zonder water....en geen spoortje zwavel

Mooi spul hoor....en dat kon je vroeger (jaren '70) gewoon in de winkel kopen voor een habbekrats (relatief dan he). Nu is ie wat duurder maar dat mag de pret niet drukken:

Macallan 10 years old Full Proof 57% vol, 75 cl e Original Bottling

[/color]

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 02 sept 2007 12:55 #19847

Ardmore SMoS 12yr,
Mortlach 12yr Whisky Galore,
Mortlach 13yr Dun Beaghan,
Craiggelagie 14yr DB,
Glenlivet 15yr French oak DB,
Dailuaine 10yr Chieftains,
Glenfarclas 15yr DB.
Helaas maar 2 voor eigen gebruik.

Ernst

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 02 sept 2007 13:14 #19849

ah de rest proeven we volgende week?

Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen.
Gemak. Onafhankelijk. Deskundig advies en de beste prijs.
www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 02 sept 2007 13:58 #19850

is wel de bedoeling ja. nu mag je nog uitzoeken welke erbij mij thuis komen te staan.
Maar dat is voor mij een weet.....;)

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 02 sept 2007 14:28 #19851

elindhout schrijft:

is wel de bedoeling ja. nu mag je nog uitzoeken welke erbij mij thuis komen te staan.

een van beide Mortlachs lijkt
de whisky galore?
en de....
glenlivet?

Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen.
Gemak. Onafhankelijk. Deskundig advies en de beste prijs.
www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd gekocht? 04 sept 2007 22:27 #19935

Zojuist bij bladnoch 2 keer 1 twintigste deel van een vat besteld, van twee verschillende vaten dus. Eén amerikaans eiken en één frans eiken, beide oude wijnvaten. Dit voor 130 pond en inclusief 8 jaar warehousing. Raymond Armstrong rekende het als volgt voor:

I can't remember exactly but I think each cask contains approximately 142 litres of pure alcohol and if after 8 years sixteen per cent has evaporated there should be 84% or 119 la's remaining which if reduced should fill approx 42 bottles at 40%
So you will have paid £3.10 plus interest for the alcohol content of the bottle. Add to that duty of £5.48 plus bottle costing currently 27pence. Bottling labour may be free if a small group of you are willing to bottle for everyone else plus about 25 pence for cork and capsule otherwise add £2 for bottling up at Glasgow. Florence's hair dryer is used for sealing capsules. Add about £1 for a cardboard box with inners (approx 8 pence per bottle) that holds twelve bottles. All plus Vat at 17.5%
I mightn't be correct to the nearest penny but it'll be an all right deal especially if it turns out really good whisky

Wat mij betreft wordt er niet op 40% gebotteld maar op vatsterkte dan blijven er nog altijd een 30 flessen over. Mooi om te drinken en te ruilen tegen die tijd....

Nog wel een jaar of 8 wachten :(

Bram

Antwoord:Welke whiskies heb je de afgelopen tijd g 05 sept 2007 10:39 #19940

• Proof
  • Proof's Profielfoto
  • Expert Spirit
  • Expert Spirit
  • Ontvangen bedankjes 0
Spannend! Zelf heb ik een aandeeltje voor 9 fleskes PortCharlotte dat net 3 jaar en 1 maand is. Tussen nu en 7 jaar bottelen

Daarnaast vat 7 van Kilchoman, 6 fleskes. Ligt sinds Maart 06 op leeftijd te komen... (is trouwens nog mogelijk om op in te schrijven! EenPMS kan wonderen doen)

Nils

One of life's secrets is the enjoyment of malt Whisky in good company...!
Moderators: BigBarrel
Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com